SEAT rozšiřuje svou nabídku o nové verze s mimořádně nízkými emisemi a provozními náklady

Kromě tradičních modelů Ecomotive mají nyní zákazníci na českém trhu na výběr také modely Ibiza 1.6 LPG a Leon 1.6 LPG upravené pro spalování u nás velmi oblíbeného alternativního paliva LPG.

Modely Ibiza 1.6 LPG a Leon 1.6 LPG se dodávají ve dvou výbavových verzích Reference a Style za ceny, které začínají od 289 900 Kč za Ibizu Reference a od 388 900 Kč zs Leon Reference.

SEAT rozšiřuje svou nabídku o nové verze s mimořádně nízkými emisemi a provozními náklady

SEATy na LPG mají významnou přednost, protože jsou to vozy s montovaným systémem přímo ve výrobním závodě Martorell ve Španělsku. Sériová výroba zde podléhá nejvyšším standardům kvality, čímž je zaručena provozní bezpečnost, spolehlivost a životnost na srovnatelné úrovni jako u všech ostatních modelů s konvenčním pohonem na benzin nebo naftu.

Modely Ibiza 1.6 LPG a Leon 1.6 LPG

– navíc absolvovaly před zahájením výroby veškeré bezpečnostní nárazové zkoušky a náročné dlouhodobé provozní testy, jimiž musí u značky SEAT projít všechny vyvíjené modely. Standardní záruka výrobce se samozřejmě vztahuje také na veškeré komponenty palivového systému LPG.

„Husté pokrytí území České republiky čerpacími stanicemi LPG vypovídající o značné oblíbenosti tohoto alternativního paliva nás vedla k rozhodnutí nabídnout českým motoristům neméně populární vozy SEAT Ibiza a Leon s továrně montovaným systémem Bi-Fuel na LPG a benzin. Tyto motory jsou již z výroby uzpůsobeny pro spalování LPG. Díky tomu jsou přínosy jak pro peněženku našich zákazníků, tak i pro naše životní prostředí ještě výraznější,“ uvedl Michal Čížek, vedoucí divize SEAT společnosti Import VOLKSWAGEN Group s.r.o.

Pohon obou nových modelů SEAT obstarává osvědčený zážehový čtyřválec 1,6 litru v provedení Bi-Fuel, které umožňuje ekonomicky výhodný provoz jak na zkapalněný plyn propan-butan (LPG), tak na benzin. Kromě nové ocelové nádrže na LPG, palivového potrubí, filtru a odpařovacího zařízení používají vozy SEAT na LPG speciální řídicí jednotku motoru, zvětšené sací potrubí, novou rozdělovací palivovou lištu pro LPG a trysky pro vhánění plynu. Plnicí hrdlo nádrže na LPG je umístěno pod plnicím hrdlem nádrže na benzin.

Pod kapotou modelu Leon dosahuje jednotka Bi-Fuel při provozu na benzin nejvyššího výkonu 75 kW (102 k) a maximálního točivého momentu 148 N.m při 3800 min-1. V tomto provozním režimu má průměrná spotřeba benzinu hodnotu 7,3 litru na 100 km. Po přepnutí na LPG se výkonové parametry nepatrně sníží (72 kW/98 k a 144 N.m), nicméně praktický dopad této skutečnosti na jízdní dynamiku je sotva postřehnutelný. Průměrná spotřeba LPG ve výši 9,5 l/100 km odráží nižší energetickou hustotu zkapalněného plynu.

Vzhledem k přibližně poloviční ceně LPG v porovnání s benzinem jsou však provozní náklady citelně nižší.

Při průměrných cenách benzinu Natural 95 v ČR ve 45. týdnu 2011 ve výši 34,78 Kč/l a LPG ve výši 16,75 Kč/l činí u Leonu 1.6 LPG průměrné provozní náklady na benzin 2,54 Kč/km, na LPG pouze 1,59 Kč/km. U modelu Ibiza 1.6 LPG to je na benzin 2,09 Kč/km, na LPG pouze 1,27 Kč/km.

Také z hlediska emisí CO2 vychází jednoznačně lépe LPG (153 g/km) než benzin (173 g/km). Spalováním LPG vzniká navíc méně oxidů dusíku a nespálených uhlovodíků.

K přepnutí z provozu na LPG dochází automaticky po vyprázdění nádrže na LPG, anebo řidič může používat benzin nebo LPG dle vlastního uvážení.

SEAT rozšiřuje svou nabídku o nové verze s mimořádně nízkými emisemi a provozními náklady

K přepnutí mezi oběma palivy stačí prosté stisknutí tlačítka na přístrojové desce. Ukazatel na přístrojové desce informuje řidiče o stavu paliva v nádrži na LPG:

SEAT rozšiřuje svou nabídku o nové verze s mimořádně nízkými emisemi a provozními náklady

SEAT Leon

Nádrž v Leonu objem 49 litrů a je prostorově úsporně a bezpečně uložena v prohlubni pro náhradní kolo pod podlahou zavazadlového prostoru. Nádrž na benzin zůstala v původním provedení čistě benzinových verzí, takže pojme 55 litrů paliva. Leon LPG tak ujede na jednu náplň nádrže na zkapalněný plyn vzdálenost 397 km a zásoba benzinu mu vydrží na dalších 730 km. Celkový dojezd tedy činí 1127 km.

SEAT Ibiza

Odlišně vyladěný motor pětidveřového modelu SEAT Ibiza 1.6 LPG s pětistupňovou mechanickou převodovkou poskytuje nejvyšší výkon 59 kW (80 k) v rozpětí otáček 4000 až 6000 min-1. Hodnota maximálního točivého momentu je 145 N.m při 3800 min-1. Svižná Ibiza LPG zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,2 s, dosahuje nejvyšší rychlosti 174 km/h a průměrně spotřebuje 6,0 litru benzinu na 100 kilometrů (emise CO2 139 g/km) a LPG 7,6 litru na 100 km (emise CO2 123 g/km).

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejikoničtější model SEATu slaví 40 let. Tohle je Ibiza Anniversary Limited Edition

Nejikoničtější model SEATu slaví 40...

Španělská automobilka SEAT oslavuje 40. výročí Ibizy, nejikoničtějšího modelu značky, limitovanou edicí s označením „Anniversary“. Model pojmenovaný po ostrově Ibiza přinesl...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

SEAT nainstaluje 39 000 solárních panelů. Ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby z OZE Společnost SEAT S.A. ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dvojitým vítězstvím k domácímu mistrovskému titulu

Dvojitým vítězstvím k domácímu...

Adam Králík, jezdec týmu Rabbit Czech Racing, zvítězil během uplynulého víkendu v obou závodech na Albrechtickém kopci v Lanškrouně a tímto výsledkem si zajistil v posledním podniku sezóny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Králík v závodech do (vrbenského) vrchu bral dvě stříbra

Králík v závodech do (vrbenského)...

I přes odlišné podmínky na trati během předposledního víkendového závodu MČR v automobilových závodech do vrchu ve Vrbně pod Pradědem zůstaly výkony Adama Králíka po oba dny velmi...