Pohonná soustava závodního elektromobilu
– používá stejnou vysoce výkonnou lithium-iontovou baterii a motor jako světově první sériově vyráběný elektromobil Nissan LEAF. Navzdory některým rozdílům, jako jsou zadní dveře, zadní sedadlo, zavazadlový prostor, audiosystém, navigační systémy a kobereček, můžete říct na první pohled, že tento vůz je právoplatným sourozencem vozu Nissan LEAF. Tím ale podobnost mezi sériově vyráběným vozem Nissan LEAF a speciálem Nissan LEAF Nismo RC končí. Jak napovídá zkratka RC, tedy Racing Competition (závodní speciál), tento vůz byl zkonstruován speciálně proto, aby dal nový význam pojmu „ekologické závodění“.
Vůz Nissan LEAF, který se v Evropě prodává od roku 2011, již je na špici světového trhu automobilů s nulovými emisemi. Nyní se automobilka Nissan obrátila ke světu závodění, aby přivedla pozornost k tématu budoucích možností elektromobilů.
Nissan LEAF Nismo RC
– v sobě spojuje silné stránky divize Nismo, světově uznávané divize Nissanu pro motoristický sport, a techniků, kteří podporovali vůz GT-R při jeho závodech v seriálu Super GT a v soutěži FIA GT1 World Championship. Slouží jako platforma pro další vylepšování „zeleného“ motoristického sportu a je „pojízdnou laboratoří“ technologie elektromobilů a aerodynamiky.
Skutečný závodní stroj
Nissan LEAF Nismo RC využívá skořepinovou karosérii z uhlíkových vláken a je konstruován jako plnohodnotný závodní vůz. V zadní části Nissanu LEAF Nismo RC je namontován velký spojler.Trojdílná karosérie umožňuje sejmutí přední a zadní části. Dále jsou zde využita pevně vestavěná okna, přední i zadní světla LED a nastavitelné zadní přítlačné křídlo. Tato dvoudveřová závodní verze, vzhledem vycházející ze sériově vyráběného vozu Nissan LEAF, pochází z dílny konstrukčního centra Nissan Global Design Center. Její vzhled završuje čtyřvrstvý perleťově bílý nátěr s modrou grafikou NISMO/Zero Emission.
Karosérie vozu Nissan LEAF Nismo RC je o 20 mm delší, o 170 mm širší a má o 99 mm kratší rozvor než silniční model Nissan LEAF. Největším rozdílem je snížení výšky o 350 mm. Zatímco sériově vyráběný model má světlou výšku 160 mm, u vozu Nismo RC je to 60 mm. Dále byla o přibližně 40 % snížena hmotnost vozidla.
Také vnitřní uspořádání vozu Nissan LEAF Nismo RC se hodně liší od vozidla, z něhož je tento speciál odvozen. Sada baterií, motor a měnič se přestěhovaly doprostřed vozidla a pohonný systém nyní namísto přední nápravy pohání zadní nápravu. Také zavěšení využívá dvojitá trojúhelníková ramena vpředu i vzadu a řidič může nastavit vyvážení brzd. Na vozovce pak vůz Nissan LEAF Nismo RC drží závodní pláště Bridgestone P225/40R18.
Stejně jako oceňovaný Nissan LEAF je i Nissan LEAF Nismo RC vybaven 48 moduly lithium-iontové baterie a střídavým synchronním motorem s rychlou odezvou o výkonu 80 kW s točivým momentem 280 Nm. Prostřednictvím rychlodobíjecího portu pod zadním krytem lze baterii vozu Nissan LEAF Nismo RC nabít na 80 % celkové kapacity během 30 minut. Na rozdíl od ostatních závodních vozů nemá Nissan LEAF Nismo RC výfuk, a proto nevytváří ani motorový hluk ani emise CO2 nebo jiných plynů.
V testech Nissan LEAF Nismo RC
– dosáhl nejvyšší rychlosti 150 km/h a zrychlení z 0-100 km/h za 6,85 sekundy. Odhaduje se, že v podmínkách závodů bude Nissan LEAF Nismo RC na plné nabití schopen jet 20 minut.
V červnu 2011 se Nissan LEAF Nismo RC objevil na okruhu Circuit de la Sarthe, před závodem 24 hodin Le Mans ve Francii a projel ukázková kola na 13,6 km dlouhé trati. O měsíc později se přesunul do Anglie, kde jej čekal závod do vrchu na akci Goodwood Festival of Speed, známé jako největší motoristická událost na světě. Naposledy ukázal svůj hrozivý potenciál skupině novinářů z celého světa na okruhu Dubai Autodrome.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií