Test Seata Toledo 1,6 Stella

Prodej osobních vozů Seat se proti minulému roku za prvá tři čtvrtletí letos zvýšil o 420 vozů. Celkem bylo prodáno 2 634 Seatů, z toho 841 modelu Seat Toledo. Ve velmi obsazené nižší střední třídy osobních vozů je tento výsledek pro Seat nesporně úspěchem. Již proto jsem se těšil na týden s tímto vozem, abych si ověřil proč zákazníci žádají tento model.

Test Seata Toledo 1,6 Stella
Test Seata Toledo 1,6 Stella
Test Seata Toledo 1,6 Stella
Test Seata Toledo 1,6 Stella
Test Seata Toledo 1,6 Stella


Test Seata Toledo 1,6 Stella

Seat Toledo předchozího modelu bylo modelem řadu let úspěšným, design jeho karoserie byl elegantní. Design nového Toleda se mi při zachování elegance jeví výrazně dynamičtěji. Předek vozu s nízkými širokými světlomety, se spoilerem nízko nad vozovkou a kapotou s uprostřed vystupujícími prolisy spolu s klínovitou boční siluetou dodávají již na první pohled Toledu sportovnější vzhled. Zaoblené křivky karoserie jsou nejen elegantní, ale přispěly jistě i k tomu, že konstruktéři dosáhli nízkého koeficientu odporu karoserie, čehož důsledkem je menší spotřeba pohonných hmot a nízká hlučnost za jízdy. Oba tyto závěry mě potvrdily testovací jízdy jak na dálnici tak na ostatních silnicích.

Po usednutí do vozu na mně kladně zapůsobila prostornost karoserie, k čemuž jistě přispělo prodloužení rozvoru kol a rozšíření rozchodu kol. Sedadla jsou pohodlná a dobře anatomicky tvarovaná, sedadlo řidiče je výškově nastavitelné, přední sedadla mají bederní opěrky, volant je nastavitelný podle potřeby řidiče. Již v základní výbavě jsou airbagy řidiče a spolujezdce. Palubní deska se sdělovači a ovládači je ergonomicky velmi dobře řešena – vážné námitky mám k osvětlení přístrojů červenou barvou. Tuto barvu pokládám za velmi rychle unavující oči a především pak za nevhodnou, protože je to barva výstražná, která má být vyhrazena pro signalizaci nebezpečí, poruchy nebo upozornění pro řidiče k nutnosti něco řešit. Nedovedu si to jinak vysvětlit než, že Seat následuje bohužel i další renomované automobilky, které začaly používat červenou barvu pro osvětlení přístrojů a tedy snad i Seat chce snad tím naznačit sportovní charakter vozu. Vyšší záď vozu umožnila konstruktérům stanovit poměrně velký zavazadlový prostor objemu 500 litrů.


Jízda v Seatu byla pro mě příjemná: díky novému konstrukčnímu řešení podvozku jsem nepociťoval přenos vibrací z podvozku a motoru. Přenos hluku motoru do interiéru karoserie je minimální, jeho odhlučnění hodnotím velmi dobře. Toledo se mi velmi dobře vedlo i v prudších zatáčkách a i na horších silnicích. Posilovač řízení je účinný, taktéž brzdy s ABS, řazení je lehké, i při sportovnějším stylu jízdy jsem měl pocit bezpečí a jistoty při ovládání vozu.


Testované Toledo mělo motor o obsahu 1,6 litru s výkonem 74 kW (100 k) při ot/min, který dovoluje podle údajů výrobce vozu dosáhnout maximální rychlost 188 km/hod. Kombinovanou spotřebu 7,2 litru benzinu na 100 km, kterou jsem při testu docílil, byla o 0,4 l nižší než udává výrobce. Podotýkám, že jsem se snažil většinu kilometrů jet hospodárně i když svižně a většinou jsem jezdil sám.


Již základní vybavení Toleda je poměrně bohaté, vedle již výše uvedeného v textu, obsahuje i elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládačem a imobilizér. Cena testovaného vozu včetně ABS a metalického laku je 512 205 Kč.


Toledo ve výbavě Stella je dodáváno mimo benzinového motoru s naftovými motory 1,9 Tdi s výkonem 66 kW/90 k a výkonnějšího stejného obsahu 81 kW/110 k. Toledo Signo ve výbavě Stella plus ještě navíc s benzinovým motorem 1,8 s výkonem 93 kW/125 k. Toledo V5 s benzinovým motorem 2,3 o výkonu 110 kW/150 k s výbavou Signo plus. Při návštěvě Autocentrum Seat s.r.o. v Průhonicích jsem si ověřil, že nejžádanější model je Toledo Signo s naftovým motorem 1,9 TDi ve výkonnější verzi 81 kW/110 k. Z celkového prodeje Toleda se jich prodá dvě třetiny s uvedenou výbavou a motorem. Zároveň mě prodejce sdělil, že v současné době je cena Toleda Stella s benzinovým motorem 1,6 litru 454 900 Kč a to dokonce včetně ABS. Mimoto při nákupu Seatu jsou servisní prohlídky a olej zdarma a při nákupu na leasing zdarma havarijní pojištění vozu na 3 roky. O dalších slevách při zakoupení nového vozu anebo přípravě vozu na zimní období se můžete informovat přímo v prodejnách zastoupení Seatů.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejikoničtější model SEATu slaví 40 let. Tohle je Ibiza Anniversary Limited Edition

Nejikoničtější model SEATu slaví 40...

Španělská automobilka SEAT oslavuje 40. výročí Ibizy, nejikoničtějšího modelu značky, limitovanou edicí s označením „Anniversary“. Model pojmenovaný po ostrově Ibiza přinesl...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

SEAT nainstaluje 39 000 solárních panelů. Ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby z OZE Společnost SEAT S.A. ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dvojitým vítězstvím k domácímu mistrovskému titulu

Dvojitým vítězstvím k domácímu...

Adam Králík, jezdec týmu Rabbit Czech Racing, zvítězil během uplynulého víkendu v obou závodech na Albrechtickém kopci v Lanškrouně a tímto výsledkem si zajistil v posledním podniku sezóny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Králík v závodech do (vrbenského) vrchu bral dvě stříbra

Králík v závodech do (vrbenského)...

I přes odlišné podmínky na trati během předposledního víkendového závodu MČR v automobilových závodech do vrchu ve Vrbně pod Pradědem zůstaly výkony Adama Králíka po oba dny velmi...