Škoda vyrobila desetimiliontý vůz v hlavním závodě v Mladé Boleslavi

Jubilejní vůz – bílá Fabia Monte Carlo – sjela včera z pásu v hlavním závodě české automobilky v Mladé Boleslavi.

Jubilejní Fabia se stane se tahákem v nově zrekonstruovaném Škoda Auto muzeum.

Škoda vyrobila desetimiliontý vůz v hlavním závodě v Mladé Boleslavi

Současně automobilka potvrdila své růstové plány pro příští roky.

„Deset milionů vyrobených vozů značky Škoda jen v Mladé Boleslavi je dokladem síly českého automobilového průmyslu a inženýrského umu,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Jsme hrdi na více než stoletou tradici výroby automobilů v srdci Evropy. Je dokladem síly naší značky. Od roku 1905, kdy průkopníci automobilismu Václav Laurin a Václav Klement začali s výrobou vozů, mají auta ‚made in Czech Republic’ a ‚by ŠKODA’ u zákazníků na celém světě skvělý zvuk. Překročení hranice 10 milionů vyrobených vozů je pro nás podnětem k tomu, abychom svůj růstový kurz v příštích letech posílili. Zvýšíme výrobu a odbyt a do roku 2018 svůj prodej minimálně zdvojnásobíme na 1,5 milionu vozů ročně,“ říká Vahland.

Výrobní jubileum znamená další milník v úspěšném vývoji automobilky.

Jen v uplynulých 20 letech ŠKODA zvýšila své celosvětové prodeje na čtyřnásobek. Modelová paleta se od roku 1991 rozrostla z jednoho modelu na současných sedm modelových řad. Automobilka, která se před lety ještě soustředila na český a evropský trh je dnes úspěšná na více než 100 trzích po celém světě.

V rámci Růstové strategie značka v příštích letech provede největší modelovou ofenzívu ve své historii.

V nejbližších dvou až třech letech představíme každých šest měsíců nový vůz. Na mezinárodním autosalonu (IAA) ve Frankfurtu představila česká automobilka v podobě vozu „Mission L“ konkrétní prognózu kompaktní limuzíny. Krátce poté představila ŠKODA zástupcům médií v Mladé Boleslavi nový malý vůz Citigo. „Nová kompaktní limuzína a další nové modely jsou garantem toho, že v našem kurzu budeme i v příštích letech úspěšně pokračovat,“ doplnil předseda představenstva.

„Na celém světě jedeme na plný plyn. Největší potenciál vidíme v růstových zemích, tedy v Číně, Indii a v Rusku. Ale také na našich zavedených evropských trzích budeme dále budovat naši pozici,“ říká předseda představenstva ŠKODA. Za tímto účelem automobilka na celém světě intenzivně buduje výrobní kapacity. Na domácím českém trhu se rozšiřují kapacity v závodech v Mladé Boleslavi i v Kvasinách. V Kosmonosích koncem roku 2011 otevře zaměstnancům značky své brány nové školící centrum. Kromě České republiky vznikají nové výrobní kapacity také v Číně a v Rusku. V Číně bude ŠKODA ve spolupráci se společností Volkswagen Šanghaji od konce roku 2012 vyrábět novou kompaktní limuzínu a od roku 2013 kompaktní SUV Yeti. V Indii již výrobu kompaktní limuzíny pod názvem ŠKODA Rapid automobilka zahájila. V Rusku bude od konce roku 2011 z linky závodu automobilky GAZ Group v Nižním Novgorodu sjíždět model Yeti.

Vozy z Mladé Boleslavi už 106 let

>Modely vyráběné od roku 1905 v Mladé Boleslavi:

1905 Laurin & Klement A

1906 Laurin & Klement B

1906 Laurin & Klement E

1908 Laurin & Klement F

1908 Laurin & Klement FC

1908 Laurin & Klement G2

1911 Laurin & Klement L

1911 Laurin & Klement S

1912 Laurin & Klement DN

1912 Laurin & Klement Sb

1913 Laurin & Klement M

1913 Laurin & Klement Rk

1915 Laurin & Klement O

1922 Laurin & Klement A

1925 Laurin & Klement 110

1926 ŠKODA – Hispano Suiza

1927 Laurin & Klement 350

1928 ŠKODA 4R

1930 ŠKODA 422

1931 ŠKODA 860

1934 ŠKODA 650

1934 ŠKODA 420

1934 ŠKODA 418 Popular

1936 ŠKODA Popular Monte Carlo

1938 ŠKODA Superb

1939 ŠKODA Rapid OHV

1939 ŠKODA Favorit

1946 ŠKODA 1101

1952 ŠKODA 1200

1957 ŠKODA 445

1964 ŠKODA 1000 MB

1969 ŠKODA 100

1976 ŠKODA 105 L

1983 ŠKODA 120 S

1987 ŠKODA Favorit

1990 ŠKODA Forman

1994 ŠKODA Felicia

1996 ŠKODA Octavia

1999 ŠKODA Fabia

1998 ŠKODA Octavia Combi

2000 ŠKODA Fabia Combi

2001 ŠKODA Fabia Sedan

2004 ŠKODA Octavia II

2004 ŠKODA Octavia Combi II

2007 ŠKODA Fabia II

2007 ŠKODA Fabia Combi II

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Superb dostupná další pohonné jednotky včetně nového plug-in hybridu

Superb dostupná další pohonné jednotky...

Čtvrtá generace modelu Superb vstupuje na český trh v dalších variantách. Nabídku motorizací obohacuje výkonný zážehový motor 2,0 TSI, karosářskou verzi kombi lze nově objednávat i s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Enyaq překonal hranici 200 000 vyrobených kusů

Enyaq překonal hranici 200 000...

Škoda Auto dosáhla významného milníku v rozvoji své strategie e-mobility: celkem vyrobila již 200 000 vozů Enyaq a Enyaq Coupé. Jubilejním vozem se stal bílý Enyaq Coupé Sportline, který sjel z...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vloni v Česku přibylo 6640 nových osobních bateriových elektromobilů

Vloni v Česku přibylo 6640 nových...

V České republice byl v roce 2023 zaregistrován historicky nejvyšší počet nových bateriových elektrických vozidel. Podle kategorií se jednalo o 6640 osobních vozidel, 353 lehkých užitkových...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Modernizované modely Scala a Kamiq přicházejí na český trh ve verzi First Edition

Modernizované modely Scala a Kamiq...

Dvojice kompaktních modelů značky Škoda přichází v inovované podobě. České zastoupení automobilky pro tuto příležitost připravilo speciální nabídku vozů Scala First Edition a Kamiq First...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plzeňským zlatem do vedení poháru 2+

Plzeňským zlatem do vedení poháru 2+

XVII. ročník Lak Racing Rallye Plzeň přinesl dramatický a divácky zajímavý souboj o celkové vítězství od první až do poslední rychlostní zkoušky. Jedním z jeho protagonistů byla posádka...