Výstavní exponáty budou akcentovat „Radost z jízdy s pocitem bezpečí“, tedy základní hodnoty značky Subaru, stavějící na celosvětovém ústředním sloganu značky Subaru „Confidence in Motion“ (Jistota v pohybu).
Slogan „Confidence in Motion“ zhmotňuje vývojová studie Subaru Advanced Tourer Concept, jejímž cílem bylo vytvořit „revoluční sportovní vůz na dlouhé cesty“. Mezi exponáty se objeví i zcela nová Subaru Impreza a model Subaru BRZ, který je sportovním modelem s pohonem zadních kol, vyvíjený společně s Toyotou a poháněný plochým motorem s protiběžnými písty. Součástí expozice automobilky budou i originální technologie Subaru, stejně tak jako výsledky nejnovějšího vývoje.
Vývojová studie Subaru Advanced Tourer Concept
1. Základní koncepce
- Vůz stavějící na základní koncepci „revoluční sportovní vůz na dlouhé cesty“ zhmotňuje slogan Subaru „Confidence in Motion“ (Jistota v pohybu) výjimečným vyvážením radosti z jízdy a nízkých dopadů na životní prostředí.
- Model spadající do nižší střední třídy (segment C) byl vyvinut jako sportovní kombi nové generace, poskytující výtečné jízdní schopnosti v kombinaci s užitnými vlastnostmi. Jeho rozpoznávacím znamením je pokrokový design exteriéru, pro běžná kombi netypický, a propracované užitné vlastnosti tohoto typu karoserie, stavějící na mnohaletých zkušenostech Subaru.
- Osvědčený sportovní pohon s plochým motorem Subaru Boxer je nyní vybaven přímým vstřikováním paliva. Toto vylepšení v kombinaci s koncepcí downsizingu automobilky Subaru a originální technologií HEV (Hybrid Electric Vehicle) umožnilo výraznou modernizaci jedinečného pohonu Symmetrical AWD. Nový koncept se tak vyznačuje ještě sportovnějšími jízdními vlastnostmi a výtečnými ekologickými parametry.
2. Design a karoserie
Design exteriéru
- Ústřední slogan Subaru „Confidence in Motion“ (Jistota v pohybu) nachází odraz i ve vnějším designu. Dynamický a současně líbivý vzhled je příslibem zajímavých jízdních zážitků, zatímco kabina vozu se pyšní vysokou mírou praktičnosti očekávané od kombi nižší střední třídy.
- Plynulá křivka na bočních plochách zdůrazňuje stylový design a evokuje myšlenky na provedení kupé.
Design interiéru
- V souladu s filozofií Subaru zaměřenou na uživatele se všichni cestující mohou těšit na bezpečnou a příjemnou jízdu v pohodlném a kvalitním interiéru.
- K pocitu prostornosti a vzdušnosti přispívá i celoskleněná střecha. Dotyky luxusu zprostředkují nejrůznější dekory ze dřeva a kovu použité v celém interiéru.
- Velká obrazovka zabudovaná do volantu zpřístupňuje mapové podklady, televizní vysílání a internetové služby. Uživatel tak má informace vždy po ruce v souladu s dnešním životním stylem.
3. Mechanické součásti
(1) Pohonná jednotka příští generace
Přeplňovaný motor
– s přímým vstřikováním, uplatňující koncepci downsizingu, je jednou z ústředních technologií, která bude stát za budoucí strategií Subaru na poli pohonných jednotek. Plochý motor nové generace s protiběžnými písty se pyšní nejen svěží akcelerací a hladkým chodem, ale též dobrými ekologickými parametry. V porovnání se současným přeplňovaným agregátem je pro novou jednotku typická podstatně lepší účinnost spalování a zátah v otáčkách využitelných při každodenním ježdění. Za zlepšením stojí systém přímého vstřikování paliva, který zajišťuje přísun nezbytného množství paliva do válců vždy ve správný okamžik, a dále systém přeplňování, který do válců účinně přivádí vysoký objem vzduchu, stejně tak jako technologie downsizingu, díky které se zdvihový objem dosavadních přeplňovaných agregátů (2 500 cm3 a 2 000 cm3) snížil na 1 600 cm3.
Bezestupňová převodovka Lineartronic (CVT) uzpůsobená pro vyšší točivý moment:
Pro novou epochu navrhli konstruktéři Subaru bezestupňovou převodovku Lineartronic. Jedná se o celosvětově první podélně uloženou řetězovou převodovku CVT zabudovanou v sériově vyráběném osobním voze s pohonem AWD. Pro účely vývojové studie prodělala převodovka Lineartronic úpravy s ohledem na vyšší točivý moment přeplňovaného motoru.
Hybridní soustava pohonu:
- Při vývoji originální hybridní soustavy Subaru dbali konstruktéři na harmonické spojení s technologií Symmetrical AWD, která je další specialitou značky Subaru, čímž atraktivita tohoto systému pohonu v očích zákazníků jistě dále stoupne. Ve snaze o jednoduchou konstrukci a co nejnižší hmotnost byl použit jeden elektromotor.
Soustava nabízí režim elektromobilu (EV – Electric Vehicle), který zajišťuje pohon typu AWD se samotným elektromotorem, a to při rozjezdu a za jízdy nízkou rychlostí. Při zpomalování se zpětně získává kinetická energie se zapojením elektromotoru v roli generátoru. Typ akumulátorů: Lithium-iontové
(2) Technologie EyeSight
Pokrokový systém Subaru EyeSight (verze 2) na podporu řízení, úspěšně používaný od premiéry v květnu 2010, doznal dalšího vylepšení. Výrazně se zvětšil záběr dvojice kamer, a to do šířky i hloubky pole.
Subaru Impreza Sport (5dv.) a Impreza G4 (4dv.)
Základní koncepce
Technici Subaru revidovali a upravili veškeré aspekty základní konstrukce, začlenili nejnovější plochý motor Boxer s protiběžnými písty i nově vyvinutou bezestupňovou převodovku Lineartronic. Provedené úpravy se odrazily ve snížení celkové hmotnosti, zlepšení aerodynamiky i valivých odporů a dalších parametrů. Výrazné zlepšení se dotklo ekologických parametrů, zejména snížení spotřeby paliva. Zvláštní pozornost pak konstruktéři věnovali dalšímu zatraktivnění zážitků za volantem, tedy aspektu, který by měl hrát významnou roli u každého vozu. Nová Impreza kromě toho nabízí prostornou a pohodlnou kabinu evokující pocity vysoké kvality, aniž by bylo nutné zbytečně zvětšovat vnější rozměry karoserie.
Světová premiéra sportovního vozu Subaru BRZ
Základní koncepce
BRZ staví na produktové koncepci „čistá radost z jízdního chování“ s využitím plochého motoru s protiběžnými písty, proslulého nízkou hmotností, kompaktními rozměry a nízko položeným těžištěm. V kombinaci s platformou Subaru s pohonem zadních kol pak SUBARU BRZ definuje nová měřítka v posouvání těžiště směrem dolů: pyšní se totiž jednou z nejlepších hodnot na světě.
Mechanické součásti
SUBARU BRZ používá nový čtyřválcový agregát 2,0 l s protiběžnými písty, postavený na motoru boxer třetí generace, navržený speciálně tak, aby nabídl parametry očekávané od sportovního vozu. Jde například o čtvercovou konfiguraci vrtání a zdvihu (86 x 86 mm) v kombinaci s technologií přímého vstřikování paliva D-4S od Toyoty, která umožňuje dosahovat vyššího výkonu při nižších dopadech na životní prostředí – což je ideální kombinace pro sportovní vůz nové éry.
Hlavní technické specifikace
- Délka x šířka x výška: 4 240 x 1 775 x 1 300 mm
- Rozvor náprav: 2 570 mm
- Typ motoru: Plochý motor 2,0 l s protiběžnými písty a přímým vstřikováním paliva
- Typ převodovky: 6MT/E-6AT
- Systém pohonu: Pohon zadních kol
- Systém zavěšení kol: vpředu: vzpěry, vzadu: dvojité lichoběžníky
S206
Společnost Subaru Tecnica International Inc. Tokio, stojící za veškerými aktivitami automobilky Subaru na poli motorsportu, zužitkovala při vylaďování sedanu Subaru Impreza WRX STI léta odborných zkušeností a konstrukční praxe. S206 je hotový model STI, odladěný tak, aby nabídl špičkovou ovladatelnost, stabilitu a jízdní schopnosti.
Seznam exponátů Subaru na 42. tokijském autosalonu 2011:
- Subaru Advanced Tourer Concept (světová premiéra; vývojová studie)
- Subaru Impreza Sport a Impreza G4 (japonská premiéra; výstavní model)
- Subaru BRZ (světová premiéra; výstavní model)
- S206 (výstavní model)
- Subaru Legacy B4 2.5 GT EyeSight S Package – prémiové kožené čalounění (výstavní model)
- Subaru Exiga 2.5i spec. B EyeSight (výstavní model)
- S Subaru Forester 2.0 XS typeS (výstavní model)
- Subaru Legacy Outback 2.5i EyeSight EX Edition (produkční model)
- Výrobní řada motorů Boxer nové generace (ukázka technologií)
O společnosti Fuji Heavy Industries Ltd.
Koncern Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce automobilů Subaru, je předním japonským výrobcem s dlouhou historií technologických inovací, které se opírají o zkušenosti z letecké divize koncernu. Výroba automobilů je jedním z hlavních pilířů koncernu, ale i ostatní divize HFI – Aerospace, Industrial Products a Eco Technologies – nabízejí širokou paletu produktů od motorových agregátů přes generátory, vozy technické údržby po malá letadla, základní komponenty osobních letadel či větrem poháněných generátorových systémů. FHI si vydobyla celosvětové uznání za technologii stálého pohonu všech kol AWD a ploché motory Subaru s protiběžnými písty. Firma je rovněž na špici vývoje ekologických technologií a zasazuje se o celosvětovou ochranu životního prostředí.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií