„Salza je pro nás konceptem, na kterém chceme otestovat reakce veřejnosti. Ukazuje, že Seat dokáže nejen naplňovat ale i aktivně vytvářet nové koncepce, které osloví nové typy zákazníků. Jde sice o prototyp, přesto v mnohém naznačuje, jaká je filozofie automobilky při vývoji moderních vozů“, říká Dr. W. Burget, viceprezident Seatu pro vývoj a výzkum.
Seat Salza v sobě spojuje prvky tří různých automobilových koncepcí, čímž vlastně vytváří další z automobilových segmentů – MDC (Multi Driving Concept). Salza je dynamická a pohledná jako sportovní kupé, praktická a pohodlná jako čtyřmístný cestovní automobil a obratná a přizpůsobivá jako flexibilní městský model.
Ve výrazně sportovně stylizované dvoudveřové karosérii dlouhé 4150 mm (o 32 mm je kratší než Leon) nabízí čtyři samostatně seřiditelná sedadla. Prostor pro zavazadla o základním objemu 250 litrů lze sklopením zadních sedadel zvětšit až na 575 litrů. Horní část velkých zadních dveří se vyklápí vzhůru, zatímco spodní část, resp. práh se odklápí dolů, což umožňuje převážet i velmi rozměrné a neskladné předměty.
O pohon prototypu se stará vpředu napříč uložený vidlicový šestiválec o objemu 2,8 l a výkonu 184 kW (250 k) při 6200 ot./min. Nejvyšší točivý moment 297 N.m je k dispozici při 3200 otáčkách. Prostřednictvím samočinné pětistupňové převodovky Tiptronic a mezinápravové spojka Haldex se výkon motoru přenáší na všechna čtyři kola. Z klidu na 100 km/h zrychlí za 7,5 s a její maximální rychlost je 245 km/h. U všech osmnáctipalcových kol jsou namontované kotoučové brzdy, do jejichž okruhu je zařazený protiblokovací systém ABS. Ve výbavě nechybí ani elektronický stabilizační systém ESP.
Vzhledem k použité technologii VW, která redukuje obvyklé servisní úkony na minimum, takže zákazník nepotřebuje provádět žádné prohlídky, je celá přední část vyrobena z jednoho dílu. Tím se zároveň zvyšuje odolnost karosérie při nárazu. Vůz je doslova nabitý nejmodernějšími technologiemi. Vedle kompletní komunikační sestavy, zajišťující např. satelitní navigaci, přístup na internet, sledování TV vysílání atd., stojí za zmínku i sofistikované pneumatiky Michelin PAX. Zaručují nejen bezpečnou jízdu při rychlosti nad 200 km/h, ale při úniku vzduchu umožňují pokračovat v jízdě minimálně dvě stě kilometrů rychlostí do 80 km/h.
Interiér si může řidič individuálně uspořádat do tří různých variant pouhým otočením knoflíku. Sportovní nebo komfortní či městské variantě se přizpůsobí např. nastavení sedadel, převodovky (manuální nebo samočinný režim) a dokonce i hluk motoru či intenzita osvětlení. S každým programem se automaticky změní informace zobrazované palubními přístroji. V „městském“ uspořádání se před řidičem vysouvá multiinformační displej, který jej dokáže navést k cíli a předává mu potřebné dopravní informace. Řadu funkcí a přístrojů jako třeba telefon, navigační systém nebo klimatizaci lze ovládat hlasově.
Klíček zapalování identifikuje řidiče, kterému automaticky nastaví polohu sedadla, volantu i vnitřního zrcátka. Vnější zpětná zrcátka nahrazuje displej v kombinaci s minikamerou zabudovanou do třetího brzdového světla.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií