O síle Toyoty Celicy mladého Karla Trojanaa Audi Coupe S2 Josefa Petáka, vedle kterého seděl momentálně „nezaměstnaný“ Jaroslav Palivec, také nebylo pochyb. Místo v této společnosti právem patřilo i Ladislavu Výškovi se čtyřkolkou Nissanem. Podřadnou roli nechtěli v žádném případě hrát nejlepší enkaři – Michal Gargulák, ing. Václav Arazim, oba s Mitsubishi Lancer a Jan Trajbold s Fordem Escortem. O jízdě Stanislava Taliána, Věroslava Cvrčka nebo Milana Vítka se mezi diváky také hovoří v superlativech. Ovšem největším překvapením v poli účastníků byla přítomnost Forda Escorta Rallye týmu Matador a jeho jezdce Stanislava Chovance, který dlouho, pro přetrvávající zdravotní problémy, váhal se startem v této náročné soutěži. V jejím průběhu však jako by na ně zapomněl a usadil se na druhém místě, hned za největším favoritem Enricem Bertonem. V jednu chvíli byl odstup mezi nimi pouze několik vteřin. Pavel Sibera perfektním výkonem hned od začátku dokazoval, že ne náhodou patří mezi nejlepší jezdce formule 2 v Mistrovství světa. Ladislav Křeček, kterému k zisku titulu letošního mistra chybí už opravdu jen malinkatý krůček, jel tak, aby si jej nakonec pořádně neprodloužil. Bylo by však pod jeho úrovní, kdyby nedržel kontakt se špičkou závodního pole.
O druhé místo ve formuli 2 se bili Jaroslav Starý s Jindřichem Štolfou, kterého v jedenácté rychlostní zkoušce vyřadily ze hry dva po sobě jdoucí defekty pneumatik. Ve zbývajících pěti erzetách jel sice jako o život, ovšem třetí místo mladoboleslavského jezdce a tím i jeho postup do čela této kategorie, už ohrozit nemohl. Po projetí poslední, osmé rychlostní zkoušky prvního dne však opouští první místo a tím i startovní pole Enrico Bertone, kterého vyřadila neopravitelná závada vstřikování u jehoToyoty. To už ale nejel pro poruchu předního diferenciálu Michal Gargulák a Jan Trajbold, který hned v úvodu bloudil polem a potom se potýkal s vleklými technickými problémy, jen tak tak dojel. Od překročení povoleného časového limitu do příjezdu k časové kontrole mu chyběla pouhá minuta. Vítězství v enkáchtak na Valašsku patřilo Václavu Arazimovi.
Stanislav Chovanec na vedoucím postavení, kam se dostal po Bertoneho odstoupení, také dlouho nepobyl. V desáté rychlostní zkoušce totiž opustil trať a ani síla motoru jeho Forda nestačila k návratu na ní. Hned vedle Chovance si ustlal i Ludvík Otto a v následující rychlostní zkoušce se rozpojila spojovací tyč řízení u Nissanu Ladislava Výšky. Výletem mimo trať ztratili drahocené minuty i manželé Cvrčkovi.
Ve zbytku soutěže všechny především zajímalo, jestli se podaří Ladislavu Křečkovi, který vycítil příležitost a přitvrdil, sesadit z trůnu výborně jedoucího Pavla Siberu. Nakonec mu k tomu chybělo necelých deset vteřin a vklínil se tak mezi obě tovární Octavie.
Valašská rallye, jedna z nejtěžších a zároveň i nejkrásnějších soutěží domácího mistrovství, tedy ještě nenapsala konečný účet, kdo se letos ozdobí titulem. I když je variant ještě několik, vše nasvědčuje tomu, že Ladislav Křeček s Janem Krečmanem si příležitost už vzít nedají.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií