Vedle menších úprav v exteriéru i interiéru a přepracovanému systému zavěšení kol to bylo uvedení zcela nového benzinového motoru Boxer pro verze 2,0 X a 2,0 XS.
Připomínám, že značka Subaru je známá ojedinělou konstrukcí symetrického pohonu všech kol (AWD), která zabezpečuje vozům této značky vynikající jízdní vlastnosti.
Jízdní vlastnosti
O velmi dobrých jízdních vlastnostech mě testovaný Forester již třetí generace v provedení roku 2011 plně přesvědčil. vůz velmi dobře držel stopu jak na silnici tak v terénu, lehce jsem s ním zdolával prudké stoupání i rozjezdy v příkrém stoupání. K vynikajícím jízdním vlastnostem Forestera přispívá nejen symetrický pohon všech kol ale i nový výkonný ležatý protiběžný motor Subaru Boxer, vhodně odstupňovaná manuální převodovka a především pak celková konstrukce podvozku s novým přepracovaným systémem zavěšení kol a vybavením řadou systémů, které usnadňují bezpečné a komfortní vedení vozu na silnici, dálnici i v terénu.
Jízdu v terénu umožňují nájezdové úhly 25 stupňů vpředu, 27 vzadu a přechodový úhel 23 stupňů a samozřejmě v případě potřeby i redukční převodovka, která umožňuje v případě potřeby pomocí páky redukční převodovky tak zvaně půlit zvolené stupně, zařazení je možné provádět i při jízdě samozřejmě při použití spojky. Maximální stupeň stoupání uvádí výrobce 35%.
Dynamické vlastnosti testovaného Foresteru 2,0 významně ovlivňuje zcela nový sportovní šestnáctiventilový motor boxer s vysokou akcelerací. Motor si udrží točivý moment v nízkém a středním rozsahu bez ztráty na akceleraci až do vysokých otáček. Nejvyšší výkon tohoto motoru je 110 kW (150 k) při 6000 ot/min. Nejvyšší hodnotu točivého momentu 198 Nm dosahuje motor při 4 200 ot/min. Motor i podvozek jsou dobře odhlučněny a umožňují pohodu v interiéru vozu. Výrobce uvádí maximální rychlost 185 km/h a zrychlení z 0 na 100 km za 10,7 s.
S novým motorem jsem dosáhl kombinovanou spotřebu 6,8 l na 100 km, což pokládám za velmi dobrý výsledek vzhledem k tomu, že se jedná o prostorný terénní vůz se stálým pohonem všech kol. Nízkou spotřebu během testu jsem ovlivnil i soustavným využíváním ekonoměru, který mě informoval jak ekonomicky jedu. Snažil jsem se, aby se jeho ručička nevychylovala od středu ke znaménku +.
Podotýkám, že výrobce udává kombinovanou spotřebu nového motoru 7,5 l, tedy o 15 % nižší oproti motoru předchozímu.
Interiér
Po usednutí za volant a později i při testovacích jízdách jsem ocenil vyšší posez, který s vertikálně i horizontálně seřiditelným volantem a i výškově seřiditelným vhodně tvarovaným sedadlem mně umožňoval zaujmout optimální polohu pro komfortní vedení vozu. Stejně kladně hodnotím výborný výhled z vozu nejen dopředu rozměrným čelním sklem, ale i bočními okny do stran. Bezpečné a pohodlné řízení vozu mně usnadňovalo umístění všech ovládačů v dosahu řidiče a i všech dobře ve dne i v noci čitelných sdělovačů tak, že neodváděly nadměrně mou pozornost od přehledu okolní situace.
Kabina Subaru Forestera je prostorná a komfortně vybavená. Objem zavazadlového prostoru je 450 l, jednoduchým sklopením opěradel zadních sedadel se zvýší na 1660 l.
Výbava
Testovaný Forester 2,0 XS Comfort má bohatou výbavu v základní ceně. Mimo jiné stálý pohon všech kol AWD, přídavnou redukční převodovku, systém stability jízdy VDC, čtyřkanálový systém brzd ABS, elektronický rozdělovač brzdné síly EBD, brzdový asistent BA, systém kontroly trakce vozu, systém pro snadné rozjíždění v kopci Hill Asistent, elektrický posilovač řízení, čelní a boční airbagy vpředu, hlavové airbagy, Multi-informační displaj, v obou osách stavitelný volant, stereo CD rádio s ovládáním na volantu, duální automatickou klimatizaci, výškově stavitelné sedadlo řidiče, elektrické vyhřívání předních sedaček, elektricky ovládaná přední i zadní okna, tónovaná skla, přední a zadní mlhovky, tempomat, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, rozmrazovač předního okna a bočních oken vpředu, vyrovnávání nivelity zadní nápravy, podélné střešní nosiče, kola z lehké slitiny a dlouhou řadu dalších prvků výbavy u vozů této vyšší úrovně již běžné.
Cena
Cena Subara Forester 2,0 XS ve výbavě Comfort v modelovém provedení 2011 s manuální pětistupňovou převodovkou je včetně DPH 689 000Kč. Cena bez DPH 574 167 Kč.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií