Není divu, že ani čtyři vyhrané rychlostní zkoušky nedokázaly zachránit náladu posádky Vojtěch Štajf – Petra Řiháková…
Letošní Barum rally přivedla na Zlínsko skutečně silnou konkurenci.
Na startu bylo skoro třicet speciálů kategorie Super 2000, také tři vozy R4, no ale samozřejmě i celá domácí špička produkčních vozů. Zejména s nimi chtěli zápolit Vojtěch Štajf a Petra Řiháková, kteří se už tradičně na start postavili s modrým hatchbackem Subaru Impreza WRX STI. Na něm svítilo nezvykle vysoké startovní číslo 30, ostatní soupeři ve třídě na tom byli obdobně. Posádka Subaru Czech Rally Teamu nicméně začala soutěž ze všech nejlépe. Již na páteční superspeciálce se ujala ve třídě vedení, na konkurenty měli Vojtěch s Petrou cenný náskok pěti vteřin. Vedení drželi nepřetržitě až do čtvrté rychlostní zkoušky, kde jim při prvním průjezdu nejdelším testem soutěže patřil druhý čas, jen několik desetinek vteřiny za nejrychlejším Jelínkem. „Jelo se nám v úvodu soutěže opravdu dobře,“ zamýšlí se pražský pilot. „A vlastně nejen v úvodu. Celou soutěž jsme zvládli bez potíží, nám oběma se v autě také dařilo, i auto šlapalo jako hodinky… Jediný technický problém za celou soutěž jsme zažili už na shakedownu, kde nám rupla kardanka. To byla ale tak trochu předzvěst naší smůly v soutěži, vždyť o téhle součástce jsme nikdy ani nevěděli – byla vždy naprosto spolehlivá. Když jsme pak měli na Semetíně první defekt, věděl jsem, že jsem projel nepříjemnou díru v silnici a tak jsem ztracených patnáct vteřin přičítal téhle své chybce. Postupně jsme z té ztráty ukrajovali, pak ale přišel druhý průjezd Trojákem. No a někde na Májové jsme najednou dostali pomalý defekt, a protože cíl byl daleko, nezbylo než kolo vyměnit. Ztratili jsme přes tři minuty a bylo jasné, že je po nadějích. A aby toho nebylo málo, měli jsme pak v dalším průběhu soutěže ještě dvakrát prázdné kolo, z toho to poslední na testu, který se jel volným průjezdem… Co k tomu dodat?
Vrcholem bylo, když jsem poté, co jsme za cílem halenkovického testu vyměnili naposledy kolo, zapomněl na střeše auta své dioptrické brýle. Takže jsem se rozjel a přišel o ně. Shrnu-li Barum rally, máme z ní dojmy, jak se říká, smíšené. Soutěž to byla krásná, diváků fůra, počasí nádherné. Nám auto jelo dobře, na trati se nám dařilo, posouvali jsme se většinou pořadím stále výš, na čtyřech rychlostkách jsme byli mezi produkčními auty nejrychlejší a na třech druzí. Nicméně – v konečných výsledcích jsme až šestí. Naopak naši soupeři Arazim i Běhálek se dokázali časovým ztrátám vyhnout a ve Zlíně uspěli, no a my se teď musíme smířit s tím, že je už v šampionátu nemůžeme dohonit. V Příbrami bychom si ale přesto rádi spravili chuť a bojovali mezi produkčními vozy o vítězství. Už jsme o něj letos usilovali mnohokrát, ale vždy nám snahu něco překazilo, tak třeba to konečně vyjde…“
Náplastí na smolné zlínské vystoupení bylo pro Štajfa s Řihákovou aspoň prvenství mezi smíšenými posádkami, no a trochu paradoxně i vítězství v Pirelli Cupu. V něm má Vojtěch Štajf našlápnuto k třetímu celoročnímu prvenství v řadě, to ale musí ještě potvrdit právě na středočeské soutěži. Ta se koná za čtyři týdny a bude dalším vystoupení vozů připravovaných Subaru Czech Rally Teamem. Předpokládaný start Petra Kačírka na sprintu v Třebíči musel být totiž zrušen poté, co jeho auto na Barum rally utrpělo po havárii výrazné újmy (Osazenstvo naštěstí vyvázlo se zdravou kůží.) Naopak modrý hatchback je po mnoha výměnách pneumatik v dobré kondici, stejně jako celý tým. Ten zároveň děkuje fanouškům za podporu projevovanou na Zlínsku kolem tratě i v servisní zóně.
Karel Špaček, media team
Foto Frantisek Dusek
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií