Společnosti se podařilo zvyšovat prodej už čtvrtým rokem po sobě při přednostním růstu exportu. Z celkového počtu 515 tisíc vloni prodaných automobilů SEAT bylo 176 tisíc prodáno na domácím španělském trhu a exportováno bylo 339 tisíc vozů.
V domácím Španělsku dosáhl SEAT nejlepšího výsledku za posledních dvacet let, a to i přesto, že celkový automobilový trh Španělska poklesl. SEAT si ve Španělsku posílil pozici druhé nejprodávanější značky s tržním podílem 12,2 %. Mezi soukromými zákazníky je však SEAT „jedničkou“.
Celkem 339 tisíc prodaných vozů na zahraničních trzích, znamenal nejenom navýšení o 10 % proti roku 1999, ale zároveň také nový exportní rekord značky SEAT. Nejvýrazněji rostl prodej ve Finsku (+18 %), Nizozemsku (+21 %), Rakousku (+20 %), Belgii (+18 %) a Portugalsku (+17 %).
Nejprodávanějším modelem z modelové škály SEAT zůstává i nadále Ibiza, kterých se prodalo celkem více než 198 tisíc. Velmi dobře se vyvíjel prodej vloni uvedeného modelu SEAT Leon, kterých se prodalo téměř 79 tisíc.
V továrně v Martorellu, která je hlavní výrobní lokalitou španělské automobilky SEAT, se vloni vyrobilo přes 516 tisíc automobilů značek SEAT a Volkswagen, což je o 30 tisíc více než v roce 1999. To je nový výrobní rekord v sedmileté historii tohoto závodu, který je jednou z nejmodernějších továren svého druhu v celé Evropě. V závodě v Martorellu se vyrábějí všechny modely automobilky SEAT s výjimkou vozů Alhambra a Toledo, které se pro SEAT vyrábějí v závodech koncernu Volkswagen v portugalské Palmele resp. belgickém Bruselu. Naopak pro Volkswagen se v Martorellu vyrábějí modely Polo Classic, Polo Variant a Caddy. Denně z výrobních linek martorellského závodu vyjede 2250 vozů.
Velmi dobře si SEAT v loňském roce vedl i na českém trhu, kde se v roce 2000 prodalo 3603 vozů SEAT, což je o 66 vozů více v porovnání s rokem 1999. SEAT v roce 2000 již druhým rokem po sobě zvýšil prodej a ve tvrdé konkurenci mezi 34 značkami osobních vozů tak na našem trhu obsadil v počtu prodaných vozů deváté místo.
Pozici vůdce značky SEAT na českém trhu převzal po Toledu model nižší střední třídy Seat Cordoba s prodejem 997 kusů. V závěru roku 1999 modernizovaná Cordoba láká zákazníky nejen provozními vlastnostmi a líbivým designem, ale i bohatou výbavou a především příznivou cenou.
Jen nepatrně za Cordobou zaostalo Toledo (945 prodaných vozů), které si získalo srdce řidičů hledajících kvalitní a prostorný vůz, jenž však nepostrádá sportovní šarm a temperament. Standardní výbava všech vozů SEAT Toledo je pozoruhodně bohatá – obsahuje např. posilovač řízení, dvojici čelních airbagů, ABS, elektrické ovládání předních oken a dálkově ovládané centrální zamykání – prvky, za které se u jiných značek zpravidla připlácí. Největšímu zájmu mezi zákazníky se těší verze s vyspělými vznětovými motory TDi s mimořádnou hospodárností, které volí 60 % zákazníků.
Velmi dobře si vloni vedly i další modely značky SEAT–Ibiza (611 prodaných vozů) a kombi Cordoba Vario (215 prodaných vozů). Tyto modely jsou oblíbené především mezi racionálně uvažujícími zákazníky a není tedy překvapením, že například Ibizy se nejvíce prodávají se základním zážehovým motorem 1.4/44 kW (60 k) a s úsporným dieselem 1.9D/47 kW (64 k).
Výborně se „chytily“ loňské novinky značky SEAT – sportovně laděných hatchbacků Leon se prodalo 603 a SEAT Alhambry, která se na tuzemském trhu objevila až koncem loňského roku, se vloni u nás prodalo 91 těchto velkoprostorových vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií