V těchto dnech přichází na český trh modernizovaná podoba tří- a pětidveřového VW Polo s mnoha technickými inovacemi. V porovnání s předchozí verzí (loni se u nás prodalo 2 355) došlo u nového modelu k přepracování 60 procent všech dílů a komponentů. Karosérie čtyřdveřového sedanu Classic a kombi Variant zůstaly zatím nezměněny, ovšem jejich interiér odpovídá už hatchbacku. VW Polo na pohled upoutá většími světlomety s čirým krycím sklem, pozměněnými nárazníky, novým tvarem zadních dveří a přepracovanými bočními ochrannými lištami. Řada úprav na skeletu se odrazila především ve větší tuhosti celopozinkované karosérie, poskytující zvýšenou ochranu cestujících i lepší jízdní vlastnosti.
Zcela nové je provedení a design interiéru. Přístrojové desce vévodí velký kulatý rychloměr a otáčkoměr s originálními kovově šedými číselníky a modrým prosvětlením ciferníků. Oba jsou chráněny mohutnou „kapličkou“, jako výrazným stylistickým prvkem vyvolávající rozdílné názory.
VW Polo se dodává nejen v základním provedení, ale i v dalších stupních výbavy – Trendline, Comfortline, Higline a GTI u nejvýkonnější verze. V základní výbavě má vůz mj. výškově stavitelný volant, systém uchycení dětských sedaček Isofix, posilovač řízení (kromě verzí 37 kW a 44 kW). Za příplatek si lze vozy obohatit o klimatizaci, systém ABS (u 1.4 TDi v základu), čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce, stírače s dešťovým senzorem, elektricky ovládanou shrnovací střechu či střešní okno, tři opěrky pro hlavu nebo navigační systém. Pro verze 55 kW a 74 kW je k dispozici elektronická uzávěra diferenciálu EDS, kterou u GTi najdeme už v základní výbavě stejně jako xenonové světlomety se systémem samočinné regulace úhlu dopadajícího paprsku. Nejsilnější Polo lze vybavit ještě elektronickým stabilizačním systémem ESP.
U hatchbacku si může zákazník vybrat z osmi pohonných jednotek včetně nového tříválcového turbodieselu 1.4 s přímým vstřikem paliva systému čerpadlo – tryska. Jeho točivý moment 195 N.m při 2200 otáčkách za minutu je vyšší než u řady větších motorů TDi. Na nejvyšší příčce stojí pak zážehový čtyřválec 1.6 16V s proměnným časováním ventilů, určený výhradně pro verzi GTi, kterou za 8,7 s dokáže rozjet na 100 km/h a vyvinout největší rychlost 206 km/h.
Nabídka zážehových čtyřválců
objem (l) | 1.0 | 1.4 | 1.4 -16V | 1.4 – 16V | 1.6 – 16V |
výkon (kW/h) | 37/50 | 44/60 | 55/75 | 74/100 | 92/125 |
spotřeba (l/100 km) | 5,8 | 6,3 | 6,4 | 7,1 | 7,2 |
Nabídka vznětových motorů
objem (l) | tříválec 1.4 TDi | čtyřválec 1.9 D | čtyřválec 1.9 SDi |
výkon (kW/h) | 55/75 | 47/64 | 47/64 |
spotřeba | 4,5 | 5,7 | 4,8 |
Pro Polo Classic a Polo Variant jsou určeny tři zážehové čtyřválce (1.4 – 44 kW, 1.6 – 55 kW, 1.6 16V – 74 kW) a tři vznětové čtyřválce (1.9 SDi – 50 kW, 1.9 TDi – 66 kW a 1.9 TDi – 81 kW). Základní třídveřový model VW Polo 1.0 přijde na 269 400 Kč, přičemž u příležitosti uvedení do prodeje připravil VW ještě mimořádnou nabídku v podobě limitované série základního modelu s rozšířenou výbavou o výškově nastavitelná přední sedadla a asymetricky dělená zadní sedadla. Za toto provedení zaplatí zákazník 261 700 Kč. Cenová nabídka končí u nejrychlejších VW Polo Gti (449 200 Kč), resp. 1.4 TD Highline (462 900 Kč).