Písmeno C – jako Citroën a „pětka“, zobrazující stejně jako v Paříži 98 a v Ženevě 99 představené studie C3 a C6, jsou symbolickým odkazem na tradici značky, neboť už ve 20. letech nesly Citroëny označení C4 a C6.
Pětimístný Citroën C5 je prvním automobilem postaveným na nové platformě „3“ určenou pro střední a vyšší třídu koncernových vozů PSA. Nová je nejen podvozková skupiny, ale také samotný podvozek vycházející z takřka padesátiletých zkušeností s hydropneumatickým pérováním, speciality značky Citroën.
„Hydractive III“, jak se podvozek nazývá, se vyznačuje nejen jednodušší konstrukcí než dosud, ale po dobu pěti let nebo 200 000 km nevyžaduje ani žádnou údržbu. Dokáže rozlišit dobré a špatné silnice a podle toho také samočinně zvýšit nebo snížit světlou výšku. Počítačem řízené nastavení pružicích jednotek a tlumičů se může ve zlomcích sekund přizpůsobit vzniklé situaci a případně hned přeřadit na měkčí, komfortnější nastavení podvozku. To se děje podle stylu jízdy řidiče, kterou elektronická řídicí jednotka analyzuje a přizpůsobuje. Jde o nejinteligentnější podvozek na trhu, technicky sice jeden z nejsložitějších, ale na údržbu nenáročný.
Délkou 4,6 m a šířkou 1,7 m je větší než Xantia, ale přitom kompaktnější než XM. Velkoryse řešený interiér je však na úrovni vozů vyšší třídy, neboť výška 1,48 m umožňuje, na rozdíl od klasických sedanů, vzpřímenou pozici sezení. Díky této výšce a ploché podlaze je C5 tak prostorný jako XM. Tím uspokojuje stále rostoucí zájem zákazníků po větším interiéru a mezi konkurencí zabírá přední místo. Také zavazadlový prostor, který se ukrývá pod stupňovitou zádí, je svými 456 litry víc než dostačující.
Stejně jako u Picassa, Berlinga i Xsary našel i tentokrát své uplatnění elektronický systém multiplex, což je v podstatě inteligentní servisní skříňka BSi spolu s 24 mikročipy. Koordinuje řadu důležitých funkcí vozidla a zároveň nahrazuje složitou síť vodičů elektrické instalace způsoben podobným v palubní technice nejmodernějších letadel. Systém za řidiče přebírá např. obsluhu stíračů, které se ze deště automaticky zapnou nebo světlometů, jenž se při stmívání nebo vjetí do tunelu samočinně rozsvítí. Elektronika za deště dokonce zavře okna včetně střešního. Při prudkém zabrzdění z rychlosti nad 50 km/h se zapnou varovné svítilny. Hlasitost rádia se řídí podle rychlosti, na náhlou ztrátu tlaku vzduchu v pneumatice upozorní řidiče varovný signál. Digitální elektronika reguluje teplotu pro pravou i levou stranu interiéru.A tak bychom mohli pokračovat. Multiplex šetří jednak kabely a jednak zajišťuje i větší spolehlivost.
Citroën C5 bude uveden na trh ve dvou stupních výbavy SX a Exclusive s dvěma různými motory:
- zážehový 3.0 V6 – 152 kW/207 k při 6000 ot./min, 285 N.m při 3750 ot./min
- vznětový 2.2 HDI – 98 kW/133 k, 317 N.m při 2000 ot./min
Oba mohou být kombinovány s manuální pětistupňovou převodovkou nebo čtyřstupňovým „automatem“ se sekvenčním řazením. Struktura karosérie odpovídá nejmodernějším požadavkům EURO NCAP a zaručuje vysokou ochranu cestujících s cenově příznivými opravami vzniklých menšími kolizemi.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií