Studii Octavia Green E Line představila Škoda na mezinárodním kongresu elektromobility dopravní fakulty pražského Českého vysokého učení technického.
Dle názoru odborníků budou elektromobily v budoucnosti hrát stále důležitější roli pro snižování emisí CO2.
Škoda chce v těsné spolupráci s koncernem Volkswagen v tomto vývoji hrát vedoucí úlohu. Petr Kristl, vedoucí oddělení elektromobility společnosti Škoda v rámci své přednášky sdělil: „V těsné spolupráci s koncernem Volkswagen intenzivně pracujeme na vývoji alternativních pohonů. Octavia Green E Line je důkazem odborné kompetence pracovníků našeho vývoje v této perspektivní oblasti. Již nyní jsme dosáhli velkého pokroku a před námi máme jasný cíl: mobilitu bez emisí. Jako značka přitom profitujeme i ze široké kompetence největšího evropského automobilového koncernu Volkswagen.“
Octavia Green E Line
– vychází z modelu Škoda Octavia Combi. Svou modulární konstrukcí podlahy je sériový model ideálně vhodný pro montáž baterie, elektronické řídící jednotky a elektromotoru. Při vývoji přitom mohla Škoda také využít moduly koncernu Volkswagen. Elektromotor podává v trvalém provozu výkon 60 kW, maximální výkon činí 85 kW. Nejvyšší točivý moment o hodnotě 270 Nm je k dispozici již při rozjezdu. Tato agilita je ideální zejména v městském provozu. Octavia Green E Line akceleruje z 0 na 100 km/h za 12 sekund. Maximální rychlost je omezena na 135 km/h. Elektrickou energii čerpá Octavia Green E Line z moderního lithium-iontového akumulátoru, který umožňuje dojezd až 150 kilometrů.
Baterie
– se skládá ze 180 jednotlivých lithium-iontových článků s celkovou energií 26,5 kWh, jeho hmotnost je 315 kilogramů. Při brzdění motorem se energie ukládá do akumulátoru. Blok akumulátoru je umístěn pod střední a zadní podlahou a částečně i v zavazadlovém prostoru. Pro pasažéry je k dispozici pět plnohodnotných míst. Prostor pro posádku je totožný s tím, který nabízí běžná Octavia Combi se spalovacím motorem. Přepravní prostor vozu Octavia Green E Line není montáží akumulátoru takřka vůbec omezen. Zavazadlový prostor na bízí maximální objem 490 litrů. Pokud se zásoba energie chýlí ke konci, je možno lithium-iontový akumulátor pomocí normované zásuvky jednoduše dobít. Při napojení na běžnou domovní síť 230 voltů trvá úplné nabití cca osm hodin. Je-li k dispozici napětí 400 voltů, zkrátí se doba nabití na čtyři hodiny.
Design
Ekologická orientace vozu Octavia Green E Line ovlivnila také designéry společnosti Škoda. Studie je nalakována v odstínu perlová bílá. Chromované prvky na přídi, zádi a na kolech tvoří decentně elegantní akcent. Působivý barevný kontrast proti tomu tvoří jasně orámovaná tmavá plocha čelního skla a lesklá černá střecha vozu. Do střechy jsou integrovány tři velkoplošné solární moduly. V interiéru průběžně pokračuje jasná hra kontrastů z exteriéru. Kokpit v kombinaci světlých a tmavých odstínů působí velice moderním a svěžím dojmem.
Ekologické zaměření vozu
– v detailech doplňuje řada řešení za účelem úspory elektrické energie. Střecha s integrovanou fotovoltaickou skleněnou plochou poskytuje prostor pro získávání energie pomocí fotovoltaických panelů. V interiéru jsou běžné žárovky nahrazeny LED-diodami. Sdružený přístroj poskytuje informace o aktuálním výkonu, spotřebě a stavu nabití akumulátorů, takže řidič je neustále informován o spotřebě energie.
Testování vozu
Už v průběhu tohoto roku plánuje ŠKODA vyslat na silnice testovací flotilu vozů Octavia Combi s elektrickým pohonem. Od testovací flotily automobilka očekává podrobné informace o praktické využitelnosti, spolehlivosti a bezpečnosti elektromobilů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.