Program na Nordschleife zahájila Supercopa včera – ve čtvrtek první kvalifikační jízdou. Druhá je na pořadu v pátek. O pořadí na startu rozhoduje lepší čas z obou jízd. Sobotní závod se jede na čtyři kola.
Severní smyčka v pohoří Eifel je přírodním okruhem o délce necelých 23 km, ale se 174 zatáčkami.
Pamatuje už počátky automobilových a motocyklových závodů pod hradem Nürburg ve 20. letech minulého století. Obávaná i milovaná Matka, jak se jí mezi jezdci říká, hostila největší hvězdy automobilového sportu i po druhé světové válce. Trať měla díky fanouškům vždycky skvělou atmosféru, ale byla nesmírně náročná. Legendární pilot Jackie Stewart ji dokonce nazval „zeleným peklem“. Formule 1 se s ní rozloučila po havárii Nikiho Laudy na GP Německa v roce 1976, při které rakouský světový šampión málem ve svém voze uhořel. Úzká, mezi lesy se klikatící trať z motoristické mapy světa ale nezmizela. Žije dál a patří stále mezi populární okruhy.
Jediným přáním je suchá trať
Petr Fulín si Severní smyčku v rámci Seat Leon Supercopy poprvé vyzkoušel loni. Bod za dvanácté místo bylo z pohledu nováčka maximem. Ani letos při oficiálním testu tady s odjetými deseti koly proti zkušeným soupeřům zázraky nečekal. Nakonec se ale plzeňský jezdec postaral o malou senzaci, když si z pohárové konkurence připsal nejlepší čas (7:45,8). „Přiznám se, že mi to potěšilo, ale nemá cenu to zase nějak přeceňovat, protože někdo se mohl zdržet třeba předjížděním pomalejších závodníků. Pro mne je nejdůležitější, že letos už vím, co mě čeká. Mých asi pětadvacet kol, což je kolem šesti set kilometrů, které jsem tady absolvoval, je sice proti většině pohárových soupeřů stále málo, ale trať už znám a vím, co bude následovat po každé zatáčce. Stále ale mám z tohoto okruhu velký respekt a tady si opravdu přeji jet na suchu. Loni jsem si to na vodě vyzkoušel, ale bez zkušeností to je hrozné, protože na mokru volíte úplně jinou stopu. Snad nám tedy bude počasí přát, ale na Nordschleife stejně nikdy nevíte, co vás bude čekat o pár kilometrů dál. Počasí se v pohoří Eifel rychle mění a o to náročnější je výběr vhodných pneumatik. Loni jsem jel i na speciálních „media“ pláštích, které jsou vhodné na mokro i sucho, ale stejně je to hlavně o zkušenostech. Tenhle výjimečný závod má ale i výjimečnou atmosféru. Tady „Matkou“ opravdu všichni žijí a mám takový pocit, že z místních snad není nikdo, kdo by na Nordschleife někdy nezávodil. V každém hotelu či penziónu vám okruh připomenou obrázky, mapy, fotografie, prostě úžasné prostředí. Těším se na to,“ řekl Petr Fulín, který je v současné době na 5. místě Seat Leon Supercopy.
Karel Malina, Goodwill Media
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií