Nový Leon SC Sports Coupé – nový sportovní třídveřový kompaktní model

Zákazníkům nabídne ještě větší porci sportovních vlastností pro každodenní využitelnost a požitek z jízdy.

Nový Leon SC Sports Coupé – nový sportovní třídveřový kompaktní model
Nový Leon SC Sports Coupé – nový sportovní třídveřový kompaktní model
Nový Leon SC Sports Coupé – nový sportovní třídveřový kompaktní model

Nový Leon SC Sports Coupé – nový sportovní třídveřový kompaktní model
Nový Leon SC Sports Coupé – nový sportovní třídveřový kompaktní model
Nový Leon SC Sports Coupé – nový sportovní třídveřový kompaktní model

James Muir, prezident společnosti SEAT S.A. říká:

„Nový Leon SC je stylistickou ikonou této modelové řady. Dokonale vyjadřuje klíčové hodnoty značky SEAT – design a dynamiku, techniku a kvalitu, a to vše za férovou cenu. Nový Leon je velmi úzce svázán s konceptem čisté radosti z jízdy – aniž by se řidič musel vzdávat vysoké úrovně každodenní využitelnosti. I u modelu Leon SC jsme zůstali věrni tomuto úspěšnému principu – a ve všech klíčových oblastech jsme ho ještě více zdokonalili.“

Nový SEAT Leon SC

– disponuje vyspělou technikou, k níž patří nejmodernější informační a zábavní systémy, inteligentní asistenční systémy, důsledně lehká konstrukce, dokonale vyladěný podvozek a nejnovější generace motorů. Všechny motory jsou vybaveny přímým vstřikováním paliva a přeplňováním a kombinují vynikající hospodárnost s kultivovanou dynamikou. Motory TSI a TDI se zdvihovým objemem od 1,2 do 2,0 litru pokrývají výkonové spektrum od 63 do 132 kW. Motor 1.6 TDI s výkonem 77 kW vybavený systémem START/STOP má průměrnou spotřebu pouhých 3,8 litru nafty na 100 kilometrů, což odpovídá hodnotě emisí CO2 99 gramů na kilometr.

Stejně jako pětidveřový Leon je Leon SC nabízen ve výbavových liniích Reference a Style, nad nimiž stojí sportovní varianta FR.

Design – působivý vzhled

Nový SEAT Leon SC působí svými dokonale vyváženými proporcemi na první pohled impozantně. Poměr délky, výšky, šířky a krátkého rozvoru vyzařuje dynamiku dokonce i u stojícího vozu.

V porovnání s pětidveřovým Leonem je rozvor nového modelu Leon SC kratší o 35 milimetrů. Osobitě tvarovaný pás bočních oken zároveň vizuálně prodlužuje celkovou délku vozu 4,23 metru. Leon SC tím získal vzhled, který je sportovní a působivý, ale zároveň velmi kompaktní. Všechny vnější linie mají povrchovou úpravu, která působí ve třech dimenzích a dodává designu ještě více osobitosti s jemnou souhrou stínu a světla.

Také příď nového modelu Leon SC je charakterizována „šípovým designem“. Všechny linie směřují do jednoho bodu, který leží před vozidlem. Čistý a stabilní geometrický tvar trojúhelníku je základním prvkem designérského stylu značky SEAT a v designu nového Leonu SC se objevuje na mnoha místech.

Trojúhelník je například ústředním prvkem designu předních světlometů, které jsou dokonale integrovány do sošných tvarů Leonu SC. Jejich ostré linie patří mezi typické prvky značky SEAT. Leon SC je technologickým průkopníkem díky na přání dodávaným světlometům s diodami LED pro všechny osvětlovací funkce, které se vyznačují velkou intenzitou osvětlení. Inovativní světlomety LED, nabízené poprvé v kompaktním segmentu, spotřebují méně energie a mají extrémně dlouhou životnost. Barevná teplota jejich světla 5500 Kelvinů je podobná dennímu světlu, takže méně unavují oči.

Boční profil nového modelu SEAT Leon SC zaujme harmonickým poměrem mezi lakovanými a prosklenými plochami – na výšku to je přibližně jedna třetina skla k dvěma třetinám plechu. Tento prvek zdůrazňuje solidnost a podtrhuje stabilní postoj vozu. Charakteristická přerušená „Línea Dinámica“ prochází vzadu nad podběhy kol. Precizně tvarované prolisy na bocích nejsou zcela rovné a svým velmi mírným obloukem zvyšují napětí. Velké zadní okno má podobu převráceného stylizovaného pětiúhelníku, jehož sklon je o 19° větší než u pětidveřového modelu, čímž je zdůrazněn charakter kupé. Je to další charakteristický prvek nového modelu SEAT Leon SC.

Leon je prvním modelem nesoucím nové logo – na přídi, kolech, zádi a volantu.

Interiér s informačními a zábavními systémy

– je přehledný, světlý a čistě uspořádaný. Materiály jsou nejvyšší kvality a řemeslné zpracování prvotřídní. Měkké povrchy jsou u některých verzí doplněny chromovanými a kůží potaženými ozdobnými prvky, které zdůrazňují prémiový půvab vozu.

Prostor pro řidiče a spolujezdce je inspirovaný precizností kokpitu letadla: vpředu má čistý a harmonický design. Úsporný, téměř puristický design přístrojové desky nabízí řidiči perfektní uspořádání, všechny spínače, tlačítka a páčky jsou na místě, kde je intuitivně očekává. Velké stupnice přístrojů jsou snadno čitelné, přičemž informační systém řidiče je součástí sériové výbavy již od linie Reference. Pro kvalitně zpracovaný volant, který nese na svém krytu airbagu nové logo SEAT, jsou na přání k dispozici multifunkční ovládací prvky.

Nově navržená sedadla

– jsou sportovní a extrémně pohodlná pro lidi všech velikostí. Všechny stupně výbavy mají sériově výškově nastavitelné sedadlo řidiče, zatímco výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce vpředu se dodává na přání pro linii Reference a sériově pro linii Style. Sedadla zaručují nejlepší možné vedení těla při dynamické jízdě a jsou extrémně pohodlná i při jízdě na dlouhé vzdálenosti.

Celá řada navržených detailů podtrhuje vysokou úroveň řemeslného zpracování v novém modelu Leon SC – patří mezi ně ovládací prvky klimatizace, velké výdechy ventilační soustavy a trojrozměrně tvarované ozdobné obložení. Zavazadlový prostor má objem 380 litrů.

Široký výběr nejmodernějších informačních a zábavních systémů.

Všechna řešení jsou založena na ovládacím systému Easy Connect, který je vybaven dotykovým displejem pro ovládání zábavních, komunikačních a navigačních funkcí, jakož i celé řady dalších provozních funkcí. Dotykový displej s úhlopříčkou až 5,8“ a příslušná tlačítka a otočné ovládací prvky jsou umístěny centrálně mezi dvěma výdechy ventilační soustavy uprostřed přístrojové desky. Jsou snadno čitelné i dosažitelné jak pro řidiče, tak pro spolujezdce vpředu. Vrcholné verze jsou navíc poprvé vybaveny senzorem přiblížení, aby bylo ovládání ještě intuitivnější.

Pohon – úsporný a výkonný

Nový SEAT Leon SC přijde na trh s řadou výkonných a úsporných motorů TDI a TSI se zdvihovým objemem od 1,2 do 2,0 litru. Všechny motory jsou vybaveny přímým vstřikováním paliva a přeplňováním. Jejich konstrukce zaručuje rychlé zahřátí na provozní teplotu a nízké vnitřní tření.

Motor 1.6 TDI dosahuje nejvyššího výkonu 77 kW a maximálního točivého momentu 250 N.m. Je-li vybaven systémem start/stop a systémem rekuperace kinetické energie, spotřebuje v průměru pouhých 3,8 litru nafty na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 99 gramů na kilometr. Jednotka 2.0 TDI, která propůjčuje Leonu SC křídla suverénním výkonem 110 kW a točivým momentem 320 N.m, spotřebuje pouhých 4,1 litru nafty na 100 kilometrů.

Co se týče motorů TSI, začíná jejich nabídka pro Leon SC jednotkou 1.2 TSI, která je k dispozici ve dvou verzích s výkonem 63 kW a 77 kW. O stupeň výš stojí další představitel nové generace motorů TSI, jenž poskytuje ze zdvihového objemu 1,4 litru nejvyšší výkon 90 kW a točivý moment 200 N.m. Díky sériově dodávanému systému start/stop a rekuperaci kinetické energie spotřebuje pouhých 5,2 litru benzinu na 100 kilometrů, což odpovídá 120 gramům CO2 na km. Zákazníci si mohou pro Leon SC zvolit také jednotku 1.4 TSI s výkonem 103 kW a maximálním točivým momentem 250 N.m. Její průměrná spotřeba paliva je 5,2 litru na 100 kilometrů s hodnotou emisí CO2 pouhých 119 gramů na km.

Vrcholem řady zážehových motorů bude čtyřválec 1.8 TSI vyladěný na výkon 132 kW a točivý moment 250 N.m, který rozšíří nabídku v průběhu roku 2013. Paletu vznětových motorů doplní 1.6 TDI s výkonem 66 kW.

V závislosti na variantě motoru zajišťují přenos hnací síly pětistupňové nebo šestistupňové mechanické převodovky nebo kompaktní a lehké dvouspojkové převodovky DSG, které řadí svých šest nebo sedm převodových stupňů s ohromující rychlostí a výjimečnou účinností. Některé verze disponují volnoběžnou funkcí, která ještě více snižuje spotřebu paliva.

Podvozek – dynamika s komfortem

Řízení se vyznačuje vynikající směrovou stabilitou a citlivou zpětnou vazbou, zatímco účinné odpružení „vyžehlí“ veškeré nerovnosti povrchu vozovky. Vpředu je náprava se vzpěrami McPherson uložená v pomocném rámu, zatímco varianty s motory o výkonu až 110 kW mají vzadu vlečená ramena spojená torzně poddajnou příčkou. Vrcholné varianty jsou vybaveny víceprvkovou konstrukcí, která odděleně zachycuje podélné a příčné síly.

Nový systém SEAT Drive Profile v modelu SEAT Leon SC FR

– nabízí možnost přizpůsobit si nastavení vozidla individuálním preferencím. Řidič si může měnit charakteristiku posilovače řízení, reakce pedálu plynu a zvuk motoru, který je modulován zvukovým zařízením, a to ve třech režimech – Eco, Comfort a Sport. K dispozici je navíc také nastavení Individual. V režimu Sport svítí diskrétní osvětlení interiéru ve výplních dveří červeně, aby vytvářelo ještě dynamičtější atmosféru.

Asistenční systémy – ostražité a průkopnické

Inženýři značky SEAT vyvinuli pro nový Leon SC nejmodernější asistenční systémy. Kamera u vnitřního zpětného zrcátka pracuje pro systém Lane Assist, který zasahuje do elektromechanického řízení, aby vůz nepřejel podélnou čáru vymezující jeho jízdní pruh. Rovněž asistent dálkových světlometů, který automaticky přepíná mezi dálkovými a tlumenými světly, používá tuto kameru. Dalším ostražitým systémem je sledování únavy řidiče – tento systém zaznamená klesající koncentraci řidiče a navrhne mu přestávku k odpočinku. Dalším významným bezpečnostním systémem, který je navíc součástí sériové výbavy modelu Leon SC, je multikolizní brzda, která pomáhá předcházet sekundárním kolizím v případě nehody.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejikoničtější model SEATu slaví 40 let. Tohle je Ibiza Anniversary Limited Edition

Nejikoničtější model SEATu slaví 40...

Španělská automobilka SEAT oslavuje 40. výročí Ibizy, nejikoničtějšího modelu značky, limitovanou edicí s označením „Anniversary“. Model pojmenovaný po ostrově Ibiza přinesl...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

SEAT nainstaluje 39 000 solárních panelů. Ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby z OZE Společnost SEAT S.A. ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dvojitým vítězstvím k domácímu mistrovskému titulu

Dvojitým vítězstvím k domácímu...

Adam Králík, jezdec týmu Rabbit Czech Racing, zvítězil během uplynulého víkendu v obou závodech na Albrechtickém kopci v Lanškrouně a tímto výsledkem si zajistil v posledním podniku sezóny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Králík v závodech do (vrbenského) vrchu bral dvě stříbra

Králík v závodech do (vrbenského)...

I přes odlišné podmínky na trati během předposledního víkendového závodu MČR v automobilových závodech do vrchu ve Vrbně pod Pradědem zůstaly výkony Adama Králíka po oba dny velmi...