Když se v roce 1984 poprvé objevil na scéně Renault Espace mnozí jej považovali za nesmysl. Na úspěch Twinga zpočátku příliš nevěřil ani Renault. Dnes jsou oba bestsellery své kategorie. Na podzim přijde na trh avantgardní Avantime a tak proč by ho nemohl jednou následovat i nejmladší model Koleos. Zatím jako koncepční studii luxusního offroadu s futuristickým designem jej Renault představil v Ženevě.
I přes svoji délku 4,5 metru, šířku 1,9 metru a výšku mezi 1,6 až 1,7 metru působí Koleos kompaktně a elegantně. Dynamiku podtrhují decentně rozšířené blatníky a zvláště pak mohutná 21“ kola z lehkého kovu. Svojí jednoprostorovou karosérií připomíná spíš luxusní sedan, ovšem v designu se odráží i jeho terénní určení. Během několika sekund umožní speciální závěs složený z pneumatických a hydraulických pružin změnit světlou výšku o deset centimetrů. Výšku reguluje elektronicky počítač v závislosti na rychlosti vozidla a profilu silnice. Stejně tak v případě potřeby, např. na kluzkém povrchu nebo především v terénu, aktivuje oba motory pro pohon všech kol. Prototyp totiž pohání hybridní jednotka složená ze zážehového přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce se čtyřventilovou technikou (125 kW/170 k) uloženou vpředu a při jízdě po silnici nebo dálnici pohání přední kola. Naproti tomu vzadu umístěný elektromotor (30 kW) s lithiovými iontovými akumulátory pohání zadní kola a to především v městském prostředí, které tak nezatěžuje škodlivinami. V případě sériové výroby, která zůstává ještě otevřená, by přicházel v úvahu zážehový vidlicový šestiválec.
Víceúčelové využití studie zvyšuje navíc i variabilnost zavazadlového prostoru. Pouhým stisknutím tlačítka se uzavřená verze přemění na pikap, a to tak, že zadní část střechy se vodorovně zasune pod střechu kabiny. Zároveň zmizí zadní okno ve výklopných dveřích, zatímco sklo instalované a schované za zadními sedadly vyjede nahoru, aby oddělilo prostor pro cestující od úložného prostoru.
K příjemnému cestování přispívá speciální konstrukce čtyř samostatných pohodlných sedadel, upevněných na tlumících válcích, které účinně absorbují otřesy. Výlisky sedadel z uhlíkových vláken a potažených kvalitní kůží se individuálně přizpůsobují tvarům těla a optimalizují tak pohodlí cestujících.
Hlavní funkce automobilu jako topení, klimatizace, rádio nebo navigační systém jsou řízeny displejem s hlasovým ovládáním. Také světlomety ve tvaru lomeného oblouku využívají nové technologie vyvinuté francouzskou firmou Megalux. Světelný proud prochází dioptrickým systémem fluidní optiky. Tlumené světlo je tak směrováno do spodní části lomeného oblouku, dálková do jeho horní části.
Renault Kole os spojuje jízdní vlastnosti a pohodlí luxusního rekreačního sedanu s rysy terénního vozu s pohonem všech kol.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií