Czech Women Talent zorganizovala
– společnost Citroën Česká republika ve spolupráci s promotérem Citroën Racing Trophy CZ 2013 GEKON Racing a ženskou komisí Federace automobilového sportu AČR. Do projektu se přihlásilo celkem 32 zájemkyň ze všech koutů republiky.
Po dvou předkolech slalomu v sériovém Citroënu DS3 na letištích v Biskupicích u Zlína a Dlouhá Lhota nedaleko Příbrami postoupilo do finále 8 dívek. Na ně čekal soutěžní speciál Citroën DS3 R1 a testovací trať nedaleko Bělé pod Bezdězem.
Finálový program v mnohém připomínal průběh klasické soutěže.
Dívky čekaly tři průjezdy trati pro přípravu rozpisu. Následně je se soutěžním vozem seznámil jezdec Tomáš Pletka. Ještě před závěrečnou jízdou si všechny finalistky vůz dvakrát vyzkoušely „na nečisto“ se spolujezdcem Tomášem Plachým.
V průběhu absolvovaly rozhovory se zástupkyní ženské komise Federace automobilového sportu AČR a PR manažerkami společnosti Citroën Česká republika.
„Už v obou předkolech nám vůbec nepřálo počasí a podobně to dopoledne vypadalo i v Bělé. Když jsme tam ráno přijeli, hustě pršelo a díky tomu by bylo finále ještě náročnější. Proto finalistky v úvodu začínaly na mokrých pneumatikách Pirelli. Postupně však nastala změna počasí, vykouklo slunce a trať začala pomalu osychat. Ve finále se už jelo na suché trati. Mechanici Gekonu Racing podmínkám přizpůsobili vůz Citroën DS3 R1 a všichni byli netrpěliví, jak vše dopadne,“ vzpomíná Tomáš Pletka.
„Jen pro úplnost, deset minut po poslední finálové jízdě přišla do Bělé silná přeháňka,“ doplňuje.
Finálovou jízdu
– naštěstí všechny kandidátky na vítězku Czech Women Talent DS3 R1 2013 absolvovaly za stejných podmínek a pomineme-li opakování jedné finálové jízdy (Karolína Příhodová, kvůli vysunutí pneumatik proti zkracování trati do dráhy vozu zřejmě po předchozím průjezdu) zcela bez komplikací. Časy byly změřeny, nyní bylo rozhodování na odborné komisi, která udělala definitivní tečku za tímto projektem.
Na základě shody šestičlenné komise byla vítězkou Czech Women Talent DS3 R1 vyhlášena Lucie Červenková, její náhradnicí je Silvie Hlavičková.
Lucie není v motoristickém sportu žádným nováčkem. Pravidelně se účastní automobilových slalomů v Česku i na Slovensku, podobné zázemí nachází i v rodině. Její strýc rovněž jezdí automobilový slalom a bratranec Michal po letech ve slalomu nyní přesedlal na rally.
Své prvenství Lucie Červenková komentovala:
„Akce byla dobře uspořádaná a v mém případě jsem byla se vším spokojena. Vynikající byla i atmosféra. Velkou oporou mi byla při finále moje rodina, která mě v Bělé doprovázela a podporovala. Velmi jsem byla spokojena i se spolujezdcem, který mi dokázal poradit a sedla mi i déestrojka.Pocity po vyhlášení byly skvělé, vůbec jsem to nečekala. Navíc, když jsem se potom dozvěděla, že jsem zajela v měřené jízdě až třetí čas. Celkově jsem si finále moc užila. Byla to pro mě úplně nová zkušenost.“
Po finálových jízdách členka ženské komise FASu AČR Šárka Regnerová uvedla:
„Za komisi žen v motorismu bych chtěla poděkovat všem partnerům a Autoklubu ČR za podporu, což přispělo ke vzniku tohoto ryze ženského projektu. Jsem ráda, že se vítězkou stala Lucie Červenková, která byla doposud závodnicí automobilového slalomu. S touto disciplínou je možné začít již ve 14 letech a to ryze se sériovým autem. Tato návaznost se mně, z hlediska automobilové kariéry, jeví jako krok správným směrem. Vítězce moc blahopřeji a přeji bezpečný a úspěšný krok do světa rally.
Promotér Citroën Racing Trophy CZ Tomáš Pletka hodnotil:
„Děkuji všem dívkám, které se do projektu zapojily a rovněž všem, kteří nám pomohli s přípravou. To zejména platí pro Šárku Regnerovou, Petru Mynářovou a Katku Trojanovou, které předaly dívkám profesionální rady. Průběh finále byl velmi zajímavý a to nejen nevyzpytatelným počasím. Věřím tomu, že jsme vybrali vítězku, která bude projekt Czech Women Talent DS3 R1 co nejlépe reprezentovat. Vzhledem k tomu, že Lucie musí absolvovat před prvním startem rallyškolu, očekávám, že se premiéra projektu posune až na Rallysprint Kopná. I touto změnou splníme plán startů na šesti závodech.“
Časy finálové jízdy Czech Women Talent DS3 R1 2013 – Bělá pod Bezdězem
Hlavičková Silvie | 2:26.090 |
Smutná Lucie | 2:26.121 |
Červenková Lucie | 2:28.059 |
Tydlačková Pavla | 2:28.449 |
Holická Barbora | 2:30.319 |
Roubková Kateřina | 2:31.743 |
Voříšková Jana | 2:36.296 |
Příhodová Karolína | 2:36.927 |
Technické parametry Citroënu DS3 R1B:
Motor:
Řadový zážehový šestnáctiventilový čtyřválec DOHC o zdvihovém objemu 1598 ccm (vrtání 77 mm x zdvih 85,8 mm) uložený vpředu napříč. Nejvyšší výkon 125 k při 6000 ot/min. Maximální krouticí moment 165 Nm při 4200 ot/min.
Převodovka:
Pohon předních kol, pětistupňová převodovka. Stálý převod 13×64. Metalokeramická jednokotoučová spojka o průměru 200 mm. Hřebenové řízení s hydraulickým posilovačem.
Podvozek:
Vpředu zavěšení kol McPherson, vzadu torzní náprava typu H. Tlumiče pérování Citroën Racing, vinuté pružiny. Kotoučové jednopístkové brzdy, vpředu s ventilovanými kotouči průměru 266 x 22 mm vzadu s plnými kotouči průměru 247 x 9 mm. Šestnáctipalcová kola 6,5 x 16″, pneumatiky 200×60 R16.
Rozměry a hmotnost:
Třídveřová zesílená samonosná karoserie s vevařeným ochranným rámem. Délka 3948 mm, šířka 1715 mm, rozvor 2465 mm. Rozchod kol 1520/ 1490 mm. Minimální hmotnost FIA 1180 kg. Bezpečnostní nádrž o objemu 50 litrů.
Partnery atraktivního projektu, jenž nemá v Česku zatím obdoby, jsou Autoklub České republiky a společnosti Total a Pirelli.
Všechny potřebné dokumenty a pravidla jsou ke stažení na internetové stránce www.gekonracing.cz.
Společnost GEKON RACING s.r.o.
– je distributorem náhradních dílů a přestavbových kitů pro vozy Citroën C2 R2 MAX a Citroën DS3 R3T a DS3 R1. V případě potřeby GEKON RACING s.r.o. poskytne všem zájemcům o starty s vozy Citroën detailní informace.
Kontakt: GEKON RACING s.r.o. (Tomáš Pletka, tel.: 777 853 681, e-mail: gekonracing@email.cz)
Fotografie: Zdeněk Sluka
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií