Seat Toledo předchozího modelu bylo modelem řadu let úspěšným, design jeho karoserie byl elegantní. Design nového Toleda se mi při zachování elegance jeví výrazně dynamičtěji. Předek vozu s nízkými širokými světlomety, se spoilerem nízko nad vozovkou a kapotou s uprostřed vystupujícími prolisy spolu s klínovitou boční siluetou dodávají již na první pohled Toledu sportovnější vzhled. Zaoblené křivky karoserie jsou nejen elegantní, ale přispěly jistě i k tomu, že konstruktéři dosáhli nízkého koeficientu odporu karoserie, čehož důsledkem je menší spotřeba pohonných hmot a nízká hlučnost za jízdy. Oba tyto závěry mě potvrdily testovací jízdy jak na dálnici tak na ostatních silnicích.
Po usednutí do vozu na mně kladně zapůsobila prostornost karoserie, k čemuž jistě přispělo prodloužení rozvoru kol a rozšíření rozchodu kol. Sedadla jsou pohodlná a dobře anatomicky tvarovaná, sedadlo řidiče je výškově nastavitelné, přední sedadla mají bederní opěrky, volant je nastavitelný podle potřeby řidiče. Již v základní výbavě jsou airbagy řidiče a spolujezdce. Palubní deska se sdělovači a ovládači je ergonomicky velmi dobře řešena – vážné námitky mám k osvětlení přístrojů červenou barvou. Tuto barvu pokládám za velmi rychle unavující oči a především pak za nevhodnou, protože je to barva výstražná, která má být vyhrazena pro signalizaci nebezpečí, poruchy nebo upozornění pro řidiče k nutnosti něco řešit. Nedovedu si to jinak vysvětlit než, že Seat následuje bohužel i další renomované automobilky, které začaly používat červenou barvu pro osvětlení přístrojů a tedy snad i Seat chce snad tím naznačit sportovní charakter vozu. Vyšší záď vozu umožnila konstruktérům stanovit poměrně velký zavazadlový prostor objemu 500 litrů.
Jízda v Seatu byla pro mě příjemná: díky novému konstrukčnímu řešení podvozku jsem nepociťoval přenos vibrací z podvozku a motoru. Přenos hluku motoru do interiéru karoserie je minimální, jeho odhlučnění hodnotím velmi dobře. Toledo se mi velmi dobře vedlo i v prudších zatáčkách a i na horších silnicích. Posilovač řízení je účinný, taktéž brzdy s ABS, řazení je lehké, i při sportovnějším stylu jízdy jsem měl pocit bezpečí a jistoty při ovládání vozu.
Testované Toledo mělo motor o obsahu 1,6 litru s výkonem 74 kW (100 k) při ot/min, který dovoluje podle údajů výrobce vozu dosáhnout maximální rychlost 188 km/hod. Kombinovanou spotřebu 7,2 litru benzinu na 100 km, kterou jsem při testu docílil, byla o 0,4 l nižší než udává výrobce. Podotýkám, že jsem se snažil většinu kilometrů jet hospodárně i když svižně a většinou jsem jezdil sám.
Již základní vybavení Toleda je poměrně bohaté, vedle již výše uvedeného v textu, obsahuje i elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládačem a imobilizér. Cena testovaného vozu včetně ABS a metalického laku je 512 205 Kč.
Toledo ve výbavě Stella je dodáváno mimo benzinového motoru s naftovými motory 1,9 Tdi s výkonem 66 kW/90 k a výkonnějšího stejného obsahu 81 kW/110 k. Toledo Signo ve výbavě Stella plus ještě navíc s benzinovým motorem 1,8 s výkonem 93 kW/125 k. Toledo V5 s benzinovým motorem 2,3 o výkonu 110 kW/150 k s výbavou Signo plus. Při návštěvě Autocentrum Seat s.r.o. v Průhonicích jsem si ověřil, že nejžádanější model je Toledo Signo s naftovým motorem 1,9 TDi ve výkonnější verzi 81 kW/110 k. Z celkového prodeje Toleda se jich prodá dvě třetiny s uvedenou výbavou a motorem. Zároveň mě prodejce sdělil, že v současné době je cena Toleda Stella s benzinovým motorem 1,6 litru 454 900 Kč a to dokonce včetně ABS. Mimoto při nákupu Seatu jsou servisní prohlídky a olej zdarma a při nákupu na leasing zdarma havarijní pojištění vozu na 3 roky. O dalších slevách při zakoupení nového vozu anebo přípravě vozu na zimní období se můžete informovat přímo v prodejnách zastoupení Seatů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií