Studie Audi „Rosemeyer“

V druhé polovině 30. let patřily Stříbrné šípy Auto Union k vrcholům techniky na závodních tratích. Úspěšnou éru slavných šestnáctiválců se teď snaží připomenout značka Audi studií supersportovního vozu „Rosemeyer“.

Historický Auto Union už na pohled připomíná monumentální chladičová mřížka, právě taková jakou tehdy používaly Stříbrné šípy, které dále charakterizuje protáhlá kapota s větracími štěrbinami. Lesknoucí se matová karosérie je z ušlechtilého hliníku a kupé přímo stvořené pro velkoobjemový středový šestnáctiválec. Spolehlivý přenos síly by měl zajišťovat pohon všech kol.


Studie Audi „Rosemeyer“

Připomeňme si, že tehdejší vidlicové šestnáctiválce, které se objevily v závodním Auto Unionu typu A, B, C a D včetně rekordní verze z let 1934 až 1939 měly objem od 4358 ccm přes 6005 ccm (383 kW/520 k) u typu C až k 2984 ccm s kompresorem (typ D) o výkonu 310 kW/420 k. Nejvíce úspěchů s těmito vozy, v nichž řidič seděl před motorem, získali Hans Stuck, Bernd Rosemeyer, Tazio Nuvolari nebo Achille Varzi. V letech 1934 a 35 s nimi Stuck a Rosemeyer vyhráli závod na Masarykově okruhu.

Ovšem nejen dějiny prezentují první setkání s tímto vozidlem. Jasně architektonické linie s kopulovitou střechou, blatníky ve tvaru exaktního půlkruhu a vysoká obvodová linie asociující blízkost k atraktivní designerské filosofii Audi a zároveň také k designu TT. Studie je spojnicí mezi minulostí a současností, mezi tradicí a vizí. Nejde zatím o žádný provozuschopný prototyp nebo snad dokonce předzvěst sériového automobilu, ale záměrem je ukázat na technologický potenciál značky Audi. Lehká konstrukce, pádná dynamika a funkčnost se odrážejí v každém detailu a komponentu.


Protože velká zpětná zrcátka nevyhovují požadavkům aerodynamiky, mapuje studie situaci za vozidlem několika kamerami. Výkonné xenonové světlomety za krytem z čirého skla jsou chráněny ještě kovovým stínítkem, které se v případě potřeby vysouvá. Také interiér obložený nehořlavým nomexem se nese v duchu vkusné symbiózy elegance s funkčností. „Pracoviště“ řidiče dokreslují nastavitelné pedály, otevřená kulisa šestistupňové převodovky a čtyřramenný volant.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Předprodej hybridní Toyoty Aygo X začíná. Jaké jsou české ceny?

Předprodej hybridní Toyoty Aygo X...

Toyota Aygo X prošla proměnou, dostala modernější tvář, ale také pohon – poprvé je k dostání jako hybrid. A právě teď startuje dlouho očekávaná možnost zarezervovat si svůj nový vůz...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Škoda dodá Policii ČR 352 nových Kodiaqů

Škoda dodá Policii ČR 352 nových Kodiaqů

Policie ČR omlazuje vozový park. Do konce letošního roku převezme 352 vozů Škoda Kodiaq II. generace. Prvních 51 kusů už bylo předáno na polygonu automobilky Škoda Auto v Úhelnici u Mladé...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vozy na autoplyn mají našlápnuto k dalšímu rekordu. Jak se ceny LPG dotknou emisní povolenky?

Vozy na autoplyn mají našlápnuto k...

Za letošní tři čtvrtletí už bylo registrováno více nových osobních vozů na LPG než za celý loňský rok. Dá se tak očekávat, že v roce 2025 přibude na českých silnicích přes 6000 LPG...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový SEAT Ibiza a Arona: Španělský temperament v moderním kabátě

Nový SEAT Ibiza a Arona: Španělský...

SEAT to není jen její mladší a ambicióznější Cupra. Španělská automobilka slaví 75 let a dává to patřičně najevo. Do nového výročí vstupuje s modernizovanými modely Ibiza a Arona –...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia PV5 Cargo stanovila rekord Guinnessovy knihy: Ujela 693,38 kilometru na jedno dobití

Kia PV5 Cargo stanovila rekord Guinnessovy...

Kia přepsala historii a stanovila nový globální standard dojezdu elektrických vozidel. Kia PV5 Cargo, první specializované elektrické lehké užitkové vozidlo značky a součást průkopnické řady...