Renault Scénic a Grand Scénic – modelová řada Collection 2012 v prodeji na našem trhu

Modernizovaný design i interiér, systém Visio System®, asistent rozjezdu do kopce a motory Energy TCe 115 a Energy dCi 130 s nízkou spotřebou.

Renault Scénic a Grand Scénic – modelová řada Collection 2012 v prodeji na našem trhu
Renault Scénic a Grand Scénic – modelová řada Collection 2012 v prodeji na našem trhu

Kolekce 2012 má jasný cíl:

– mít stále vedoucí postavení v daném segmentu a navazovat na úspěšnou minulost dvojice Scénic a Grand Scénic.

Vnějšek

Scénic Collection 2012 představuje nový vzhled s výraznou a plynulou vnější linií.

Přepracovaná celá přední část: světlomety, blatníky, kapota, nárazník a také přední sloupek, jehož součástí je sloupek čelního skla. Nové materiály jako např. lesklý chrom a lesklá černá barva.

Scénic má sportovní úpravu. Dostal více lesklého chromu, zejména na předním nárazníku. Dekorační prvky zapadají do linie LED světel pro denní svícení. Chrom v kombinaci s lesklou černou barvou přispívá k modernizaci vozidla.

Také byly přepracovány některé detaily, aby vozidlo působilo robustním dojmem. Mřížka nárazníku s efektem žaluzií maskuje chladič. Tato práce byla provedena společně s pracemi týkajícími se chlazení motoru.

U vozidla Grand Scénic má přední část výraznější horizontální linie. Toto vylepšení ve spojení s podélnými střešními lištami podtrhuje hodnotu jednoprostorového vozidla.

K dispozici jsou dva nové odstíny barev: modrý Bleu Majorelle a granátově červený Rouge Grenat, který je specifický pro Grand Scénic Collection 2012.

Interiér

Nové barvy a materiály interiéru přispívají k modernizaci vozidla. Grafické provedení a osvětlení zobrazení na přístrojové desce byly přepracovány v duchu špičkových elektronických přístrojů. Rovněž kabina získala nový barevný vzhled (nová béžová barva u verze Expression a Privilege a nová nabídka tmavého karbonu u verze Privilege) a čalounění (nové látkové čalounění, nová kožená sada s pruhy v Alcantaře).

Vzhledem k úspěchu speciální série Bose® Edition v roce 2011 v západní Evropě se tato série stává nedílnou součástí výbavy. Řada se tak rozrůstá o novou vysoce kvalitní verzi kombinující sportovní eleganci a jedinečnou akustickou zkušenost se systémem Bose®.

Nový rekord ve spotřebě s motorem Energy dCi 130

Již od května 2011 je Scénic vybaven motorem Energy dCi 130. S touto pohonnou dieselovou jednotkou 1,6 litru dosahuje jedinečných výkonů: 115 g CO2/km a 4,4 l/100 km, což představuje o 20 % nižší spotřebu oproti motoru 1,9 dCi 130, který nahradil.

Obnovení technologického „balíčku“ motoru Energy dCi 130:

  • Systém Stop & Start s rekuperací energie při zpomalení (Energy Smart Management).
  • Recirkulace výfukových plynů (EGR): Motor Energy dCi 110 získává nízkotlakou technologii EGR. Výfukové plyny, které jsou následně rekuperovány, jsou chlazeny v nízkotlakém výměníku a poté jsou opět vedeny k turbodmychadlu, kde jsou smíseny s nasávaným vzduchem. Díky této technologii se zvýší přeplňovací tlak. Tyto plyny jsou pak chlazeny vzduchem v chladiči přeplňování a dochází k jejich druhému spalování. Tento okruh nazvaný „studený“ umožňuje snížení emisí oxidu dusíku účinněji než u tradiční vysokotlaké technologie EGR, a to při zachování optimální účinnosti motoru a optimálního spalování.
  • Samoregulační termostatické olejové čerpadlo: Zdvihový objem čerpadla se nastavuje podle tlaku oleje, který je v daný okamžik přesně potřebný, a tak se sníží spotřeba energie. Snímač teploty oleje řídí v reálném čase chod čerpadla, čímž se sníží tření způsobené viskozitou s přímým ziskem na spotřebě paliva.
  • Nová architektura oblasti turbodmychadla: snížení poklesu tlaku díky inovační architektuře turbodmychadla. Dráha, kterou urazí nasávaný vzduch, je zjednodušená, což zvyšuje účinnost turbodmychadla a při stejné spotřebě paliva se dosáhne vyššího výkonu.
  • Turbodmychadlo s proměnlivou geometrií s nízkou setrvačností: reakční doba při nízkých otáčkách je vylepšena díky lepšímu dimenzování turbíny.
  • Vstřikovací trysky (individualizovaný úhel paprsku vstřikování): rozptyl paliva tímto paprskem je přesnější a výrazným způsobem zlepšuje spalování (-15 % nedopalu) v přímý prospěch spotřeby a emisí CO2.
  • Omezení tření

Na jaře 2012 dostanou Scénic a Grand Scénic také novou pohonnou benzinovou jednotku Energy TCe 115, která má o 20 % nižší spotřebu a emise oproti motoru 1,6 16v 110.

Mechanická strategie Renaultu

Renault zahájil 1. září 2011 „útok“ v oblasti mechaniky pravidelným uváděním nových motorů řady Energy na trh. Tato řada motorů Renault Energy představuje:

  • Mechanický výkon, který se opírá o vysokou technologickou úroveň Renaultu v F1. S motory Energy umožňuje Renault svým zákazníkům, aby využili vysoké technologické úrovně získané při závodech. Díky 34 letům zkušeností v F1 a 10 titulům mistra světa mají konstruktéři k dispozici veškeré jedinečné technologie z této řady.
  • Technologie. Tyto pohonné jednotky vycházející z downsizingu nové generace – s přidaným systémem Stop & Start a s využitím brzdné energie – a ze zcela nové technologie pro tuto velikost zdvihového objemu.
  • Společná filozofie. Spočívá ve výrazném snížení spotřeby paliva, emisí CO2 a provozních nákladů a přitom nabízí potěšení z jízdy díky nárokům na kvalitu na všech úrovních.

Technologie užitečné pro komfort a bezpečnost

Scénic nabízí dvě technologické novinky umožňující lepší komfort a pohodu: systém Visio System® a asistenta rozjezdu do kopce. Jednoprostorové vozidlo prošlo také modernizací multimediálních funkcí se zachováním vybavení, které bylo úspěšné, např. Carminat TomTom® nebo akustický systém Bose®.

Renault Scénic a Grand Scénic patří k prvním vozidlům řady Renault využívajícím zařízení Visio System®, který přispívá k posílení bdělosti řidiče a lepšímu nočnímu vidění díky dvěma funkcím:

  • První funkcí je upozornění na vybočení z jízdního pruhu: kamera snímá čáry vymezující jízdní pruhy a zvukovým signálem upozorní řidiče v případě, že nechtěně opustil jízdní pruh.
  • Druhou funkcí jsou automatická dálková světla: tatáž kamera rovněž monitoruje světlomety a světla okolních vozidel a osvětlené zóny a automaticky přizpůsobí osvětlení vozidla (přepíná mezi dálkovými a potkávacími světly). Doba používání dálkových světel je více než 4násobná, což představuje větší bezpečnost jak pro řidiče samotného, tak i pro řidiče protijedoucích vozidel.

Sériově jsou nabízeny nové služby, které zvyšují komfort při jízdě: např. asistent rozjezdu do kopce nebo dálniční režim blikačů, který umožní díky jedinému stisknutí sdruženého ovladače spustit sérii tří signálů upozorňujících na změnu jízdního pruhu.

Pokud jde o modernizaci multimédií, nové rádio, které sériově nabízí připojení Bluetooth, USB a iPodu, je k dispozici již od úrovně vybavenosti verze Expression. Přední strana má ergonomičtější provedení a ovládání je intuitivnější.

Scénic a Grand Scénic si také uchovávají výbavu, která až do nynějška přispívala k jejich úspěchu:

  • navigační systém Carminat TomTom®
  • přizpůsobitelný a multifunkční barevný TFT (Thin Film Transistor) displej na přístrojové desce. Umožňuje včasné automatické a čitelné zobrazení praktických informací. Kromě nového provedení je na displeji stále řada vizuálních prvků týkajících se asistence při řízení, výbavy nebo bezpečnostních ukazatelů: Stop & Start, asistent rozjezdu do kopce, upozornění na vybočení z jízdního pruhu, otevřené dveře, nezapnutý bezpečnostní pás nebo nesprávný tlak v pneumatikách,
  • požitek ze zvuku na míru se systémem audio Bose®

Systém audio Bose®, hifi zvuk na míru

Audiosystémy Bose® jsou nastaveny na míru kabiny, čímž poskytují čistou a reálnou reprodukci srovnatelnou s kvalitou živého koncertu. Pro zajištění požitku z realistického zvuku ve vozidle Scénic spolupracovaly společnosti Renault a Bose na sestavení a zakomponování audiosystému poskytujícího vysoký akustický výkon s uchováním prostoru a pohodlí v kabině vozidla. Tento skutečně technologický úkol byl vyřešen použitím nové řady audiosystémů pocházejících přímo z výzkumů společnosti Bose. Tento systém nazvaný Bose® Energy Efficient Series je o 30 % kompaktnější, o 40 % lehčí a o 50 % energeticky úspornější ve srovnání s klasickým audiosystémem. V rámci integrace byly nutné značné úpravy pro umístění basového reproboxu pod sedadlo spolujezdce. Nová zvláštní podlaha u Scénicu (jedná se o premiéru v řadě Renault) umožňuje reprodukci realistických hlubokých tónů v celém vozidle.

Systém Bose® Energy Efficient Series vozidla Renault Scénic se skládá:

  • ze 4 výškových neodymových reproduktorů 2,5 cm
  • ze 2 reproduktorů „High Motor Force“ 16,5 cm
  • ze 2 neodymových reproduktorů 13 cm
  • z 1 basového reproduktoru „High Motor Force“ 11,5 cm integrovaného do reproboxu s bassreflexem o objemu 6 litrů.
  • z 1 digitálního zesilovače „Energy Efficient“ se systémem digitálního zpracování signálu Bose® a 7 nezávislých korekčních kanálů.

„Take care“ – značka Renaultu pro pohodu

V roce 2010 Renault zavedl značku 100% pohody nazvanou „Take care“. Značka byla použita u vozidla vyšší třídy Latitude a Scénic Collection 2012 se může rovněž pochlubit touto značkou u některých z jeho příslušenství:

  • teflonová povrchová úprava (Teflon®) proti skvrnám a znečistění textilních částí sedadel (od verze Dynamique)
  • vysoce komfortní opěrky hlavy Grand Confort.
  • sériový senzor kvality vzduchu Air Quality Sensor u regulované klimatizace. Jeho cílem je čistý a regulovaný vzduch. Jakmile se vozidlo dostane do znečistěného prostředí, senzor Air Quality Sensor integrovaný do regulované dvouzónové klimatizace automaticky aktivuje recyklaci vzduchu. Na TFT displeji se zobrazí příslušné symboly.

Osvědčené technologie v oblasti bezpečnosti

Při uvedení na trh v roce 2009 získaly Renault Scénic a Grand Scénic 5 hvězdiček Euro NCAP. Kompaktní jednoprostorová vozidla poskytují aktivní a pasivní bezpečnost na nejvyšší úrovni díky nejúčinnějším technologiím, např.:

  • automatické rozsvícení světlometů a automatické spuštění stěračů,
  • regulátor a omezovač rychlosti,
  • systém kontroly tlaku v pneumatikách,
  • bixenonové směrované světlomety s řízením potkávacích světel při průjezdu zatáčkou,
  • ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly, sériový asistent nouzového brzdění (AFU)
  • elektronické řízení stability (ESP – Electronic Stability Control) s doplňkovou funkcí kontroly nedotáčivosti,
  • ochranný systém Renault 3. generace zahrnující systém proti podklouznutí (dvojitý předpínač, omezovač síly a adaptivní airbagy),
  • dvojitý snímač bočního nárazu a dvouzónové airbagy chránící hrudník, pánev a břišní dutinu,
  • kotevní 3bodové úchyty Isofix pro upevnění dětských sedaček na třech místech ve druhé řadě.

Scénic a Grand Scénic poskytují optimální pohodlí a modularitu.

Pohodlí

Již od své koncepce v roce 2009 byla 3. generace kompaktního jednoprostorového vozidla navržena pro maximální spokojenost všech cestujících na palubě.

  • Scénic a Grand Scénic nabízejí vpředu široký výhled díky větší vzdálenosti mezi sloupky oken. Lepší rozhled na kruhových objezdech a křižovatkách.
  • Prostor v oblasti kolen ve druhé řadě u Scénicu (235 mm) a u Grand Scénicu (275 mm) patří k největším v segmentu.
  • Ve třetí řadě s výškou pod střechou 842 mm a prostorem v oblasti kolen 102 mm patří Grand Scénic ke kompaktním jednoprostorovým 7místným vozidlům zajišťujícím svým cestujícím maximální pohodlí.

V případě úložných prostorů, které jsou rozmístěny po celé kabině, nabízí Scénic a Grand Scénic rekordní objem v rozsahu 86 až 92 litrů (podle verze).

Modularita

Scénic nabízí další modularitu díky sklopení druhé řady sedadel a předního sedadla spolujezdce. Odebráním sedadel druhé řady lze získat větší objem nákladového prostoru.

Na palubě 7místného Grand Scénicu lze také zvětšit objem zavazadlového prostoru díky sedadlům ve třetí řadě sklopným do podlahy. Po odebrání sedadel druhé řady přesahuje objem nákladového prostoru 2 m3. Aby se usnadnil přístup k sedadlům ve třetí řadě, je na boku postranních sedadel druhé řady umístěna páčka umožňující okamžité sklopení opěradla. Díky zvedáku lze sedadlo sklopit tak, že je jedním jednoduchým a rychlým pohybem umožněn úplný přístup do zadní části.

Scénic, první úspěšné kompaktní jednoprostorové vozidlo má za sebou velmi úspěšnou minulost:

Scénic byl uvedeno na trh v roce 1996. Od té doby byly v továrně Douai (na severu Francie) vyrobeny již tři generace s celkovým počtem téměř 4 milionů kusů.

  • První generace je určitě nejvýznamnější. V letech 1996 až 2003 se prodaly dva miliony vozidel Mégane Scénic. Vozidlo získalo cenu Auto roku 1997.
  • Druhá generace byla uvedena na trh v roce 2003, která zažila uvedení vozidla Grand Scénic na trh (1 500 000 vozidel).
  • Třetí generace uvedené na trh v roce 2009 se do dneška prodalo přes 450 000 kusů.

Kolekce 2012 má jasný cíl:

– mít stále vedoucí postavení v daném segmentu a navazovat na úspěšnou minulost dvojice Scénic a Grand Scénic.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
AUTOCENTRUM Olomouc s.r.o.
Horní Lán 445/1, 779 00 - Olomouc
585 750 354
seat@seatolomouc.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na dovolenou v obytném voze

Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na...

Platforma pro sdílení aut HoppyGo nedávno rozšířila kapacitu vozového parku na 2 500 vozů, ve kterém nechybí ani pojízdný “rodinný hotel” Fiat Ducato. Oproti vozům s obytnou vestavbou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sdílení aut mezi uživateli se v ČR těší velké oblibě, v Brně vzrostla poptávka na dvojnásobek

Sdílení aut mezi uživateli se v ČR...

počet zápůjček v Brně meziročně stoupl o více než 100 % příjmy majitelů z pronájmu meziročně vzrostly o téměř 200 % o 130 % se navýšil i počet nových uživatelů nejžádanější jsou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Třetí ročník výstavy Auta na náplavce, který pořádá časopis Svět motorů z mediálního domu Czech News Center, doslova klepe na dveře. Vše vypukne u Vltavy v Praze už ve čtvrtek 29. srpna...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - AAA AUTO překonalo historický rekord, skupina loni prodala 83 000 aut

AAA AUTO překonalo historický rekord,...

V Česku si lidé z „Áček“ odvezli téměř 50 000 vozů, nejpopulárnější byly Octavie Po jedenácti letech padl v síti AAA AUTO prodejní rekord – v roce 2018 skupina AURES Holdings, kam...