Do vytrvalostního čtyřiadvacetihodinového testu, který dokonale prověřil odolnost všech zúčastněných vozů, bylo přihlášeno sedm rodinných automobilů se vznětovým motorem – kromě Almery 2.2 TD se tu objevily vozy Fiat Bravo JTD, Opel Astra 2.0TD, Ford Focus TD, Renault Megane Coach DT, Rover 25 SDI a Citroen Xsara 2.0 HDI.
Čtyřiadvacet hodin trvající zátěž motorů, převodů, brzd, spojek, pneumatik a všech dalších exponovaných dílů testovaných vozů probíhala pod taktovkou zkušených pilotů – profesionálů i motoristických novinářů se zkušenostmi ze závodů.
Jako první do cíle dorazila Almera 2.2 TD, která si za celou dobu závodu vyžádala jen jediný servisní zásah – po čtrnácti hodinách kroužení po trati museli mechanici vyměnit přední brzdové destičky.
Průběh čtyřiadvacetihodinovky tedy nebyl příliš dramatický. Almera se ujala vedení v sedmé a deváté hodině závodu a ve druhé polovině testu už jela s náskokem. S blížícím se koncem sice ostatní vozy nasadily finiš a začaly dotahovat, nicméně Almera si vedení udržela a po 24 hodinách ostré jízdy projela cílem jako první. Jednoznačně tak prokázala, že ani nový model oblíbeného rodinného vozu nepostrádá pro Nissan tak typické vlastnosti jako je vysoká spolehlivost, odolnost i kvalita zpracování.
Pětidveřový hatchback Nissan Almera 2.2 TD Comfort, vybavený turbodieselem s přímým vstřikováním paliva o výkonu 110 koní, s dvojicí airbagů, posilovačem řízení, centrálním zamykáním, tónovanými skly s omezeným prostupem tepla a další výbavou, stojí na českém trhu 498.000 Kč. Luxusnější verze s protiblokovacím systémem brzd ABS, klimatizací, elektrickým ovládáním předních oken i vnějších zrcátek pak vyjde na 546.000 korun.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií