Nová vize automobilové dynamiky
Výrazný a exkluzivní Citroën DS4 nabízí nové pocity z řízení, zejména díky svému zvýšenému tvaru, panoramatickému čelnímu sklu a místu řidiče, které v sobě spojuje principy kupé a komfort sedanu. Jízdní vlastnosti vozu si s jeho stylem v ničem nezadají, takže Citroën DS4 garantuje řidiči jedinečný kontakt se silnicí.
S délkou 427 cm, šířkou 181 cm a výškou 153 cm zajišťuje Citroën DS4 v dynamickém kupé multifunkčnost a uživatelsky příjemné funkce. Na 3 místa vzadu se nasedá nenápadnými dveřmi, jež dokonale splývají s celým vozem. Velký zavazadlový prostor a řada odkládacích přihrádek umožňuje pohodlné cestování. Citroën DS4 nabízí: velkou osvětlenou přihrádku před sedadlem spolujezdce, kapsy ve dveřích, do kterých se vepředu vejde láhev o objemu 1,5 litru, zásuvka pod předním sedadlem. Diky inteligentní koncepci vysoké středové konzoly, která je k dispozici u verzí vybavených pilotovanou manuální převodovkou, je Citroën DS4 rovněž schopen nabídnout další prostorné odkládací přihrádky. První je chlazená přihrádka s osvětlením, do které se vejdou 4 půllitrové a za výsuvnou zásuvkou se ukrývá několik praktických zásuvek: zásuvka typu Jack, konektor USB a zásuvka 12 V. Další zásuvka 230 V je k dispozici ve velké odkládací přihrádce pod přední loketní opěrkou.
Zdařilá elegance
Citroën DS4 má díky svému impozantnímu vzhledu okamžitou moc přitáhnout pozornost. Od sedadel z té nejkvalitnější kůže přes chromované prvky po přední a zadní světelné lišty bylo vše zhotoveno tak, aby byla zajištěna soudržnost celku a prestižní vzhled exteriéru i interiéru.
Styl potvrzený evropskou veřejností
Citroën DS4 byl zvolen „Nejhezčím autem roku“ v soutěži, v které hlasovalo více než 60 000 automobilových příznivců z 62 zemí. Toto ocenění bylo uděleno během 26. Mezinárodního automobilového festivalu.
Mimo tohoto veřejné uznání se Citroën DS4 dočkal také ceny za „Nejhezčí interiér“, kterou udělila porota složená k této příležitosti z osobností ze světa designu, sportu, kultury a médií. Toto druhé ocenění odměňuje kvalitu a rafinovanost Citroënu DS4 a potažmo celé řady DS.
Jedinečný tvar
Již první pohled na čelní stranu Citroënu DS4 potvrzuje, že patří do řady DS: Umístění stylizovaných zdvojených šípů na masce chladiče, osazení loga DS na kapotu, světelné lišty viditelné ve dne i v noci, to vše mu dodává exkluzivní charakter. Z pohledu z boku upoutá především chromovaná lišta lemující zatmavená okna. Pro profil vozu jsou charakteristické výrazné podběhy kol zdůrazňující velká až devatenáctipalcová kola a korunuje ho protáhlá střecha zasahující do propracovaného spojleru, což vozu dodává ještě větší dynamiku.
I při pohledu zezadu vyzařuje z Citroënu DS4 exkluzivita jeho siluety. Hutný a pevný tvar odpovídá závazku značky ohledně exkluzivity řady DS. Několik příkladů: chromovaná lišta na spodní části nárazníku a horizontální lišty světel, která svítí ve dne i v noci, podtrhují vzhled zadních světel a vytváří dosud nevídaný bumerangový dojem.
Interiér na míru
Z kabiny Citroënu DS4 vyzařuje stejně jako z exteriéru síla, dynamika a elegance: zaujme obepínající sedadlo řidiče a budíky opatřené chromovanou lištou, které jakoby vyrůstaly z palubní desky. Propracovaná palubní deska, která je mimořádně příjemná na dotek, zejména díky použití pružného materiálu (slush nebo kůže) s charakteristickým zrnitým povrchem. Kabině dominuje panoramatické čelní sklo, které pokračuje tmavým stropem, což ve voze vytváří kontrastující světelnou atmosféru.
Citroën DS4 je totiž opatřen panoramatickým čelním sklem se 45° zorným úhlem směrem nahoru. Společně s vyvýšením celého vozu optimalizuje toto čelní okno výhled z vozu a zajišťuje dynamické a efektivní řízení v městském provozu, který je občas přetížený a chaotický. Nabízí skutečnou pohodu, kdy je interiér vozu doslova zaplaven tlumeným světlem, v němž vystupuje každá barva, každý materiál v interiéru. Řidič i jeho spolujezdec mají k dispozici vlastní pevnou clonu se sklopným stínítkem pro zajištění potřebného komfortu.
Je vidět, že práce na stylu každého prvku interiéru byla vedena snahou o dosažení elegance, kvality a bohatosti. Zákazník Citroënu DS4 má k dispozici na výběr pět kombinací kůže, aby si mohl sedadla svého vozu přizpůsobit vlastnímu vkusu. V nabídce nechybí ani dvoubarevná verze. V luxusní verzi výbavy je v Citroënu DS4 použita plnohodnotná kůže i na palubní desce, dveřních panelech a předních sedadlech, vše ve verzi „Bracelet“. Střední část sedadel evokuje články pásku k náramkovým hodinkám, zatímco okraje sedadel jsou ozdobeny sadou švů, které podporují hutný vzhled celého interiéru.
Další luxus dodává vozu chrom použitý na lištách kolem větráků, kolem sdruženého přístroje a řadící páky nebo na některých ovladačích na středové konzole. Smysl pro detail zakotvuje Citroën DS4 definitivně v exkluzivním a dynamickém světě. Důkazem jsou i hliníkové pedály, kožené obložení dveřních sloupků či doprovodné osvětlení interiéru.
Nová vize automobilové dynamiky
Jízdní vlastnosti Citroënu DS4 jsou naprosto v souladu s dojmem mrštnosti a stability, která z něj vyzařuje. Citroën DS4 upřednostňuje dynamické chování, je určen pro zákazníky, kteří hledají styl poskytující výrazné pocity.
Citroën DS4 poskytuje dojem, že je přilepený k silnici, a cestujícím nabízí za všech okolností pocit bezpečnosti. Je vybaven přední nápravou typu pseudo-McPherson, zadní nápravou s deformovatelnou příčkou a hydraulickým řízením s elektročerpadlem, což jsou osvědčená řešení určená speciálně pro „zvláštní“ typy vozů. Totéž platí pro nápravové systémy, které jsou nastavené tak, aby zajistily odfiltrování nepříjemných vlivů. Citroën DS4 je mimoto vybaven v závislosti na použitém motoru předními brzdovými vzduchem chlazenými kotouči velkých rozměrů (průměr 340 mm) a sériově systémy zlepšujícími úroveň brzdění (elektronický rozdělovač brzdného účinku EBD, brzdový asistent pro kritické situace EBA) a systémy pro zachování zvolené dráhy (ABS, elektronický stabilizační systém), což jsou záruky optimální kontroly nad vozidlem i v nejnáročnějších situacích.
Nový model řady DS je vybaven dvěma naftovými motory splňujícími normu Euro V, do nichž jsou sériově montovány filtry pevných částic: HDi 110 (k dispozici ve verzi e-HDi) a HDi 160 a třemi benzínovými motory, které rovněž splňují normu Euro V a byly vyvinuty ve spolupráci s BMW: VTi 120, THP 155 a konečně nový THP 200 k. Tato poslední verze, vyvinutá na základě motoru 1,6 l, poskytuje výkony a potěšení z řízení na vynikající úrovni – výkon 147 kW, maximální točivý moment 275 Nm při 1 700 ot/min a emise pouhých 149 g CO2!
Velká péče byla věnována odhlučnění, aby nebyla posádka ve voze rušena zvukem motoru. Za účelem zajištění tlumeného prostředí uvnitř vozu byly vibrace a zvuky motoru, aerodynamický hluk a hluk způsobený jízdou utlumeny co nejblíže ke zdroji:
- vrstvené panoramatické čelní sklo tvoří dvě vrstvy, mezi nimiž je vložena další, plastová vrstva,
- tlumící prvky karoserie, odhlučnění dveří a vnější odhlučnění vyhrazené obvykle luxusním německým vozům,
- přidání absorpční prvků absorbujících vibrace v motorovém prostoru.
Ochráněné životní prostředí
Citroën DS4 je od uvedení na trh vybaven mikrohybridní technologií e-HDi u motoru HDi 110k. Originalita tohoto systému vyplývá z kombinace několika technologií: motoru HDi, což je jeden z nejvýkonnějších motorů na trhu, systému Stop&Start, který umožňuje převést dočasně motor do pohotovostního režimu ve všech situacích, kde vůz stojí (semafor, dopravní zácpa, atd.) s reverzibilním alternátorem druhé generace a systém e-booster, umožňující okamžité nastartování motoru (0,4 s), systému elektronického řízení alternátoru umožňující rekuperaci energie, když vůz zpomalí, a převodovky s optimalizovanými převodovými stupni.
Když je motor v pohotovostním režimu, jsou pochopitelně zachovány hlavní komfortní funkce (klimatizace, rádio,…). Tato novinka omezuje spotřebu paliva a emise CO2 naftových motorů HDi při jízdě ve městě až o 15 %.
Ekologické aspekty
Cílem konstruktérů Citroënu DS4 bylo již od počátku omezit ekologickou stopu díky využití „zelených materiálů“. Jde o suroviny, z nichž se vůz vyrábí a které jsou buď přírodního původu nebo pocházejí z recyklace. Zhruba 15 % z 200 kg plastů ve voze Citroën DS4 tak tvoří „zelené materiály“.
Citroën DS4 měří svou ekologickou stopu nejen kvalitou svých součástí, ale také kvalitou výrobního postupu. Továrna v Mulhouse (Francie), kde se nový Citroën DS4 vyrábí, vykazuje vynikající úroveň ochrany životního prostředí. Již několik let pracuje na zlepšení svých ekologických výsledků, především pokud jde o spotřebu elektrické energie a vody při výrobě každého jednotlivého vozu: během 30 let se ji podařilo snížit na více než čtrnáctinu a emise CO2 a těkavých organických látek se během 10 let snížily na desetinu.
Výbava v rámci Kreativní technologie…
Interiér Citroënu DS4 nabízí kromě svého designu a prostoru i řadu prvků výbavy, funkcí, novinek vytvořených v rámci „Kreativní technologie“ tak, aby sloužily řidiči i celé posádce.
Cesta Citroën DS4 probíhá jako v luxusní první třídě. Přispívají k tomu nejrůznější součásti příslušenství:
- audio systém se softwarem typu DAW umožňujícím rozložení zvuku do prostoru, díky čemuž zaručuje tento nový systém velmi věrnou reprodukci zvuku;
- přední sedadla s masážní funkcí a elektricky nastavitelným bederním nastavením opěrek u sedadla řidiče a jeho spolujezdce;
- řada individuálně nastavitelných prvků výbavy, které přesahují běžný průměr. Řidič si může vybrat mezi 4 kategoriemi polyfonních zvuků (Classic, Crystal symphony, Jungle fantasy, Urban rythmik), které zvukově doprovázejí zapnutí bočních blikačů nebo slouží jako zvukové výstrahy. Dále si může zvolit 3 úrovně intenzity klimatizace (slabá, průměrná, silná) a vybrat barvu sdruženého přístroje (od bílé po modrou).
Všechny ovladače nutné k řízení a k nastavení komfortních funkcí, které řidič běžně používá, jsou na dosah, aniž by řidič musel pouštět volant. Neustále na ně snadno vidí, a to i v noci, protože potřebné piktogramy jsou podsvícené.
Vzhledem k tomu, že potěšení z řízení nelze dosáhnout bez potřebného klidu, je Citroën DS4 vybaven:
- funkcí Citroën eTouch. Jde o systém, který automaticky nebo na popud cestujících spouští lokalizované nouzové a asistenční volání, které je (v některých zemích) k dispozici zdarma 24 hodin denně za pomoci zabudované SIM karty. Tato služba zajistí v případě nehody nebo poruchy přesné určení polohy vozu a rychlý zásah;
- přední mlhové světlomety se statickým osvětlením křižovatek. Tyto světlomety přisvětlují vnitřek zatáček a tím zvyšují výhled v zatáčkách a na křižovatkách do úhlu 75° napravo nebo nalevo od vozu. Spouští se automaticky po zapnutí směrovky nebo po natočení volantu do úhlu 60°;
- systém sledování mrtvého úhlu. Toto zařízení funguje na stejném principu jako parkovací asistent, používá 4 ultrazvuková čidla a je aktivní při rychlostech od 12 do 140 km/hod. Pomocí piktogramu ve zpětných zrcátcích upozorňuje řidiče na přítomnost jiného auta v mrtvém úhlu, to znamená v oblasti, která sahá přibližně 5 metrů za zadní nárazník a zahrnuje prostor 3,5 metru kolem boku auta.
- programovatelný omezovač rychlosti – tempomatu, který umožňuje (po zastavení) nastavit několik rychlostí. Řidič je pak může při jízdě rychleji použít.
Exkluzivní servis
Díky nabídce Citroën FREEDRIVE, která se poprvé objevila u vozu Citroën DS3, může majitel vozu Citroën DS4 spoléhat na novou komfortní službu.
Jde především o záruku absolutního klidu, neboť zahrnuje nejen veškerou údržbu, ale také například umytí a vyčištění celého vozu.
Služba Citroën Freedrive navíc za všech okolností zajišťuje řidiči mobilnost, protože v případě nepojízdnosti svého vozu dostane k dispozici co nejvhodnější dopravní prostředek. Náhradní vůz získá dokonce i při údržbě svého vozu Citroën DS4.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií