Patnáct rychlostních zkoušek, skoro 250 ostrých kilometrů a tři dny závodění – to vše čeká na 122 přihlášených posádek při letošní Barum rally, největší a nejpopulárnější automobilové soutěže v České republice.
„A také možná velké horko střídající se s bouřkami a přeháňkami, a tedy dosti nevyzpytatelné podmínky na trati,“ podotýká k tomu Vojtěch Štajf, sedmatřicetiletý pilot vozu Subaru Impreza WRX STI. „Právě na počasí jsem hodně zvědav, v letošním roce si s námi pořádně zahrává a dělá národní šampionát ještě více zajímavý. I tento víkend zřejmě neomylně směřuje k přechodu fronty, alespoň to slibují meteorologové. Bude proto hodně důležité volit pro jednotlivé sekce správně pneumatiky a jejich volbě i přizpůsobit tempo jízdy. Na Bohemii se nám to dařilo jen střídavě, nicméně do cíle jsme zdárně dojeli, což se mnohým našim soupeřům nepoštěstilo.
Národnímu šampionátu v naší třídě možná i díky letošnímu rozmarnému počasí zatím vládne nejzkušenější z nás, tedy Václav Arazim. Další pořadí je ale stále otevřené, a tak se chceme na Barum rally soustředit zejména na boj s nejbližšími soupeři – ti používají také vozy Subaru, a tak se fanoušci naší značky určitě mají nač těšit. Je ale jasné, že Barumka je soutěž těžká a dlouhá, a tak možná důležitější než momentální rychlost bude spolehlivost, podobně jako například na Rallye Monte Carlo, kde jsme už dvakrát uspěli. Rychlostní zkoušky na Zlínsku navíc nesou poměrně velké riziko defektů, no a protože výměna kola přímo na testu znamená velkou časovou ztrátu, chtěli bychom se i této nepříjemnosti vyhnout ¬– zkrátka a dobře, chceme dojet do cíle, a to na bodované příčce.
Že nás nečeká o víkendu nic lehkého, o tom se přesvědčujeme už teď při seznamovacích jízdách. Na rychlostních zkouškách jsou povoleny pouze dva průjezdy, navíc nemůžeme použít starší rozpisy, protože oproti loňsku se jede opačně. No a od dob, kdy se tu jelo ve stejném směru jako teď, už se můj rozpis poněkud posunul. Píšeme si proto zkoušky de facto celé znovu a jsme tak blízko situaci posádek, které to na našich tratích neznají. Stejně jako mnozí další, i já měl celé léto vlastně závodní pauzu, přece jen navigátorství v Tatře při vítězné Silk Way Rally lze s pilotováním vozu Subaru jen těžko srovnávat. Sice jsme v minulém týdnu absolvovali krátký test, v té době jsem se sice spíš zajímal o porod mojí manželky. Ověřili jsme ale, že auto je po letní kontrole a repasi opět ve výborném stavu. Jak to bude s mou sportovní formou, to se uvidí na rychlostních zkouškách, bude to letos tak trochu i o taktice, které asi přizpůsobíme v úvodu i zvolené tempo. Na soutěž se ale moc těšíme! Těšíme se také na naše příznivce u trati i v servisní zóně, kde pro ně budou přichystány nové podpisové karty. Chtěl bych touto cestou i moc poděkovat za velkou spoustu blahopřání, které jsem dostal k narození mé třetí dcery!“
Připomeňme v této souvislosti, že Štajfa loni na Barum rally navigovala Marcela Ehlová, společně tehdy vybojovali čtvrtou příčku mezi produkčními vozy (letos zařazenými do třídy 3). Marcela taktéž před pár dny porodila švarného synka, k čemuž jí celý Subaru Czech Rally Team upřímně blahopřeje. Že by se schylovalo ke druhé generaci úspěšné smíšené posádky?
Karel Špaček, media team
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií