Stálý pohon všech kol AWD se poprvé objevil v roce 1972 ve voze Subaru Leone Estate Van 4WD uvedeném na japonském trhu.
Celkový počet vyrobených vozů s pohonem Subaru AWD během 40 let dosáhl k 31. lednu 2012 celkem 11 782 812. To představuje 56 % z celkového počtu prodaných vozů Subaru.
Soustava pohonu AWD
– účinně zajišťuje velmi dobré záběrové schopnosti rovnoměrným rozdělováním hnacího výkonu na všechna čtyři kola. Díky spojení pohonu Symmetrical AWD a plochého motoru Subaru boxer s protiběžnými písty je celé hnací ústrojí zabudováno stranově symetricky, přičemž převodovka je umístěna až za přední nápravou. Uvedené uspořádání zajišťuje výborné vyvážení hmotnosti nejen mezi levou a pravou stranou vozidla, ale i v podélném směru. Uvedené charakteristiky pak stojí za stabilními záběrovými schopnostmi na nejrůznějších površích a za nejrůznějších jízdních podmínek. Dalším atributem je výtečná jízdní stabilita za vysokých rychlostí a příkladné jízdní vlastnosti a odezva při průjezdu zatáčkami; pohon Symmetrical AWD je tak základní technologií, která podtrhuje filozofii bezpečné jízdy Subaru ve spojení s radostí z jízdy.
Koncern FHI během více než 40 let výzkumu a vývoje
– postupně své technologie AWD zdokonaloval: technologie umožňující jízdu po nezpevněných cestách se tak postupně přetvořila v jedinečný systém pohonu zaručující vysokou míru stability za deště, sněhu i jízdy vysokou rychlostí, včetně možnosti uzpůsobení systému Subaru AWD individuálnímu charakteru každého z modelů. Nejnovější verze této technologie nabízí řízení záběrových schopností všech čtyř kol, které poskytuje bezpečný a přesný záběr každého z kol za všech jízdních podmínek. Zkušenosti s pohonem všech kol se využívají i ve vývoji vozů s pohonem pouze přední nebo pouze zadní nápravy, aby si požitek z jízdy s vozem Subaru mohlo vychutnat ještě širší spektrum zákazníků.
Doplňující informace: systémy pohonu Subaru Symmetrical AWD
Elektronicky řízený sportovní pohon AWD s akcentem na jízdní schopnosti při průjezdu zatáčkami
Prostorově nenáročný systém stálého pohonu všech kol kombinuje mezinápravový diferenciál používající planetový převod s elektronicky řízenou vícekotoučovou hydraulickou spojkou samosvorného diferenciálu. Nerovnoměrné rozdělení hnacího momentu (v poměru 45:55 mezi přední a zadní nápravu) lze spojitě měnit za pomoci vícekotoučové spojky LSD. V závislosti na jízdních podmínkách se rozdělení hnacího momentu automaticky řídí až do shodného poměru 50:50 mezi kola přední a zadní nápravy s ohledem na maximální stabilitu jízdy. Rozdělení hnacího momentu s akcentem na zadní nápravu zlepšuje jízdní vlastnosti v zatáčkách a umožňuje agresivnější a sportovnější jízdu.
Nabízené modely ve specifikaci pro japonský trh: Legacy 2.5GT (AT), Outback 3.6R EyeSight, Exiga 2.0GT, WRX STI A-Line (provedení s aut. převodovkou).
Stálý pohon všech kol AWD s aktivním rozdělováním točivého momentu: Elektronicky řízený pohon AWD s lepší spotřebou paliva a jízdní stabilitou
Originální elektronicky řízený lamelový diferenciál Subaru (vícelamelová hydraulická spojka MP-T) upravuje v reálném čase rozdělení hnacího momentu mezi kola přední a zadní nápravy v závislosti na aktuálních jízdních podmínkách. Systém zpravidla rozděluje hnací moment v poměru 60:40 mezi přední a zadní nápravu. Přínosy pohonu AWD zde znásobuje tím, že za všech okolností poskytuje stabilní a bezpečné jízdní vlastnosti nezávislé na schopnostech řidiče.
Nabízené modely ve specifikaci pro japonský trh: Legacy / Outback 2.5i, Exiga 2.0i, Forester (v provedení s aut. převodovkou), Impreza (s převodovkou Lineartronic).
Stálý pohon všech kol a centrální diferenciál s viskózní spojkou: Mechanický pohon AWD pro vozy s přímo řazenou převodovkou
Systém kombinuje mezinápravový diferenciál s kuželovými koly a samosvorným účinkem s viskózní spojkou. Za běžných jízdních podmínek se hnací moment rozděluje mezi nápravy v poměru 50:50. Nabízí stabilní jízdu se sportovním charakterem a maximálním využitím dostupných záběrových schopností.
Nabízené modely ve specifikaci pro japonský trh: Legacy (provedení s man. převodovkou), Forester (provedení s man. převodovkou), Impreza (provedení s man. převodovkou).
Stálý pohon všech kol s aktivním mezinápravovým diferenciálem DCCD Driver’s Control Center Differential: Výkonnostně zaměřený pohon AWD pro ryzí motosport
Elektronicky řízený systém AWD s aktivním mezinápravovým diferenciálem DCCD využívá spojení mechanického zavírání reagujícího na přenášený točivý moment a elektronicky řízeného samosvorného účinku. Výkonnostně zaměřený systém nabízí rozdělení hnacího momentu v poměru 41:59 s ohledem na optimální řízení dynamických schopností vozidla. Mechanický účinek LSD má kratší odezvu a aktivuje se dříve než elektronický systém LSD. Systém navržený pro vysoký točivý moment vykazuje nejlepší vyvážení mezi agilním chováním a stabilitou jízdy. Součástí jsou předpřipravené režimy automatického řízení LSD a manuální režim, dávající řidiči možnost volby v závislosti na jízdních podmínkách.
Nabízené modely ve specifikaci pro japonský trh:WRX STI v provedení s man. převodovkou.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií