Adaptabilita se tak stává pro koncept HX1 při plnění toto ambiciózního zadání prioritou všech oblastech:
– promyšlená aktivní aerodynamika (nastavitelné spojlery a „klapky“ se otevírají podle rychlosti vozu), štíhlá a nízko položená jednoprostorová architektura a v neposlední řadě také motor HYbrid4 s technologií plug-in.
Adaptabilita
HX1 je výzkumný koncept, který má za cíl ukázat možný budoucí směr vývoje značky v různých oblastech: architektura vozu, aerodynamika, variabilita, výbava, provedení interiéru a použité materiály a samozřejmě také pohonná jednotka. Řešení, která vzešla z těchto úvah, mění zažité konvence. Jejich společným jmenovatelem je metamorfóza, schopnost automobilu kdykoliv se přizpůsobit okolnímu prostředí, životnímu stylu, aktuální jízdním podmínkám…
Architektura
Aby koncept HX1 vyhověl zadávacím podmínkám, byla zvolena jednoprostorová architektura s úctyhodnými proporcemi: mimořádně nízká (137 cm), široká (199 cm bez zrcátek) a s délkou 495 cm. Objem proporčně odpovídá stylově čistým, elegantním a ušlechtilým liniím karoserie a optimalizovaný koeficient Cx umožňuje dosáhnout maximální celkové účinnosti.
Čtyři proti sobě otevírané dveře na pantografických závěsech se vyklápí částečně nahoru a částečně do stran a přístup do kabiny je díky tomu široký a velmi pohodlný. Kinematice systému byla věnována velká pozornost i z pohledu praktičnosti a vstup do vozu je možný za všech okolností. Vnitřní prostor konceptu HX1 je uspořádaný tak, aby oba cestující v poslední řadě sedadel měli maximální pohodlí a cestující vpředu si nerušeně užívali potěšení z jízdy. V případě potřeby je možné v prostřední řadě použít dvě výklopná sedadla, dodatečná sedadla jsou stejně jako u koncepčního vozu HR1 (pařížský autosalon 2010) uložena za předními sedadly.
Aerodynamika
Z pohledu aerodynamiky vozu návrháři odvedli opravdu skvělou práci. Stojící vůz HX1 působí jako impozantní sochařské dílo, za jízdy se však některé mobilní části nastaví tak, aby proudění vzduchu bylo optimální a zvýšila se aerodynamická účinnost vozu. 7 pohyblivých klapek na discích kol uspořádaných do podoby turbíny se při jízdě otevře, zaplní plochu disku a sníží tak odpor vzduchu. Současně se při rychlosti vyšší než 100 km/h nad zadními pátými dveřmi vysune malé přítlačné křídlo s postranními výběžky. Koeficient odporu vzduchu Cx je 0,28.
Futuristický vnější design, ryzí a aerodynamický
Koncept HX1 překvapí jednoduchými a čistými tvary. Je to vůz s majestátním a reprezentativním vzhledem, z něhož vyzařuje síla charakteru a dynamika. Aerodynamické linie, ušlechtilé a ladné, působí dojmem, že jsou vykreslené proudícím vzduchem a jemně modelují atletickou a vypracovanou siluetu vozu. Každá plocha je pečlivě vytvarovaná, každý detail dotažený k dokonalosti: vnější zpětná zrcátka se zabudovanými kamerami pro výhled dozadu, ozdobná lišta kolem oken z leštěného hliníku, dokonale přesné slícování dílů…
Přední část vozu HX1
– nese a dále rozvíjí nové stylové znaky Peugeot. Unikátní otvor sání, který působí dojmem, že je oddělen od zbytku karoserie, je upraven s ohledem na štíhlý tvar vozu připomínající raketu. Protáhlé a jemně tepané přední světlomety mu propůjčují pohled krále zvířat, který pyšně zdobí střed kapoty a připomíná sílu a historii značky Peugeot. Výrazný světelný podpis vozu je dokreslen LED světly, jasně rozpoznatelnými ve dne i v noci, která najdeme vpředu i vzadu, kde ve tvaru bumerangu dotvářejí dynamický styl zádě vozu.
Luxusní a technologický interiér v duchu « Motion & Emotion »
Jednoduchý a futuristický design palubní desky, použité materiály (podlaha a výplně dveří z přírodního dubu vykládaného optickými vlákny, leštěný kov, kůže), přístrojové vybavení (digitální ukazatele, dotykové obrazovky), promyšlené osvětlení (led spoty, drážky ve střeše přirozeně osvětlující interiér)… Každý detail v interiéru spoluvytváří noblesní atmosféru, moderní a technologicky vyspělou. Kabina vozu HX1 reprezentuje vizi luxusního interiéru vyšší třídy v duchu «Motion & Emotion ».
- « The Emotion Side »
- Přední část je navržena tak, aby poskytla řidiči co nejvíce vjemů a podnětů. Provedení je technologické, zaměřené na smyslové vnímání s použitím leštěného kovu a digitálních prvků. I zde se vůz přizpůsobí aktuální situaci a potřebám řidiče. Například současně s posunem sedadla se elektricky skloní i sloupek řízení, čímž řidiči usnadní vstup do vozu. Disk volantu se automaticky zpevní, jakmile vůz přejde do režimu « cruising », a řidiči tak poskytne větší komfort řízení. Multifunkční obrazovku ve středu palubní desky lze nastavit podle potřeby, přičemž pro lepší přehlednost je možné zobrazovat pouze základní informace. Přístrojová deska je navržena po vzoru zobrazení na Head-up displej a umožňuje řidiči mít vůz a jeho chod stále pod kontrolou, aniž by musel spustit oči z vozovky před sebou.
- « The Motion Side »
- V zadní části kabiny věnovali návrháři největší pozornost kvalitě provedení a komfortu cestujících. Prostor a použité materiály (hladká kůže s prošíváním) působí vzdušně a velmi noblesně. Pohodlně tvarovaná zadní sedadla mají možnost nastavení sklonu opěradla, ovládání všech funkcí je soustředěno v loketní opěrce mezi sedadly. Ve středové konzole najdeme minibar i automat na kávu. Konzolu zdobí ručně opracovaný mramor Carrare bílé barvy, který celkovému prostředí vtiskne exkluzivní a moderní ráz.
Motor HYbrid4 Plug IN: Ještě více souladu s životním prostředí
Pohon koncepčního vozu zajišťuje hybridní technologie HYbrid4, mechanika s inovativní architekturou, která se v modelové řadě Peugeot již objevila u vozu 3008 HYbrid4, a bude představena i u modelu 508 RXH.
Princip pohonného ústrojí HYbrid4 je jednoduchý: spalovací motor vpředu pohání přední kola a elektrický motor vzadu pohání zadní kola. Pokud tedy oba motory pracují současně, zajišťuje tato technologie pohon všech čtyř kol, jízda je bezpečnější a adheze v podmínkách zhoršené sjízdnosti optimální. Při nízkých rychlostech může vůz fungovat v režimu nulových emisí, kdy využívá pouze elektropohon.
Pod kapotou vozu HX1 najdeme dieselový agregát 2.2 HDi 150 kW (204 k) s automatickou šestistupňovou převodovkou, tedy pohonnou jednotku, která je ozdobou řady 508 u verze GT. Spalovací motor je doplněn elektrickým o výkonu 70 kW (95 k) a celkový výkonový potenciál soustavy je 220 kW (299 k).
Koncept HX1 proto jde v tomto směru ještě dále. Je vybaven funkcí « plug-in », která znamená, že lithium-iontové akumulátory lze dobíjet z rozvodné sítě připojením do standardní zásuvky 220 V. Režim « ZEV » je tak možné využívat častěji, přičemž dojezdová vzdálenost na výhradně elektrický pohon je až 30 km! Kombinovaná spotřeba paliva vozu HX1 je pouhých 3,2 l/100 km a emise CO2 83 g/km.
Koncept Shoe
U příležitosti zrodu koncepčního vozu HX1 se Peugeot spojil s návrhářem luxusní obuvi Pierrem Hardy, jehož úkolem bylo vymyslet exkluzivní koncept Shoe, který by stejně jako koncepční vůz HX1 spojoval moderní design s unikátní schopností přeměny.
Ve spolupráci s návrháři značky Peugeot vytvořil Pierre Hardy boty, které použitými materiály, technologickým řešením a kvalitou zpracování připomínají interiér vozu.
Stejně jako koncepční vůz HX1 se i tyto exkluzivní boty přeměňují podle přání své majitelky: lehké nízké boty, ideální pro řízení vozu, se dokáží transformovat do futuristické struktury s vysokým podpatkem a rázem jsou z nich elegantní a půvabné boty do společnosti.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií