Mezi přednosti
– prvního modelu SEAT na CNG patří mimořádná hospodárnost, minimální emise a výrazně nižší provozní náklady.
Aleš Novák, vedoucí divize SEAT společnosti Porsche Česká republika říká:
„S novým modelem Mii Ecofuel vstupujeme poprvé do rozvíjejícího se segmentu vozů s pohonem na CNG. Největší zájem o naši novinku očekáváme od provozovatelů vozových parků, jimž nový Mii Ecofuel nabídne plnohodnotnou mobilitu bez kompromisů v oblasti praktické využitelnosti, rekordně nízké provozní náklady a šetrný přístup k životnímu prostředí.“
S průměrnou spotřebou pouhých 2,9 kg CNG/100 km (4,4 m3/100 km) stojí ujetí jednoho kilometru pouhých 0,73 Kč (při průměrné ceně CNG 25,10 Kč/kg k 1. 4. 2013; zdroj www.cng.cz). V porovnání s konvenčním zážehovým motorem na benzin to znamená snížení nákladů přibližně o polovinu. Motor se zdvihovým objemem 1,0 litru, který byl vyvinut speciálně pro provoz na CNG, šetří nejen finanční prostředky, ale i životní prostředí. Hodnota emisí CO2 jen 79 g/km je nejlepší ve své třídě.
Tříválcový zážehový motor je ve verzi na CNG
– je vyladěn na nejvyšší výkon 50 kW při 6200 min-1. Výjimečně lehký motor, který jde ochotně do vysokých otáček, dosahuje maximální hodnoty točivého momentu 90 N.m při 3000 min-1. Úpravy v porovnání s verzemi na benzin zahrnují zvýšení kompresního poměru z 10,5:1 na 11,5:1, což přineslo vyšší účinnost spalování CNG. Zapalovací svíčky pracují s vyšším napětím, zatímco ventily a jejich sedla musely být upraveny. Přizpůsobeny byly rovněž profily vaček a řídicí jednotka motoru, která ovládá navíc ventily pro vstřikování zemního plynu a elektronicky řízený regulátor tlaku zemního plynu.
V porovnání s konvenčním motorem na benzin vzniká spalováním CNG přibližně o čtvrtinu méně emisí CO2 a výrazně méně oxidu uhelnatého a nespálených uhlovodíků. Jemné částice nejsou ve výfukových plynech vůbec přítomny a nespálené zbytky metanu jsou přeměňovány v katalyzátoru, který používá trochu odlišné složení vzácných kovů.
Motor nového modelu SEAT Mii Ecofuel je speciálně nastaven pro spalování CNG, ale možný je i provoz na bezolovnatý benzin Natural 95. S plnou nádrží na CNG (11 kg) ujede Mii Ecofuel 380 kilometrů a rezervní nádrž na 10 litrů benzinu prodlouží dojezd o dalších 220 kilometrů. To znamená celkový dojezd až 600 kilometrů. Řidič je o množství paliva v nádržích i dojezdu informován na přístrojové desce. Díky precizní integraci technologie CNG do konstrukce vozidla neexistují žádná omezení z hlediska využitelnosti a funkčnosti, s výjimkou absence prohlubně pro náhradní kolo.
Nový SEAT Mii je se základní cenou 257 900 Kč včetně DPH
– cenově jedním z nejdostupnějších vozů na CNG na českém trhu. Vynikající poměr cena/výkon a nízké náklady na údržbu jsou pro vozy značky SEAT typické. Výbava modelu Mii Ecofuel vychází z linie Reference, ale základní cena zahrnuje oproti konvenčním modelům navíc stabilizační systém ESP a systém Start/Stop. Ještě lépe vybavená verze Style stojí jen o 5000 Kč víc, a je tedy k dispozici již od 262 900 Kč včetně DPH. Stejně jako u ostatních verzí Mii činí příplatek za pětidveřovou karoserii 9000 Kč včetně DPH.
Skupina SEAT
– zaměstnává 14 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona – Zona Franca, El Prat de Llobregat a Martorell, kde kromě ostatních modelů vyrábí především velmi úspěšné modelové řady Ibiza a Leon. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod koncernu Volkswagen Group v portugalském městě Pamela, vozy SEAT Mii vyrábí závod ve slovenské Bratislavě a nové Toledo závod v Mladé Boleslavi v České republice.
Více na www.seat.cz
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií