Při vývoji motoru spalujícího zemní plyn, museli konstruktéři Oplu upravit písty a vstřikovací systém. Nově řešená je také nádrž na plyn umístěná před a za zadní nápravou. Právě konstrukci a umístění nádrže věnovali návrháři Zafiry CNG velkou pozornost, protože jejich cílem bylo udržení flexibilního interiéru Zafiry a zejména využití originálního ukotvení sedadel Flex 7.
Opel Zafira CNG má kromě nádrže na zemní plyn také ještě menší, čtrnáctilitrovou benzinovou nádrž, zvyšující akční rádius vozu ze 400 na přibližně 580 km. Pokud řidiči dochází zásoba zemního plynu v nádrži může pouhým tlačítkem na palubní desce přepnout na benzinový pohon. Na rozdíl od vozů, které využívají zkapalněný plyn, mohou automobily na stlačený zemní plyn parkovat v klasických podzemních garážích.
Zážehový čtyřválec 1.6 disponuje výkonem 74 kW (100 k) a dosahuje nejvyššího točivého momentu 150 N.m., což jsou identické výkonové parametry jako u verze spalující benzin.
Zafira CNG s největší rychlostí 172 km/h má velmi dobré šance zabodovat u racionálních zákazníků, kteří upřednostňují provozní náklady svých vozů. Na sto kilometrů jízdy spotřebuje asi 5,5 kg stlačeného zemního plynu. Cena tohoto množství paliva je v porovnání s naftou asi o 60 procent nižší a s benzinovým pohonem dokonce až asi o 130 procent.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů