Volkswagen představí 6. března ve světové premiéře v Ženevě první GTI Cabriolet v historii Golfu!

GTI neznamená jen vyšší výkon, ale také agresivnější exteriér, komfortnější interiér a precizně nastavený podvozek.

Před rokem představil Volkswagen na Ženevském autosalonu nový Golf Cabriolet.

Nyní na stejném místě slaví světovou premiéru jeho špičková verze: čtyřmístný Golf GTI Cabriolet. První modely Golf GTI Cabriolet očekáváme v České republice v létě tohoto roku.

Volkswagen Golf GTI Cabriolet s výkonem 155 kW je nejvýkonnější Golf Cabriolet všech dob.

Volkswagen představí 6. března ve světové premiéře v Ženevě první GTI Cabriolet v historii Golfu!
Volkswagen představí 6. března ve světové premiéře v Ženevě první GTI Cabriolet v historii Golfu!
Volkswagen představí 6. března ve světové premiéře v Ženevě první GTI Cabriolet v historii Golfu!

Stručná charakteristika ve třech bodech:

  • Cabriolet zrychlí s tímto motorem z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy. Nejvyšší rychlosti se šestistupňovou mechanickou převodovkou je 237 km/h. Se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG je 235 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva je pouhých 7,6 l/100 km (s DSG 7,7 l/100 km), a hodnota emisí CO2 177 g/km (s DSG 180 g CO2/km).
  • Kabriolet se po vizuální stránce vyznačuje všemi charakteristickými znaky modelu GTI. Zvenku mezi ně patří maska chladiče s červeným rámečkem, voštinovou strukturou a logem GTI, dále přední nárazník GTI, nový zadní difuzor, chromované koncovky výfukové soustavy, zadní světlomety LED, rozšíření bočních prahů a sériově dodávaná 17“ kola „Denver“ z lehké slitiny. V interiéru prozrazují identitu modelu GTI Cabriolet sportovní sedadla čalouněná klasickou tartanovou tkaninou „Jacky“.
  • GTI přebírá od ostatních modelů Golf Cabriolet beze změn plátěnou skládací střechu, jejíž základní konstrukce byla od začátku navržena pro vysoké rychlosti. Střecha má sériově elektrohydraulické ovládání a její otevření trvá pouhých 9,5 sekundy. Střechu lze ovládat také za jízdy rychlostí až 30 km/h.

Podrobnější popis:

Motor a převodovky:

V době uvedení na trh se zákazníci budou moci rozhodnout buď pro verzi s šestistupňovou mechanickou převodovkou, nebo s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Oba druhy převodovek přenášejí výkon benzinového dvoulitrového motoru s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem na kola přední nápravy. Již při nízkých 1700 min-1 vyvíjí motor maximální točivý moment 280 N.m, který zůstává na konstantní úrovni až do 5300 min-1. V případě křivky točivého momentu s tak ideálním průběhem bychom vlastně ani neměli hovořit o křivce. Aby byl výkon motoru přeměňován za všech okolností v neuvěřitelnou akceleraci, je GTI Cabriolet vybaven nejen elektronickou uzávěrkou diferenciálu EDS v systému ESP, ale také speciální funkcí uzávěrky diferenciálu XDS. Systém XDS integrovaný rovněž do ESP zajišťuje dokonce i při plné akceleraci na výjezdu ze zatáčky optimální přilnavost a jízdní stabilitu.

Suverénní jízda:

Golf GTI Cabriolet zrychlí s oběma verzemi převodovky z klidu na 100 km/h během 7,3 sekundy. Při jízdě s nataženou střechou má GTI Cabriolet nejvyšší rychlost 237 km/h (DSG: 235 km/h). To kontrastuje s kombinovanou spotřebou paliva pouhých 7,6 l/100 km, jejímž ekvivalentem jsou emise CO2 ve výši 177 g/km (DSG: 7,7 l/100 km a 180 g CO2/km). Ještě lepším argumentem pro GTI Cabriolet je skutečnost, že dvoulitrový šestnáctiventilový čtyřválec je ideálním motorem pro klidné cestování díky výhodné výkonové charakteristice s vysokým točivým momentem. Dokonce i při jízdě s nízkými otáčkami na vysoký převodový stupeň disponuje Golf GTI Cabriolet stále ještě velkými rezervami točivého momentu pro dynamickou akceleraci.

Exteriér:

Kabriolet staví na odiv typické vizuální rysy modelu GTI. V exteriéru to jsou červené rámečky horní a spodní části masky chladiče s voštinovou strukturou a logem GTI, dále přední nárazník GTI s velkým otvorem pro přívod vzduchu vyplněným rovněž voštinovou strukturou a typicky vertikálně uspořádanými mlhovými světlomety, nový zadní difuzor a chromované koncovky výfukové soustavy na levé a pravé straně pod zadním nárazníkem. Podobně jako GTI s pevnou střechou má i otevřené GTI tmavě červené zadní světlomety s diodami LED, osvětlení registrační značky diodami LED a rozšíření bočních prahů. Klasickým prvkem modelu GTI jsou sériově dodávaná 17“ kola „Denver“ z lehké slitiny s pěti nápadnými otvory, obutá do pneumatik rozměru 225/45. Na přání jsou pro Golf GTI Cabriolet k dispozici 18“ kola z lehké slitiny ve stejném designu, ale se strojově leštěným povrchem a kontrastními černými vnitřními plochami, známá pod označením „Detroit“ (rozměr pneumatik: 225/40).

Interiér:

Interiér nového kabrioletu odpovídá klasickému GTI s výjimkou více skloněného rámu čelního okna a speciální zadní lavice. Na cestující tedy čekají sportovní sedadla čalouněná klasickou a nadčasovou tartanovou tkaninou „Jacky“. Na přání je mohou nahradit kožená sedadla „Vienna“. Do sedadel je integrována bederní opěrka, která se ovládá páčkou na boční straně sedadla. Kabriolet má samozřejmě také pedály s kryty z kartáčované ušlechtilé oceli a unikátní řadicí páku GTI s hliníkovými ozdobnými prvky. Přirozeně nechybí ani kůží obšitý volant s prohlubněmi pro palce a emblémem GTI, přičemž volant, manžeta řadicí páky a kůží obšitá páka ruční brzdy mají ozdobné červené stehování. Vnitřní čalounění stropu plátěné skládací střechy je černé stejně jako obložení střešních sloupků. To všechno jsou typické prvky modelů GTI, stejně jako ozdobné obložení ve výplních dveří a na přístrojové desce ve specifickém stylu GTI s leskle černou metalickou povrchovou úpravou. Součástí sériové výbavy jsou rovněž chromované ozdobné prvky (např. kolem ovládacích prvků světlometů, elektrického ovládání oken a zpětných zrcátek). Golf GTI Cabriolet nabízí nejprostornější interiér ve své třídě a plně využitelný zavazadlový prostor objemu 250 litrů, dokonce i při zavřené střeše.

Skládací střecha:

GTI přebírá od ostatních modelů Golf Cabriolet beze změn plátěnou skládací střechu, jejíž základní konstrukce byla od začátku navržena pro vysoké rychlosti. Střecha má sériově elektrohydraulické ovládání a její otevření trvá pouhých 9,5 sekundy a její uzavření 11 sekund. Střechu lze ovládat také za jízdy do rychlostí až 30 km/h. S nataženou střechou patří tento Volkswagen mezi nejtišší kabriolety na trhu.

Bezpečnost:

Golf GTI Cabriolet se vyznačuje vynikající úrovní bezpečnosti. K sériové výbavě patří automaticky výsuvné ochranné oblouky pro případ převrácení vozidla, čelní a boční airbagy chránící hlavu a hrudník a kolenní airbag na straně řidiče.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CB Auto a.s.
Dr. Milady Horákové 1477, 370 05 - České Budějovice
385 102 421
seat@cb-auto.cz