Subaru si připomíná 40. výročí stálého pohonu všech kol (AWD)

Společnost Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce automobilů Subaru v letošním roce oslaví již 40. let od prvního představení stálého pohonu všech kol (AWD).

Subaru si připomíná 40. výročí stálého pohonu všech kol (AWD)

Stálý pohon všech kol AWD se poprvé objevil v roce 1972 ve voze Subaru Leone Estate Van 4WD uvedeném na japonském trhu.

Subaru si připomíná 40. výročí stálého pohonu všech kol (AWD)

Celkový počet vyrobených vozů s pohonem Subaru AWD během 40 let dosáhl k 31. lednu 2012 celkem 11 782 812. To představuje 56 % z celkového počtu prodaných vozů Subaru.

Soustava pohonu AWD

– účinně zajišťuje velmi dobré záběrové schopnosti rovnoměrným rozdělováním hnacího výkonu na všechna čtyři kola. Díky spojení pohonu Symmetrical AWD a plochého motoru Subaru boxer s protiběžnými písty je celé hnací ústrojí zabudováno stranově symetricky, přičemž převodovka je umístěna až za přední nápravou. Uvedené uspořádání zajišťuje výborné vyvážení hmotnosti nejen mezi levou a pravou stranou vozidla, ale i v podélném směru. Uvedené charakteristiky pak stojí za stabilními záběrovými schopnostmi na nejrůznějších površích a za nejrůznějších jízdních podmínek. Dalším atributem je výtečná jízdní stabilita za vysokých rychlostí a příkladné jízdní vlastnosti a odezva při průjezdu zatáčkami; pohon Symmetrical AWD je tak základní technologií, která podtrhuje filozofii bezpečné jízdy Subaru ve spojení s radostí z jízdy.

Koncern FHI během více než 40 let výzkumu a vývoje

– postupně své technologie AWD zdokonaloval: technologie umožňující jízdu po nezpevněných cestách se tak postupně přetvořila v jedinečný systém pohonu zaručující vysokou míru stability za deště, sněhu i jízdy vysokou rychlostí, včetně možnosti uzpůsobení systému Subaru AWD individuálnímu charakteru každého z modelů. Nejnovější verze této technologie nabízí řízení záběrových schopností všech čtyř kol, které poskytuje bezpečný a přesný záběr každého z kol za všech jízdních podmínek. Zkušenosti s pohonem všech kol se využívají i ve vývoji vozů s pohonem pouze přední nebo pouze zadní nápravy, aby si požitek z jízdy s vozem Subaru mohlo vychutnat ještě širší spektrum zákazníků.

Doplňující informace: systémy pohonu Subaru Symmetrical AWD

Elektronicky řízený sportovní pohon AWD s akcentem na jízdní schopnosti při průjezdu zatáčkami

Prostorově nenáročný systém stálého pohonu všech kol kombinuje mezinápravový diferenciál používající planetový převod s elektronicky řízenou vícekotoučovou hydraulickou spojkou samosvorného diferenciálu. Nerovnoměrné rozdělení hnacího momentu (v poměru 45:55 mezi přední a zadní nápravu) lze spojitě měnit za pomoci vícekotoučové spojky LSD. V závislosti na jízdních podmínkách se rozdělení hnacího momentu automaticky řídí až do shodného poměru 50:50 mezi kola přední a zadní nápravy s ohledem na maximální stabilitu jízdy. Rozdělení hnacího momentu s akcentem na zadní nápravu zlepšuje jízdní vlastnosti v zatáčkách a umožňuje agresivnější a sportovnější jízdu.

Nabízené modely ve specifikaci pro japonský trh: Legacy 2.5GT (AT), Outback 3.6R EyeSight, Exiga 2.0GT, WRX STI A-Line (provedení s aut. převodovkou).

Stálý pohon všech kol AWD s aktivním rozdělováním točivého momentu: Elektronicky řízený pohon AWD s lepší spotřebou paliva a jízdní stabilitou

Originální elektronicky řízený lamelový diferenciál Subaru (vícelamelová hydraulická spojka MP-T) upravuje v reálném čase rozdělení hnacího momentu mezi kola přední a zadní nápravy v závislosti na aktuálních jízdních podmínkách. Systém zpravidla rozděluje hnací moment v poměru 60:40 mezi přední a zadní nápravu. Přínosy pohonu AWD zde znásobuje tím, že za všech okolností poskytuje stabilní a bezpečné jízdní vlastnosti nezávislé na schopnostech řidiče.

Nabízené modely ve specifikaci pro japonský trh: Legacy / Outback 2.5i, Exiga 2.0i, Forester (v provedení s aut. převodovkou), Impreza (s převodovkou Lineartronic).

Stálý pohon všech kol a centrální diferenciál s viskózní spojkou: Mechanický pohon AWD pro vozy s přímo řazenou převodovkou

Systém kombinuje mezinápravový diferenciál s kuželovými koly a samosvorným účinkem s viskózní spojkou. Za běžných jízdních podmínek se hnací moment rozděluje mezi nápravy v poměru 50:50. Nabízí stabilní jízdu se sportovním charakterem a maximálním využitím dostupných záběrových schopností.

Nabízené modely ve specifikaci pro japonský trh: Legacy (provedení s man. převodovkou), Forester (provedení s man. převodovkou), Impreza (provedení s man. převodovkou).

Stálý pohon všech kol s aktivním mezinápravovým diferenciálem DCCD Driver’s Control Center Differential: Výkonnostně zaměřený pohon AWD pro ryzí motosport

Elektronicky řízený systém AWD s aktivním mezinápravovým diferenciálem DCCD využívá spojení mechanického zavírání reagujícího na přenášený točivý moment a elektronicky řízeného samosvorného účinku. Výkonnostně zaměřený systém nabízí rozdělení hnacího momentu v poměru 41:59 s ohledem na optimální řízení dynamických schopností vozidla. Mechanický účinek LSD má kratší odezvu a aktivuje se dříve než elektronický systém LSD. Systém navržený pro vysoký točivý moment vykazuje nejlepší vyvážení mezi agilním chováním a stabilitou jízdy. Součástí jsou předpřipravené režimy automatického řízení LSD a manuální režim, dávající řidiči možnost volby v závislosti na jízdních podmínkách.

Nabízené modely ve specifikaci pro japonský trh:WRX STI v provedení s man. převodovkou.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
TAS Komplex s.r.o.
Svárovská 3135, 470 01 - Česká Lípa
487 853 913
tomas.taran@tascl.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PIA CZ spol.s.r.o., o.z. Auto Heller
Cihelní 3160/49b, 702 00 Ostrava-Moravská Ostrava
596 606 111
seat@autoheller.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LEGENDY 2019: Automobilovou slavnost navštívilo přes padesát tisíc návštěvníků

LEGENDY 2019: Automobilovou slavnost...

Součtová návštěvnost akce během celého víkendu dosáhla počtu 51.000 Obrovský zájem o historii amerického automobilového průmyslu Poděkování všem vystavovatelům, donátorům a majitelům...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LEGENDY 2019 Ve znamení oslav a unikátních vozů

LEGENDY 2019 Ve znamení oslav a...

Automobilová slavnost opět v celém areálu Výstaviště Praha v Holešovicích Termín konání: 17. – 19. května 2019 Významná jubilea připomenou mimo jiné značky Bugatti, Citroën a Subaru...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Značka Emil Frey Select se stala oficiálním automobilovým partnerem fotbalového klubu SK Slavia Praha

Značka Emil Frey Select se stala...

Nedávno zrozená značka Emil Frey Select a legendární fotbalový klub SK Slavia Praha uzavřely dohodu o spolupráci. Vkladem firmy Emil Frey je zapůjčení 23 vozů z programu Emil Frey Select, které...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LEGENDY 2018 PŘEDSTAVILY HVĚZDY SLAVNOSTI

LEGENDY 2018 PŘEDSTAVILY HVĚZDY...

Dvacet oceněných exponátů Volba poroty složené z členů organizačního výboru Výjimečné automobily z historie i současnosti Letošní jubilejní 5. ročník ojedinělé automobilové slavnosti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...