Citroën Racing se neodvolá proti vyloučení Citroënu č. 2 DS3 WRC z Rally Portugalsko

Analýza nepřinesla žádná nová technická zjištění a tak se po konzultacích s různými experty Citroën Racing rozhodl žádost k odvolací komisi FIA nepodávat.

Když Citroën Racing obdržel rozhodnutí o odvolání posádky Hirvonen – Lehtinen z víkendové Rally Portugalsko, měl podle předpisů pouhou hodinu na zvážení, zda odvolání podat či nikoli.

Celý tým pak měl ještě dalších 48 hodin na to, aby své rozhodnutí potvrdil nebo vzal zpět. Po technických analýzách, které neodhalily žádné nové technické záležitosti, které by případně mohly zvrátit rozhodnutí komise, se Citroën Racing rozhodl vyhnout se dlouhé a nákladné proceduře.

Matton – Vrátíme se na vítěznou cestu

Yves Matton, šéf Citroën Racing:

„Sdělili jsme náš záměr odvolat se proto, abychom získali čas na podrobnější analýzu. Co se týče spojky, náš dodavatel nám poslal omluvný dopis a potvrzení o existenci dílů, které jsou odlišné od homologační dokumentace. Tento dopis dokazuje, že jsme neměli v žádném případě úmysl jednat nečestně. Současně to pro nás znamená více se zaměřit na naše interní procesy, neboť jsme na zmíněné odlišnosti nepřišli při vlastní kontrole. K druhému bodu, výrobce turbokompresorů schválených FIA pro všechny týmy, nám potvrdil, že u plastového dílu turba dochází k rozpínavosti. Dodatečná analýza jistě upřesní, že právě k této situaci došlo i v našem případě. Přijímáme tento tvrdý trest, nicméně uděláme všechno pro to, abychom se poučili a v budoucnu už se nic podobného neopakovalo. Stále ještě vedeme v obou šampionátech, ale náš náskok se zmenšil. Do další rally jdeme s tím, že se chceme vrátit na naši vítěznou cestu.“

Hirvonen – Už se nemohu dočkat dalšího startu

Mikko Hirvonen:

„Jsem samozřejmě zklamaný, ale vůbec ne mrzutý. Takové věci se prostě stávají. Člověk se s tím musí smířit jako s nezbytnou lekcí a jet dál. Citroën pro mě v posledních měsících udělal hodně a já jsem s ním v této těžké situaci zajedno. Společně vyhráváme, ale společně i prohráváme! Tato událost pro mne znamená impuls jít dále. Už se nemohu dočkat dalšího startu při příštím závodu.“

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Citroën C5 Aircross: Gauč na kolech, který umí šetřit i hýčkat

Nový Citroën C5 Aircross: Gauč na...

Citroën má nový trumf a vlajkovou loď. Druhá generace modelu C5 Aircross spojuje komfort obývacího pokoje, francouzský smysl pro design a moderní elektrifikaci. Na platformě STLA Medium vzniklo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vlajková loď značky DS překonala 500 kilometrů po dálnici na jedno nabití

Vlajková loď značky DS překonala 500...

Nová DS N°8, stoprocentně elektrická vlajková loď značky DS Automobiles, potvrzuje svou výjimečnou efektivitu. V testech uskutečněných v několika evropských zemích zvládla po dálnicích...

Přijíždí nový francouzský hatchback...

Značka DS znovu dokazovala, že automobil může být víc než jen dopravní prostředek. Nový model DS N°4 kombinuje tři typy elektrifikace, chytrou konektivitu a interiér navržený jako salón na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...