Citroën byl průkopníkem
– v používání filtru pevných části, jako první prodával systém Stop&Start, byl iniciátorem hybridního dieselového pohonu s technologií Hybrid4 a jako první začal prodávat elektromobil, pokračuje ve své ofenzívě a na ženevském autosalonu představuje další technologickou novinku:
systém Hybrid Air
Jde o plně hybridní řešení využívající stlačený vzduch a hydraulický systém. Použité know-how navazuje na mnohaleté inovativní úsilí značky. Tato novinka je v naprostém souladu s leitmotivem značky Citroën: nabízet všem dostupné technologie pro nejrůznější využití.
Revoluční technologie se obzvlášť dobře hodí pro modely segmentu B, C a pro užitkové vozy. Na ženevském stánku značky se představuje u nového Citroënu C3, prototypu, který dosáhl rekordně nízké spotřeby 2,9 l / 100 km (69 g CO2 / km) a snížení spotřeby a emisí CO2 o 45% v městském provozu ve srovnání se spalovacím verzí stejné motorizace.
Během novinářských dnů bude přítomen šéf projektu Karim Mokaddem, který bude poskytovat rozhovory a také detailně vysvětlovat technologii Hybrid Air, její mechanismus, výkony… Pravidelné předvádění systému se bude konat 5. března ve 14:00 / 15:00 / 16:00 hodin a 6. března v 10:00 / 11:00 / 12:00 hodin před prototypem C3 Hybrid Air.
Technologie Hybrid Air
– je světově ojedinělá technologie, kterou vyvinula skupina PSA Peugeot Citroën ve spolupráci se skupinou Bosch® s využitím historického know-how konstruktérů značky, kteří hydrauliku v automobilech již dříve využívali.
Již v roce 1955 přišel Citroën u vozu DS s úžasnou inovací. Zvolená technologie využívající stlačený vzduch a vysokotlakou hydrauliku napomáhala současně chodu a ovládání odpružení, řízení, brzdění a poloautomatické převodovky.
V roce 1958 vyrobili inženýři značky prototyp hybridního vozu 2 CV, který využíval stlačený vzduch a hydrauliku pro podporu akce spalovacího motoru. Projekt se nikdy nezrealizoval kvůli nezájmu trhu a technologiím, které nebyly v té době dostatečně přizpůsobené pro sériovou výrobu.
V roce 2013 znamená technologie Hybrid Air převrat v automobilové výrobě:
– spojení benzínového motoru a stlačeného vzduchu pomocí hydrauliky. Technologie Hybrid Air se opírá o spojení několika již osvědčených mechanismů a technologií: benzínového motoru Puretech, systému skladování energie ve formě stlačeného vzduchu, sestavy dvou motorových hydraulických čerpadel a automatického převodu využívajícího planetovou převodovku. Skupina PSA Peugeot Citroën podala během vývoje projektu 80 patentů. Celý systém řídí program, který na základě způsobu jízdy řidiče optimalizuje energetický výdej.
K dispozici jsou 3 režimy:
- režim Air s nulovými emisemi,
- klasický režim, kdy pracuje jen spalovací motor,
- kombinovaný režim, využívající jak výkon spalovacího motoru, tak sílu stlačeného vzduchu.
Mimořádné výkony nové technologie pro všechny modely
Systém Hybrid Air upravený pro vůz Citroën C3 VTi 82 snižuje spotřebu paliva o třetinu na rekordní hodnotu 2,9 l / 100 km ve smíšeném režimu a emise CO2 činí 69 g / km. Při jízdě ve městě se spotřeba paliva snižuje o cca 45 %.
Cenově dostupná nabídka vhodná pro celý svět
Technologie Hybrid Air, která funguje bez přídavných baterií, umožňuje nabízet vůz za atraktivní cenu na evropských i mezinárodních trzích. Tato technologie je funkční při všech klimatických či jízdních podmínkách, aniž by to mělo vliv na její účinnost. Může se používat v Evropě, ale i na všech trzích, kde je značka Citroën přítomna. Snadno se přizpůsobí pro osobní i lehké užitkové vozy, obzvlášť účinná je u vozů ze segmentů B a C.
Zabudování technologie Hybrid Air nemá žádný vliv na prostornost, což se týká zejména zavazadlového prostoru. Volba především mechanického systému zjednodušuje údržbu a usnadňuje recyklaci po vypršení životnosti vozu.
Snížení spotřeby paliva a emisí CO2 přináší i výrazné zlepšení potěšení a pocitů při řízení, a to díky:
- automatické planetové převodovce, která funguje zcela plynule,
- zlepšení výkonnosti díky zvýšení točivého momentu a výkonu ve smíšeném režimu,
- systému Stop&Start s reverzním alternátorem, který funguje i jako startér,
Výsledkem je zcela transparentní fungování celého systému.
Technologie Hybrid Air disponuje s 3 režimy pro optimalizaci výkonu
Systém Hybrid Air spojuje několik technologií, využívá díky inteligentnímu elektronickému systému řízení vždy ten nejlepší ze 3 režimů. Tato optimalizace energetické účinnosti má za cíl snížit spotřebu paliva a optimalizovat využívání stlačeného vzduchu ze systému skladování energie.
Režim Air
Pokud je spuštěn režim Air, funguje stejně jako režim ZEV (nulové emise) u hybridních vozů. Spalovací motor se vypne. Uskladněná energie (stlačený vzduch) je přenášena pomocí hydraulických motorů a převodovky. V závislosti na daném provozu se 60 – 80 % jízd ve městě odehrává s tímto režimem. Maximální využití zpomalení a brzdění umožní efektivní nabíjení systému skladování stlačeného vzduchu. Tento režim je aktivní do rychlosti 70 km / hod.
Režim Spalovací motor
Režim využívající spalovací motor předává energii bez zásahu uskladněné energie. Tento režim se používá především mimo město. I zde během zpomalování a brzdění dochází okamžitě k rekuperaci energie pro účinné a rychlé využití režimu ZEV nebo „boost“ efektu v kombinovaném režimu.
Kombinovaný režim
Kombinovaný režim využívá výkonnosti spalovacího motoru a stlačeného vzduchu. Používá se především během akcelerace, kdy se zapojí obzvlášť citlivý „boost“ efekt (celkový výkon až 90 kW) a výsledkem je dynamika srovnatelná s motorem vyšší kategorie.
Prototyp C3 Hybrid Air na stánku značky na ženevském autosalonu nabízí několik specifičností:
- Zcela nové pneumatiky Michelin® se specifickým rozměry (165/50 R 18) snižující spotřebu o téměř 0,2 l / 100 km. Tyto pneumatiky se vyznačují velkým průměrem a menší šířkou, což je synonymum pro snížení valivého odporu, hmotnosti a hlučnosti.
- Použití specifických barev a materiálů, s anýzovým zabarvením kol, vnějších zpětných zrcátek a lišt světlometů.
Prototyp bude odpředu dozadu prosvícen systémem „Car Scan“, díky němuž bude možné si prohlédnout vnitřek technologie Hybrid Air.
Značka tak od nynějška nabízí řadu špičkových technologií:
- dieselový hybrid Hybrid4 u vozu DS5 (25 % verzí prodaných v roce 2012 na evropském trhu),
- systém Full Electric u městského vozu C-Zero, ale také u užitkového vozu Berlingo, k dispozici ve druhém čtvrtletí roku 2013,
- mikrohybridní technologii e-HDi, nejvyspělejší systém na trhu, spojující komfort a výkonnost, k dispozici u většiny modelů značky, např. u motoru e-HDi 70 u Citroënu C3 s emisemi pouhých 87 g CO2,
- novou řadu benzínových motorů PureTech, které jsou výkonnější a ekologičtější: +15 % výkonu a -25 % spotřeby paliva a emisí CO2 v porovnání s předchozí generací benzínových motorů.
Značka CITROËN
Značka Citroën byla založena před 90 lety pod pařížskou Eiffelovkou. Tato kreativní a dynamická značka uvedla v roce 2010 na trh novou řadu výrobků DS, kterou dnes tvoří modely Citroën DS3, DS4 a DS5. Citroën, který se opírá koncepci „Kreativní technologie“, má ve své nabídce jeden elektromobil „Full Electric“ a vozy využívající mikrohybridní technologii e-HDi a technologii „Full Hybrid“ – Hybrid4. Tyto technologické novinky nesou své ovoce i v mistrovství WRC, kde již Citroën získal 8 titulů v Poháru konstruktérů. Značka inovuje i v oblasti služeb a přichází se službou Citroën Multicity, představující její nabídku mobility. Citroën, to je 10 000 kontaktních míst pro zákazníky, zastoupení v 90 zemích a 1 265 000 vozů prodaných v roce 2012.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií