Po svém restartu po havárii ve druhé etapě
– dokázali díky pravidlu Rally2 a návratu na trať třetí den Dani Sordo a Carlos del Barrio přidat cenné dva body pro Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team do Poháru konstruktérů.
Sordo – body i přes havárii
Po prvním dni Rally Portugalsko figurovali Dani Sordo a Carlos del Barrio na celkově druhé pozici 4,4 sekundy za vedoucím pilotem Sébastienem Ogierem. Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen se snažili všemožně udržet v kontaktu s nejlepšími, byť nastavení jejich vozu nebylo ideální. Finská posádka si držela čtvrtou pozici se ztrátou 16,2 sekundy.
Vyčerpávající celodenní druhá etapa se podepsala na lidech i jejich strojích a značně prosela startovní pole. Bohužel se to týkalo i posádky Dani Sordo a Carlos del Barrio, která vypadla. Nicméně Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen si svou pozici udržovali.
Druhý den se Dani Sordo pokusil o útok hned poté, co opustil servisní park se ztrátou pěti sekund. Zhruba v polovině první rychlostní zkoušky druhého dne se zdálo, že by mu útok mohl vyjít. Ovšem jeho naděje skončily v okamžiku, kdy narazil do stromu.
„Měl jsem pocit, že tu zatáčku znám dokonale z videa z trati a že mě nemůže nic překvapit. Byla to moje chyba, měl jsem asi lépe poslouchat noty. Najel jsem do zatáčky příliš rychle a trefil jsem ten strom pravým zadním kolem, které se hned rozbilo. Až do té chvíle šlo všechno perfektně. V autě jsem se cítil skvěle, na šotolině snad ještě nikdy tak dobře. Doufám, že si budu moci stejné pocity ještě zopakovat v dalších startech.“
A tak mechanici Citroën Total Abu Dhabi World Rally Teamu museli na DS3 WRC s číslem 3 zapracovat tak, aby se Dani mohl se svým vozem vrátit na trať na poslední den soutěže.
Hirvonen se posunul výš
I když mezi vedoucími jezdci byly značné časové rozestupy, nebyla závěrečná etapa vůbec snadná. Itinerář dne zahrnoval ještě dva průjezdy na Silves (21,52 km) a na Almodovar (52,3 km). Vzhledem k tomu, že pro rok 2013 platí přídělové kvóty pneumatik na jednotlivá auta, musely posádky s výběrem pneumatik pracovat velice efektivně tak, aby je uchovali v dobrém stavu i pro závěr soutěže.
Mikko Hirvonen figuroval v sobotu večer ještě na 3. místě a nehodlal se dobré pozice vzdát. Nicméně při pohledu na časy, které v prvních kolech na Silves 1 (RZ 12) zajížděli Ogier a Latvala, Fin zjistil, že tu dost ztrácejí. „Byl jsem zvědavý, zda tam něco nehraje v načasování,“ uvedl Fin, kterému se podařilo posunout se na druhé místo. „Tato rally je hodně těžká hlavně pro auta a můj DS3 WRC byl i v tomto pohledu perfektní. Rád bych dojel tak, abych příliš neriskoval. S pneumatikami jsem neměl žádné starosti, zvládl jsem moji kvótu docela dobře už od začátku rally.“
A stalo se, Fin se vyhnul všem riskantním situacím a dojel druhý v pořadí.
„Druhé místo je vždycky dobré, ale myslel jsem si, že bych tu mohl být ještě rychlejší,“ řekl pilot Citroën Total Abu Dhabi WRT. „Od Mexika jsme se dost posunuli kupředu, ale potřebovali bychom trochu více času na to, abychom optimalizovali zavěšení. Možná právě to byla příčina, proč jsem nebyl rychlejší v pátek ráno. Musíme dál pracovat hlavně na zlepšování výkonu v nejrychlejších pasážích.“
Sordo – silně motivovaný na Argentinu
Po havárii ve druhé etapě se díky pravidlu Rally2 dokázal Dani Sordo opět zapojit do bojů o body poslední den soutěže a také extra body pro Pohár konstruktérů mistrovství světa získal.
„Nejvíc ze všeho, co si odnesu, byl pocit ze startu rally. Cítil jsem se v autě mnohem lépe než kdykoli předtím,“ vysvětlil Sordo. „A za druhé, naučil jsem se, co je nejdůležitější pro to, abych uspěl v kvalifikaci a měl šanci na vítězství. Teď se budu chystat na Argentinu s ještě větší motivací než předtím a chci ukázat všem, co dokážu.“
Khalid Al Qassimi zajel opět bezchybnou rally a bodoval, což je pro něho velký příslib do budoucna. „Jsem šťastný, že jsem soutěž dokončil. Ale hlavně jsem spokojený se stylem pilotování, který jsem předvedl v několika závěrečných rychlostních zkouškách,“ zhodnotil pilot Abu Dhabi Citroën Total WRT na voze DS3 WRC. „Protože pneumatiky měly tendenci se přehřívat, trochu jsem přibrzdil a to bylo mnohem efektivnější. Myslím, že jsem se dostal na mé křivce učení zase o něco výš.“
Poslední slovo patřilo stájovému šéfovi Citroën Racing, Yvesi Mattonovi, který blahopřál k odvedené práci celému týmu od Rally Mexiko. „Ukázali jsme, že naše auto je v této oblasti nejspolehlivější, zlepšili jsme také jeho výkon, zatímco přizpůsobivost stylu našich pilotů už méně. Jsme za to rádi s tím, že se na další část sezony těšíme v pozitivní náladě.“
Rally Portugalsko – konečné pořadí:
- 1. S. OGIER – 4:07:38.7 – 0.0
- 2. M. HIRVONEN +58.2
- 3. J. LATVALA+4:04.5
- 4. E. NOVIKOV +5:27.7
- 5. N. AL-ATTIYAH +7:43.5
- 6. A. MIKKELSEN +9:39.8
- 7. M. PROKOP +15:04.2
- 8. M. OSTBERG +15:43.6
- 9. K. AL QASSIMI +15:56.9
- 10. E. LAPPI +16:21.0
Mistrovství světa WRC – pořadí pilotů:
1. | Sebastien Ogier | 102 |
2. | Mikko Hirvonen | 48 |
3. | Sebastien Loeb | 43 |
4. | Mads Ostberg | 32 |
5. | Jari-Matti Latvala | 31 |
6. | Dani Sordo | 27 |
7. | Thierry Neuville | 25 |
8. | Martin Prokop | 20 |
9. | Nasser Al-Attiyah | 20 |
10. | Evgeny Novikov | 15 |
Mistrovství světa WRC – pohár konstruktérů:
1. | VolkswagenMotorsport | 121 |
2. | Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team | 107 |
3. | Qatar M-Sport World Rally Team | 55 |
4. | Qatar World Rally Team | 36 |
5. | Abu Dhabi Citroen Total World Rally Team | 27 |
6. | Jipocar Czech National Team | 22 |
7. | Lotos WRC Team | 12 |
8. | Volkswagen Motorsport | 10 |
Značka Citroën
– byla založena před 90 lety pod pařížskou Eiffelovkou. Tato kreativní a dynamická značka uvedla v roce 2010 na trh novou řadu výrobků DS, kterou dnes tvoří modely Citroën DS3, DS4 a DS5. Citroën, opírající se o koncepci „Kreativní technologie“, má ve své nabídce dva plně elektrické vozy, vozy využívající mikrohybridní technologii e-HDi a technologii „Full Hybrid“ – Hybrid4. Tyto technologické novinky nesou své ovoce i v mistrovství WRC, kde již Citroën získal 7 titulů v Poháru konstruktérů. Značka inovuje i v oblasti služeb a přichází se službou Citroën Multicity, představující její nabídku mobility. Citroën, to je 10 000 kontaktních míst pro zákazníky, zastoupení v 90 zemích a 1 265 000 vozů prodaných v roce 2012.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií