První Seat Ibiza sjel z výrobní linky barcelonského závodu Zona Franca v dubnu 1984. Od té doby se Ibiza představila ve čtyřech generačních podobách, vždy se však profilovala jako vysoce funkční a praktický vůz s výrazně sportovním nádechem. Každá nová generace přinášela svým majitelům stále nové, vyšší hodnoty. Druhá generační verze z roku 1991 si kromě bohatších výbav přivezla například zajímavý motor 1.7 „systém Porsche“ o výkonu 77 kW (105 k).
Třetí generace rozběhla v roce 1993 výrobní linky nového závodu v Martorellu u Barcelony, největšího automobilového závodu Španělska a druhého největšího v Evropě. Tento model byl kompletně vyvinutý španělskou automobilkou Seat v jejím technickém a vývojovém centru. Ibiza třetí generace úspěšně vystoupila i do světového soutěžního šampionátu, ve kterém třikrát po sobě – v letech 1996, 1997 a 1998 – zvítězila ve své „dvoulitrové“ kategorii Formule 2. Automobilka využila popularity soutěžních vozů Ibiza Kit Car a svým sportovně orientovaným zákazníkům připravila dynamický model Ibiza Cupra. Kromě toho se pod kapotami vozů Seat Ibiza začaly objevovat první přeplňované vznětové motory TDi, nejprve verze o výkonu 66 kW (90 k) a později 81 kW (110 k).
Ibiza čtvrté generace vyjela před šesti lety a jako první automobil této třídy nabídla protiprokluzový systém TCS a elektronický stabilizační systém ESP.
Ibiza je pro španělský automobilový průmysl synonymem úspěchu a rychlého růstu – v rodném Španělsku se Seat Ibiza stal v letech 1987, 1989 a 1996 až 1999 nejprodávanějším vozem svého segmentu a také prodejní výsledky prvních měsíců roku 2000 ukazují, že Ibiza posiluje svoji pozici lídra domácího automobilového trhu.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií