Nový Volkswagen Golf již sedmé generace ve velmi podrobné informaci

Určená především pro „fandy“ Golfu a i těm, kteří si Golfa chtějí koupit a mají mimořádný zájem se seznámit i s technickými detaily o něm.

Informace je členěna na:

  • 1.Karoserie a – design
  • 2.Karoserie b – konstrukce
  • 3.Interiér – design a koncept
  • 4.Informační a zábavní systémy – dotykové displeje
  • 5.Sériová výbava a výbava na přání – individualizace
  • 6.Inovace – prvky ze světa high-tech
  • 7.Poháněcí ústrojí – motory a převodovky
  • 8.Podvozek – nápravy

1.Karoserie a – design

  • Exteriér Golfu patří mezi nejznámější produktové designy na světě
  • Sedmá generace Golfu se vyznačuje větší dynamikou a precizností
  • Golf skvěle odráží principy DNA designu značky Volkswagen

Na světě neexistuje ani tucet automobilů, jejichž design by byl podobně jako u Golfu průběžně cizelován, uhlazován a zdokonalován, až se stal nadčasovým. Designéři značky Volkswagen přitom ještě více zdůraznili produktové znaky Golfu, mezi něž patří typické střešní sloupky C, dlouhá linie střechy nebo charakteristická příď a záď. Díky těmto detailům je i nový Golf originálnější, hodnotnější a ještě více nadčasový než všechny ostatní kompaktní vozy.

Design nového Golfu:

Týmy pod vedením šéfdesignérů vsadily při vývoji nového Golfu jednak na velmi velkou tvůrčí svobodu, která umožňuje realizovat mnoho nových nápadů, ale na druhé straně dbaly rovněž na zákonitosti DNA designu značky Volkswagen. Pohled na tuto DNA odhalí klíč k designu nového Golfu!

Vývoj DNA:

Designéři značky Volkswagen vykrystalizovali v nedávné minulosti soubor klíčových prvků z historie značky, který je považován za „historickou DNA“. Design všech aktuálních vozů Volkswagen koresponduje s touto DNA, a proto tyto automobily zanechávají moderní, progresivní dojem, přestože je jejich vzhled stále – a to je rozhodující – důvěrně známý. K této DNA patří stylistické prvky, jako je příčný pás masky chladiče v redukované podobě, grafika bočních oken a střešní linie prvního Golfu nebo typické střešní sloupky C a podběhy kol čtvrtého Golfu.

DNA značky Volkswagen vytváří zcela originální, nezaměnitelné pojetí produktu a jeho tvarového řešení. Produktový design Golfu zanechává v očích pozorovatele jak známý, tak i nový dojem. Patří sem vizuální znaky, které ztělesňují funkčnost, robustnost, poctivost a spolehlivost. Tvarové vyjádření uvedených rysů je neustále cizelováno.

Základní architektura nového Golfu je nezaměnitelná. Působí nekomplikovaně, silně, srozumitelně, spolehlivě a bezpečně. Na základě této ryzí architektury se detaily, jako je šetrné využití prolisů, jeví jako jemné rozdíly. Extrémně důležitá je rovněž skutečnost, že se kompletně změnily proporce sedmé generace Golfu, takže vůz má nyní ještě prémiovější charakter!

Proporce se změnily tak výrazně, protože jsme využili výhod nové modulární platformy pro motory uložené napříč. Například přední kola byla posunuta o 43 milimetrů více dopředu. Přední převis je proto kratší a kapota zároveň vypadá delší. U nového Golfu máme tedy proporce, které se jinak vyskytují pouze ve vyšších segmentech trhu.

Silueta s výraznými liniemi:

Upravené proporce jsou zdůrazněny vhodnými stylistickými prvky. Pod klikami dveří nyní prochází jasně viditelná, velmi ostrá charakterová linie. Tuto linii protínají oblouky podběhů kol, ale jinak je nepřerušovaná a stylisticky na ni navazují chromované lišty masky chladiče a světlometů a vzadu bílé boční pruhy zadních skupinových svítilen. Tato nízko umístěná linie probíhající po celém obvodu vozidla snižuje optické těžiště vozu, který tak vypadá na silnici ještě solidněji. Dalším důležitým prvkem je nová linie podél boků přímo pod okny. Tato linie vychází z předních světlometů, poté prochází pod vnějšími zpětnými zrcátky, která jsou hned u ní, a pokračuje až k zadnímu oknu, čímž podtrhuje prémiové proporce nového Golfu.“ Mimořádně zdůrazněné jsou navíc podběhy kol, které propůjčují Golfu ještě dynamičtější výraz společně s širším rozchodem kol, delším rozvorem a koly s průměrem ráfku až 18 palců.

Charakter siluety je definován zejména dvěma dalšími prvky, které jsou pro Golf typické. Střešním sloupkem C a linií střechy. Střešní sloupek C byl u předchůdce ještě přerušen charakterovou linií. U nového Golfu tomu tak už není. Střešní sloupek C díky tomu probíhá v homogenní ploše od střechy až k podběhu zadního kola. Nad podběhem kol se ovšem výrazněji rozkládá do šířky, takže nový Golf působí při pohledu zezadu nebo šikmo zezadu masivnějším a mohutnějším dojmem. Z bočního pohledu zepředu je nápadná preciznost designu střešních sloupků C, jež vypadají jako napnutá tětiva luku, která Golf čistě vizuálně vystřeluje z klidu dopředu a zároveň je vzpomínkou na první a čtvrtou generaci Golfu – dvě designérské ikony této modelové řady. Na pravé straně vozu je do tohoto šípovitého prvku integrován dokonce tvar víčka palivové nádrže. Také průběh linie střechy byl kompletně přepracován. I zde – nad bočními okny – ukazuje Golf další linii, která probíhá od střešního spoileru až ke střešním sloupkům A. Je to jeden z charakteristických znaků, díky nimž Golf působí i ze strany mimořádně hodnotným dojmem – je to linie, které si pozorovatel při prvním zběžném pohledu možná nevšimne, zároveň je to však také další detail na cestě k vizuální preciznosti.

Přední partie. DNA designu značky Volkswagen se projevuje ve „tváři“ se sympatickými rysy. Příď je navíc, podobně jako u prvního Golfu, definována horizontálně vyváženými prvky, jež podtrhují dojem šířky. Celkově vznikla přední partie, kterou ve zpětném zrcátku každý okamžitě pozná jako příď Volkswagenu. Vozy Volkswagen z různých segmentů mají přitom v této oblasti vlastní charakterové vlastnosti. Ve třídě Golfu mezi ně patří například mírně vzhůru protažené světlomety a definovaná maximální výška masky chladiče.

V porovnání s předchůdcem má nový Golf zcela nově strukturovanou úpravu vnějších ploch. Zatímco u šestého Golfu zasahovaly blatníky nad úroveň kapoty motoru, kterou jakoby rámovaly, je to nyní obráceně: po stranách tvoří prolisy nejnižší body blatníků, z nichž vertikálně přecházejí do podběhů kol. Nahoře jsou blatníky ohraničeny ostrou linií, která vychází ze střešního sloupku A. Všechny linie dohromady definují kapotu motoru ve tvaru písmene V.

Pod kapotou následují nově tvarované světlomety a relativně úzký pás masky chladiče. Dole je maska chladiče vymezena chromovanou lištou po pravé a levé straně chromovaného loga VW, která v případě xenonových světlometů pokračuje uvnitř pouzder světlometů. Mimořádně výrazné jsou diody LED pro denní svícení v xenonových světlometech. Spodní otvor pro přívod vzduchu podtrhuje horizontální členění přídě společně s plochou pod světlomety lakovanou v barvě karoserie. Rámeček otvoru pro přívod vzduchu je rovněž v barvě karoserie a dodává designu přední partie při vší suverenitě úsměv, který je pro značku Volkswagen typický. Dalším klíčovým stylistickým prvkem je prolis ve vnějších oblastech nárazníku, který zejména při pohledu shora představuje tvarové oživení.

Zadní partie:

Mezi typické prvky Golfu patří jasné tvary zadních světel, zadní okno protažené až ke střešním sloupkům C a velká homogenní plocha kolem loga Volkswagenu. Proto by bylo možné identifikovat sedmou generaci bestselleru okamžitě i bez loga VW a modelového označení. A přece je každá linie nová. To platí jak pro zadní svítilny, které se směrem dovnitř zužují a na vnějších okrajích jsou zakončeny paralelně se střešním sloupkem C (nepřehlédnutelná světla svítí ve tvaru písmene L), tak i pro výrazně dolů protažené zadní výklopné víko s nejnižším prahem zavazadlového prostoru v kompaktní třídě (665 mm nad zemí). Horizontální světelná hrana ve spodní části zadního víka, která pokračuje v nárazníku, a paralelně pod ní probíhající hrana prahu zavazadlového prostoru zdůrazňují sportovní šířku nového Golfu. Tyto prvky navíc korespondují s tvary nyní mnohem výraznějšího a vizuálně dozadu „vytaženého“ nárazníku. Samotný nárazník je nyní lakován i zcela dole, pouze uprostřed integrovaný difuzor, do něhož ústí koncovka výfuku, je černý.

2.Karoserie b – konstrukce

  • Až o 100 kg nižší hmotnost přináší značné snížení spotřeby paliva
  • Surová karoserie je díky pokrokové konstrukci o 23 kg lehčí
  • Inovativní výrobní metody snižují hmotnost a zvyšují bezpečnost

Snížení hmotnosti až o 100 kilogramů vyžaduje zejména v kompaktní třídě velmi komplexní přístup. Skutečností je, že ne každý výrobce kráčí cestou lehké konstrukce, u níž rozhoduje každý gram, se stejnou důsledností jako Volkswagen. Důvod je zřejmý: intenzivní výzkum a vývoj stojí peníze. Jestliže tedy základní cena sedmé generace Golfu nevzrostla navzdory rozšířené výbavě ani o cent, pak to odráží inovační sílu této značky.

Kompletní vůz snížení hmotnosti:

Pokud Golf rozdělíme na hlavní oblasti elektrické výbavy, agregátů, podvozku a karoserie včetně interiéru, vychází snížení hmotnosti v závislosti na variantě, motoru a výbavě v následujícím členění:

oblast sníženo až o
elektrická výbava 6 kg
agregáty 40 kg
podvozek 26 kg
karoserie a interiér 37 kg
celkem 109 kg

Největšího snížení hmotnosti bylo dosaženo v oblasti agregátů a karoserie včetně interiéru. Mimořádně zajímavý je pohled na podrobná opatření v oblasti karoserie včetně interiéru, kde bylo ušetřeno 37 kilogramů. Zde je totiž názorně vidět, jak v roce 2012 funguje lehká konstrukce kompatibilní s velkosériovou výrobou.

oblast sníženo o
přístrojová deska 0,4 kg
modulový příčník 1,4 kg
klimatizace 2,7 kg
sedadla 7,0 kg
karoserie 23,0 kg
ostatní 2,5 kg
celkem 37 kg

Přístrojová deska. 0,4 kg – to vypadá málo:

Ale právě zde rozhoduje dokonalost v detailech. Kdo zanedbá 0,4 kg, nedosáhne na konci 100 kg. Konstruktérům Volkswagenu se podařilo vytvořit přístrojovou desku, která je díky novému dílu z termoplastu vyráběnému metodou lití stříkáním rozehřátého materiálu do studené formy – z tohoto materiálu je tvořena nosná sendvičová struktura pod ušlechtilým povrchem – nejen o 20 procent lehčí, ale zároveň také o 20 procent tužší.

Modulový příčník:

Dalším příspěvkem k prolomení spirály zvyšující se hmotnosti u nových vozů je snížení hmotnosti modulového příčníku o 1,4 kg. K modulovému příčnému nosníku je připevněno nejen řízení, ale i přístrojová deska. Nosník váží celkem 5,8 kg. Snížené hmotnosti bylo dosaženo využitím ocelových komponentů odpovídajících konceptu lehké konstrukce. Díky výpočtům metodou konečných prvků FEM (Finite Element Method) je struktura modulového příčného nosníku tak lehká, jak je to jen možné, a tak stabilní, jak je to nutné. Optimální tloušťky stěn oceli, strukturální opatření a cíleně vložené prolisy zvyšují na jedné straně tuhost nosníku a na druhé straně snižují hmotnost o již uvedených 1,4 kg. S metodami, jako je FEM, následují inženýři Volkswagenu v zásadě příklad přírody, která například dokáže u stébla trávy nebo obilí realizovat pozoruhodný poměr mezi průřezem a tuhostí. Tudy vede cesta.

Klimatizace:

Celá klimatizační soustava Golfu byla nově vyvinuta a je o lehčí o uvedených 2,7 kg. Bez ohledu na hmotnost přitom platí, že klimatizace Golfu stanovují svým vysoce efektivním chladicím okruhem měřítka v oblasti komfortu a účinnosti, protože pracují velmi tiše (až o 5 dB

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz GTX představuje nejvýkonnější Bulli všech dob

Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz...

Značka Volkswagen Užitkové vozy představila ve světové premiéře nový model ID. Buzz GTX s nejvyšším výkonem až 250 kW (340 k). To neznamená nic jiného, než že jde o nejvýkonnější Bulli...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen zahajuje na českém trhu předprodej nových modelů Tiguan a Passat

Volkswagen zahajuje na českém trhu...

Volkswagen zařadil do předprodeje na českém trhu nové generace oblíbených modelů Tiguan a Passat. Třetí generace kompaktního SUV a devátá generace manažerského kombi přinášejí do svých...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dokonalý VW Touareg po plastice

Dokonalý VW Touareg po plastice

Tohle je sága rodu Touaregu. Před mnoha lety se objevila první generace, která definovala pojem lidový off-road. Dnes je technologicky nejlepší Volkswagen někde úplně jinde… Před více než 20...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen poodhaluje nový Transporter

Volkswagen poodhaluje nový Transporter

Volkswagen Užitkové vozy uvede v roce 2024 na evropský trh nástupce současných modelů Transporter 6.1 a Caravelle 6.1. Nová generace této produktové řady byla významně vylepšena ve všech...