Světová premiéra velké luxusní limuzíny Audi S8  na Frankfurtském autosalonu

Velká luxusní limuzína Audi S8 s vynikajícími jízdními vlastnostmi, bohatou výbavou a nejvyšším komfortem s extrémním výkonem bude uvedena na trh již na jaře 2012 jako nová hlava rodiny modelů Audi S.

Nové Audi S8

Světová premiéra velké luxusní limuzíny Audi S8  na Frankfurtském autosalonu

Nový motor 4.0 TFSI dosahuje v modelu S8 nejvyššího výkonu 382 kW (520 k) a v rozpětí otáček od 1700 do 5500 min-1 poskytuje nepřetržitě maximální točivý moment 650 N.m.

Světová premiéra velké luxusní limuzíny Audi S8  na Frankfurtském autosalonu

Výsledkem jsou vynikající jízdní výkony: sprint z 0 na 100 km/h trvá pouhých 4,2 sekundy a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

O to víc ohromující je spotřeba paliva motoru V8 Twin Turbo se sonorním zvukem a hladkým během, která v průměru činí pouhých 10,2 litru na 100 km, mnohem méně než u konkurence. Atmosféricky plněný motor V10 5,2 litru v předchozím modelu spotřeboval průměrně 13,2 litru na 100 km. Spotřeba paliva tak klesla o téměř 23 procent navzdory zvýšení výkonu o 51 kW (70 k).

Za špičkovými parametry nového Audi S8 stojí kombinace technologií z modulární platformy Audi pro snižování spotřeby paliva včetně rekuperace kinetické energie a systému Start-Stop. Zvlášť velkou roli hraje nově vyvinutá technologie vypínání válců „cylinder on demand“. Při částečném zatížení dochází k deaktivaci čtyř z osmi válců, čímž se výrazně sníží spotřeba paliva zejména při nízkých dálničních rychlostech. Případné rušivé zvuky a vibrace jsou potlačovány paketem akustických opatření včetně aktivního systému pro potlačování hluku ANC (Active Noise Cancellation).

Také osmistupňová převodovka tiptronic spojuje v modelu S8 sportovní charakter s hospodárností. Kdykoli je to možné, volí převodovka dlouhé převody snižující otáčky motoru, ale pokud si to řidič žádá, zařadí rychle a komfortně nižší převodový stupeň. Převodovka tiptronic předává hnací sílu pohonu všech kol quattro, který kombinuje samosvorný mezinápravový diferenciál se sportovním diferenciálem na zadní nápravě. Během dynamické jízdy je převážná část hnací síly přenášena na vnější kolo, které velkou limuzínu doslova vtlačí do zatáčky.

Podvozek

Nové Audi A8 používá nejvyspělejší techniku také v oblasti podvozku. Příkladem je speciálně vyladěné adaptivní vzduchové odpružení s variabilním tlumením, které dokáže měnit světlou výšku mezi třemi úrovněmi a tím zajistit širokou škálu zážitků z jízdy. Zavěšení kol je dokonale sladěno s dynamickým řízením, které je dodáváno rovněž sériově a upravuje převod řízení a účinek posilovače v závislosti na rychlosti jízdy. Přímé řízení provádí také jemné, téměř nepostřehnutelné zásahy do řízení za účelem zvýšení stability při průjezdu zatáčkou na limitu přilnavosti.

Systém jízdní dynamiky Audi drive select ovlivňuje oba výše zmíněné systémy a dále řídicí jednotku motoru, osmistupňovou převodovku tiptronic a sportovní diferenciál. Řidič může určovat charakter činnosti těchto komponentů volbou jednoho z pěti nabízených režimů comfort, auto, dynamic, individual a efficiency.

Sériově dodávaná specifická kola S mají rozměr 9J x 20 a jsou obutá do pneumatik 265/40. Audi nabízí na přání pět dalších typů kol, z nichž čtyři mají průměr 21“. Kotoučové brzdy s vnitřním chlazením mají vpředu průměr 400 mm a vzadu 365 mm. Matně černé třmeny vpředu nesou loga S. Každý na přání nabízený brzdový kotouč z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny ušetří více než pět kilogramů hmotnosti. Brzdové třmeny jsou v tomto případě lakovány šedou Anthracite. Stabilizační systém ESP zahrnuje sportovní režim, v němž je výkon motoru určován výhradně polohou pedálu plynu.

Karoserie a design

Rozhodující předností modelu S8 je jeho relativně nízká hmotnost 1975 kilogramů. Karoserie ASF (Audi Space Frame) luxusní limuzíny je vyrobena téměř kompletně z hliníku. Pouze střešní sloupky B jsou zhotoveny z oceli nejvyššího stupně pevnosti. Karoserie váží pouhých 231 kilogramů, zatímco konvenční ocelová konstrukce by byla přibližně o 100 kilogramů těžší. Ultralehká konstrukce Audi přispěla ke snížení hmotnosti i v dalších oblastech, například v podvozku.

Jemné stylistické prvky dávají jasně najevo speciální postavení modelu S8 o délce 515 cm v rámci výrobní řady Audi. Maska chladiče Singleframe je lakována platinově šedým odstínem a osm dvojitých lišt v masce chladiče má chromovaný povrch. Ozdobná lišta se vzhledem hliníku dodává nárazníku ostřejší rysy a v bočních vstupech vzduchu jsou leskle černé lišty a žebra s hliníkovým vzhledem.

Ze strany přitahují pozornost ozdobné prvky na bočních prazích v barvě karoserie, hliníkové prvky na klikách dveří a kryty vnějších zpětných zrcátek se vzhledem leštěného hliníku. Difuzor na zádi vozu zahrnuje lištu s dvouvrstvou povrchovou úpravou se vzhledem hliníku doplněnou harmonicky o platinově šedé díly. Výfuková soustava ústí do dvou chromovaných oválných dvojitých koncovek.

Na přídi, zádi a bocích se skví loga S8 nebo V8 T. Paleta barev zahrnuje 13 odstínů, z nichž dva – šedá Daytona a stříbrná Prism – jsou rezervovány pro S8.

Interiér

Interiér se vyznačuje dokonalým zpracováním vysoce kvalitních materiálů a drobných, avšak efektních detailů. Všestranně elektricky nastavitelná komfortní sportovní sedadla byla navržena exkluzivně pro S8. Na přání se dodávají v exkluzivním čalounění z prošívané kůže v odstínu stříbrná Lunar. Stehování a paspulky jsou provedeny v kontrastním odstínu šedá Steel, zatímco ozdobné obložení v horní části přístrojové desky a kolem páky voliče převodovky tiptronic je z materiálu Carbon Atlas.

Kůží obšitý multifunkční sportovní volant má barevně kontrastní stehování a emblém S8, který se nachází také na přístrojích. Jak je pro modely Audi S typické, mají přístroje šedé stupnice s bílými ručičkami. Tento design se opakuje i v klasických analogových hodinách. Dalšími prvky, které přitahují pozornost, jsou osvětlené lišty na prazích dveří s logem S. Displeje informačního systému řidiče a systému MMI zdraví řidiče speciálními uvítacími grafikami S8. Pádla pro manuální řazení na volantu a pedály mají povrchovou úpravu se vzhledem hliníku. Tlačítko pro spuštění motoru je orámováno červeným kroužkem.

S8 nabízí širokou škálu barev interiéru, vnitřního obložení a čalounění sedadel. Mezi ně patří mimořádně jemná kůže Valcona a sedadla s masážní funkcí a odvětráváním. Seznam sériové výbavy interiéru završuje kožený paket, měnič DVD, bezklíčový přístupový systém s víkem zavazadlového prostoru ovládaným senzorem a paket luxusního osvětlení. Audi S8 je také vybaveno inovativními světlomety LED a dvojitým prosklením.

Výbava

Nad rámec velkorysé sériové výbavy nabízí Audi pro nový model S8 veškeré highendové prvky výbavy na přání, které jsou k dispozici pro modelovou řadu A8. Zvlášť inovativní jsou asistenční systémy, které jsou vzájemně mezi sebou úzce propojeny, a to včetně navigačního systému.

Jejich základem je adaptivní tempomat s funkcí stop & go. Mezi další asistenční systémy patří systém sledování provozu ve slepém úhlu řidiče Audi side assist, asistent pro jízdu v jízdním pruhu Audi lane assist, upozorňování na rychlostní limity a asistent nočního vidění s upozorňováním na detekované chodce.

Uvedené technologie doplňuje bezpečnostní systém Audi pre sense, který se dodává v několika verzích. Nová funkce sledování únavy řidiče doporučí řidiči přestávku na odpočinek, jakmile na základě sledování otáčení volantu a dalších parametrů zaznamená charakteristické projevy únavy řidiče.

V modelové řadě A8 je novinkou parkovací systém s obvodovým kamerovým systémem 360°. Čtyři malé kamery zaznamenávají obraz bezprostředního okolí limuzíny a elektronická řídicí jednotka spojuje tyto obrazy dohromady. Řidič si může nastavit různé pohledy promítané na displej MMI včetně virtuálního pohledu seshora. Systém zvyšuje bezpečnost při manévrování a při jízdě po úzkých příjezdových cestách. Speciální záběry umožňují řidiči nahlížet do nepřehledné křižovatky.

Sériově dodávaný systém MMI navigation plus představuje nejvyšší úroveň zábavního a informačního systému. Jeho součástí je pokrokový zadávací systém MMI touch, dále pevný disk s velkou kapacitou a 8“ displej s vysokým rozlišením. Highendový systém lze kombinovat s rovněž sériovým autotelefonem Bluetooth online, který přináší do vozu speciální internetové služby a poskytuje připojení WLAN pro mobilní zařízení.

Audiosystém Bang & Olufsen Advanced Sound System s celkovým výkonem zesilovačů 1400 W a 19 reproduktory zanechá skvělý dojem svým ohromujícím zvukem.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

Nová Honda Civic na zářijovém...

Tento model, který byl vyvinut speciálně pro evropský trh, bude nabízen výhradně jako pětidveřový hatchback. Prodej nového modelu bude zahájen počátkem roku 2012. Před samotným představením...