První exemplář převzal 10. května 1926 československý prezident Tomáš Garrigue Masaryk:
Do roku 1929 bylo celkem vyrobenou pouhých 100 kusů této luxusní limuzíny.
Licenci pro výrobu této luxusní limuzíny
– koupil plzeňský průmyslový koncern už v roce 1924 – tedy ještě před fúzí s automobilkou Laurin & Klement – od původně španělské firmy Hispano-Suiza. To vysvětluje druhé jméno v označení vozu. Na jaře 1925 byla zahájena výroba vozu, v květnu 1926 byl dokončen první vůz. Design byl dílem předních karosáren té doby – firem Brožík, Jech a později i Laurin & Klement.
Dnešní sériové výrobě
– byla tehdejší produkce na hony vzdálená. Každý vůz ŠKODAHispano Suiza 25/100 KS byl vyroben na zakázku dle přání zákazníka. Každý vůz byl tedy originál. V závislosti na výbavě vážil jeden exemplář až 2.700 kilogramů. Vůz dosahoval maximální rychlosti až 140 km/h.
Dalšími zákazníky a majiteli tohoto vozu
– byli mimo jiné tehdejší premiér Antonín Švehla a významní průmyslníci a šlechtici z Československa a ze zahraničí. Luxusní výbavě vozu ŠKODA-Hispano Suiza odpovídala také jeho cena. Začínala na 190.000 korunách a představovala tak několikanásobek ceny ostatních vozů na trhu. V závislosti na konkrétní výbavě mohla cena vzrůst až na čtvrt milionu korun. Kancelář prezidenta republiky zaplatila za první exemplář dokonce 280.000 korun. Pro porovnání: malá ŠKODA 422 stála 38.000, velká limuzína ŠKODA 860 zhruba 120.000 korun.
Výrobce tehdy vůz charakterizoval následovně:
„ŠKODA Hispano Suiza je vůz přepychový, nesoucí pečeť geniálního konstruktéra v celkové koncepci i v detailech, zhotovený s neskonalou péčí z nejdokonalejších a nejdražších materiálů.“
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.