Dnes čtyřiapadesátiletý Josef Srnský začal s motoristickým sportem už v patnácti letech, a to s pionýrem při jízdách zručnosti, poté se na tři roky upsal motokrosu, který v zimě doplňoval motoskjörinkem. Ve dvaceti letech nastoupil do ANZP Vrchlabí, kde ve volném čase pomáhal svému staršímu bratru Jiřímu s přípravou formule tři, později dělal mechanika dalšímu z úspěšných škodováckých mušketýrů Oldřichu Brunclíkovi. Ve třiadvaceti letech se dostal poprvé za volant a dopadl neslavně. Při soustředění továrních jezdců skončil na střeše. Ovšem hned v první soutěži Rallye Jeseníky dojel osmý, v druhé pak vystoupil „na bednu“ za 3. místo při Rallye Šumava.
V roce 1971 získal první mistrovský titul, což mu definitivně vyneslo místo v továrním týmu Škoda. S vozy Škoda 110 R kupé a Š 120 S začal sbírat první úspěchy doma i v zahraničí, především na těžkých šotolinových rallye v Jugoslávii, Bulharsku, Rumunsku a Německu. Tehdy se na západ vyjíždělo jen velice málo a tak se závodilo v zemích východního bloku. Za největší úspěch považuje druhé místo v Rallye Vltava 72, které docílil s kupátkem, nejmilejším vozem celé kariéry. Ve dva tisíce kilometrů dlouhé rallye trvající non-stop tři dny jej porazil pouze Vladimír Hubáček s Renaultem Alpine.
Po odchodu z „fabriky“ startoval jednu sezónu s Pavlem Valouškem, kterého vlastně přivedl k automobilovému sportu. Byl prvním jezdcem, na jehož voze se objevil malý nápis tehdy velice prosperujícího JZD Slušovice. Po přestupu do Barum týmu se objevil nejdříve za volantem Škody 120, později bojoval o přední místa s Ladou 1600 MTX.
Po přerušení úspěšné kariéry ze zdravotních důvodů se na závodní trati objevil před třemi lety v okruhovém poháru pikapů. O rok později se jen tak pro potěšení „sklouzl“ na několika kopcích, když se na jednom autě střídal se synem Josefem. Ten po několika úspěšných letech v minikárách sám usedl za volant závodního vozu. První rok bral jako učební, v druhém už vyhrál pár závodů a skončil druhý ve třídě do 1300 ccm.
Josef Srnský st. mezitím spřádal plány na renovaci soutěžního extovárního kupátka, aby s ním mohl startovat v závodech historických vozidel do vrchu a později by si rád zajel i nějakou menší rallye. Prostě stará láska nerezaví.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií