Její majitel, Peter Kirchhoff ze Sprockhövelu u Wuppertalu
– přijel ve své Fabii před firemní muzeum v Mladé Boleslavi: Počítadlo přesně ukazovalo senzační stav 999.999 kilometrů. Na tomto historickém místě byl pan Kirchhoff přivítán oficiálními představiteli společnosti ŠKODA, kteří mu poblahopřáli za účasti mnoha fanoušků tradiční české automobilky, kteří cestu absolvovali s ním.
Dr. Martin Hrdlička, zástupce technického vývoje společnosti ŠKODA AUTO a.s. říká:
. „Spolu s Peterem Kirchhoffem se radujeme z tohoto skvělého výkonu. Současně jsme velice hrdí na to, že tohoto výkonu dosáhl s vozem značky ŠKODA. Lepší důkaz kvality a spolehlivosti našich vozů bychom si ani nemohli přát.“
Hrdlička, který se na konstrukci první generace modelu Fabia sám podílel, vzpomíná:
„Fabia tehdy vzbudila rozruch už při svém představení na autosalonu ve Frankfurtu v roce 1999. Ještě v tomtéž roce získala první Zlatý volant. Ten nám potvrdil, že jsme s tímto vozem vystihli trend doby.“
Tato zpráva, jednoznačná chvála v odborném tisku, výhodná základní cena ve výši 18.798 DM a nadpis „Nejlepší ve své třídě v nákladech na pojištění“, byly impulsy, na jejichž základě se pro Fabii rozhodl i Peter Kirchhoff.
3. července 2000 dostal Peter Kirchhoff poprvé do ruky klíče od svého stříbrného vozu ŠKODA Fabia:
„Při převzetí měl vůz na tachometru jedenáct kilometrů,“ vzpomíná Peter Kirchhoff. Od té doby si vystudovaný ekonom zapisoval každý ujetý kilometr a náklady do posledního centu. „Tehdy by mne ani ve snu nenapadlo, že se na den přesně 13 let od převzetí vozu na tachometru objeví milion,“ usmívá se. Jeho pečlivému účetnictví vděčíme za to, že celý život tohoto vozu je tak pečlivě zdokumentován. ŠKODA AUTO Deutschland je s Peterem Kirchhoffem od roku 2005 v pravidelném kontaktu. Tehdy se poprvé písemně obrátil na redakci zákaznického časopisu Extratour, který od té doby informuje o všech jeho rekordech.
Když Peter Kirchhoff se svým vozem Fabia v červenci 2007 překonal hranici 500.000 kilometrů, vznikl nápad slavit další rekordy na mimořádných místech. Statečná Fabia byla pro svého majitele spolehlivým společníkem na cestách: „Dokonce i po půl milionu kilometrů jsem měl na voze pořád ještě původní výfuk,“ vzpomíná Kirchhoff. „Technická kontrola s tímto vozem mi nedělá žádné starosti! Závady? Prostě nejsou!“
O Fabii Petera Kirchhoffa se už léta stará servisní partner značky ŠKODA Betgen & Potthoff ve městě Hamm.
Při předběžné technické kontrole v červnu letošního roku vůz ještě jednou důkladně zkontrolovali. Zkušený automechanik Werner Potthoff byl technickým stavem vozu nadšen. „Vůz nestárne a hlavně při vnějším pohledu je ve špičkové formě. Kdybych nevěděl, že vůz už ujel téměř milion kilometrů – na první pohled bych to nepoznal.“ Servisní poradce Matthias Lütkhoff : „Vůz je v původním stavu. Výfuk, motor, spojka a převodovka byly namontovány už ve výrobním závodě. S pomocí pravidelné údržby dosáhl vůz tohoto enormního výkonu,“ říká Lütkhoff a s úsměvem dodává: „Za tu dobu už si každým šroubkem ve voze tykám.“ Aby se při technické kontrole 1. července nevyskytly vůbec žádné závady, vyměnili u servisního partnera značky ŠKODA v Hammu brzdové kotouče a destičky. A Fabia dostala další nálepku. Jen jednou jej za celou dobu tohoto dlouhého vztahy vůz nechal na holičkách: „Po ujetí 305.000 kilometrů se vůz zastavil vinou porézního kabelového svazku“, vzpomíná Kirchhoff.
O perfektní stav „milionového vozu“
– se postarali členové škodovácké komunity, s nimiž je Peter Kirchhoff už dlouhá léta v kontaktu. Všichni jsou odborníci přes automobily a tak poskytli milionové Fabii dokonalou péči. Majitel je nadšen: „Teď vypadá jako nová. Jen při pečlivém pohledu občas v laku najdu nějakou stopu po kamínku.“
Také po miliontém kilometru, zachová Peter Kirchhoff svému vozu věrnost. Pokukuje už po modelu z příští generace vozu Fabia z Čech. Počítadlo kilometrů jeho věrného vozu po miliontém kilometru už neukáže vůbec nic. Na displeji se po čísle 999.999 objeví už jen šest vodorovných čárek. Místo pro sedmou číslici prostě chybí. Ale pečlivý ekonom ze Sprockhövelu bude ujetou vzdálenost nadále zapisovat podle denního počítadla kilometrů. „Pokud auto vydrží – a s tím počítám – budu moci hlásit i další rekord,“ doufá. Až na trh přijde Fabia třetí generace a Peter Kirchhoff si ji převezme, chce svůj vůz, který napsal kus historie automobilismu, věnovat ŠKODA Muzeu v Mladé Boleslavi.
ŠKODA Fabia patří na celém světě k nejoblíbenějším modelům značky s logem okřídleného šípu. V Německu se díky přízni zákazníků umístila mezi nejprodávanější dovážené vozy. Na této pozici se střídá s modelem Octavia. V roce 2012 bylo v Německu registrováno více než 40.000 vozů této modelové řady. Na celém světě se pro model Fabia rozhodlo jen v roce 2012 téměř čtvrt milionu zákazníků.
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů