ŠKODA pokračuje s ofenzívou na čínském trhu

ŠKODA stojí před novým obdobím růstu a chce v následujících letech výrazně posílit svou pozici zejména na mezinárodních trzích.

Nová expozice značky ŠKODA na šanghajském autosalonu 2011 podtrhuje cílevědomost značky a zdůrazňuje význam čínského trhu jako největšího odbytiště české automobilky v současné době.

Vedle aktuální palety modelů prezentuje ŠKODA v Asii poprvé designovou studii VisionD s prvky svěží, moderní designové architektury budoucích modelů a modernizovaným logem značky.

Dalším významným exponátem na stánku značky ŠKODA o rozloze více než 1400 m2, umístěném v hale E5, je ŠKODA Octavia Green E Line. Koncept elektromobilu představuje inovační schopnosti výrobce v oblasti alternativních pohonů.

Automobilka ŠKODA chce v rámci Růstové strategie 2018 na čínském trhu dále rozvíjet úspěšný trend i v nadcházejícím roce. Za tímto účelem hodlá ŠKODA v Číně posílit ještě více lokální aktivity. V roce 2013 proto bude zahájena výroba kompaktního SUV Yeti i v Číně. Současně se má zvýšit hustota prodejní sítě ze současných zhruba 100 dealerství na přibližně 400 obchodních míst.

Díky těmto opatřením plánuje ŠKODA výrazně posílit úlohu vstupní značky v Číně a na ostatních růstových trzích.

Značka ŠKODA nikdy ve své historii neprodala celosvětově tolik automobilů jako v roce 2010. Prodej 762.600 vozů znamená v porovnání s rokem 2009 nárůst o 11,5 procenta. Prof. Dr. h. c. Winfried Vahland, předseda představenstva společnosti ŠKODA, vyjadřuje velkou spokojenost: „ŠKODA v roce 2010 odvedla vynikající výkon. Naše prodeje rostly dvojciferným tempem. Právě náš vývoj v Číně, kam jsme vstoupili teprve před čtyřmi roky, mohl v této míře očekávat jen málokdo.“

V prvních třech měsících roku 2011 pokračuje pozitivní vývoj nezměněným způsobem dál. Celosvětové prodeje značky ŠKODA tak mohly od ledna 2011 do března 2011 vzrůst o 21,4 % oproti stejnému období v loňském roce. V Číně posílila ŠKODA v prvním čtvrtletí o 27,4 % a dohromady prodala 54.400 vozů.

Šéf podniku považuje dobré výsledky minulého roku za vynikající výchozí pozici pro další růst značky ŠKODA v příštích letech: „V rámci nové Růstové strategie ŠKODA naše prodeje minimálně zdvojnásobíme a v roce 2018 chceme po celém světě prodat minimálně 1,5 milionu vozů.” Více než polovinu odbytu chce automobilka v budoucnosti realizovat mimo Evropu. K tomu se v příštích letech podstatným způsobem rozšíří paleta modelů. „Na důležitých světových trzích se chceme stát měřítkem, co se týče vozů orientovaných na prostor, na nejlepší poměr ceny a užitné hodnoty a na chytrá řešení.”, zdůraznil Vahland. Ke konci desetiletí počítá šéf automobilky ŠKODA s nárůstem celosvětového trhu s osobními automobily na zhruba 85 milionů jednotek, z toho jen v Číně na více než 20 milionů za rok.

Předseda představenstva ŠKODA očekává v Číně výrazné zostření konkurence: „Konkurenční boj bude narůstat, ale my jsme ve vynikající výchozí pozici. ŠKODA v Číně disponuje atraktivními, pro místní trh upravenými modely, hustou obchodní sítí a širokou podporou ze strany koncernu Volkswagen. Dodatečně profitujeme z vysokého podílu místní výroby a úzké spolupráce s místními obchodními partnery a organizacemi.“

Za důkaz výkonnosti podniku v Číně považuje ŠKODA mimořádně úspěšný rozvoj v uplynulých čtyřech letech. S výrobou modelu Octavia ve společnosti Shanghai Volkswagen v roce 2007 zahájila značka své aktivity na místním trhu. Krátce na to následovalo zahájení výroby modelů Fabia a Superb. Koncem roku 2010 pak byla podepsána dohoda o licenční výrobě modelu Yeti jako čtvrté modelové řady ŠKODA vyráběné v Číně. „Tato úspěšná historie ukazuje potenciál našeho podniku na nejdynamičtěji se rozvíjejícím trhu světa. Na to navážeme v dalších letech s investicemi do trhu i produktů.“, vysvětluje Winfried Vahland.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Superb dostupná další pohonné jednotky včetně nového plug-in hybridu

Superb dostupná další pohonné jednotky...

Čtvrtá generace modelu Superb vstupuje na český trh v dalších variantách. Nabídku motorizací obohacuje výkonný zážehový motor 2,0 TSI, karosářskou verzi kombi lze nově objednávat i s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Enyaq překonal hranici 200 000 vyrobených kusů

Enyaq překonal hranici 200 000...

Škoda Auto dosáhla významného milníku v rozvoji své strategie e-mobility: celkem vyrobila již 200 000 vozů Enyaq a Enyaq Coupé. Jubilejním vozem se stal bílý Enyaq Coupé Sportline, který sjel z...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vloni v Česku přibylo 6640 nových osobních bateriových elektromobilů

Vloni v Česku přibylo 6640 nových...

V České republice byl v roce 2023 zaregistrován historicky nejvyšší počet nových bateriových elektrických vozidel. Podle kategorií se jednalo o 6640 osobních vozidel, 353 lehkých užitkových...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Modernizované modely Scala a Kamiq přicházejí na český trh ve verzi First Edition

Modernizované modely Scala a Kamiq...

Dvojice kompaktních modelů značky Škoda přichází v inovované podobě. České zastoupení automobilky pro tuto příležitost připravilo speciální nabídku vozů Scala First Edition a Kamiq First...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plzeňským zlatem do vedení poháru 2+

Plzeňským zlatem do vedení poháru 2+

XVII. ročník Lak Racing Rallye Plzeň přinesl dramatický a divácky zajímavý souboj o celkové vítězství od první až do poslední rychlostní zkoušky. Jedním z jeho protagonistů byla posádka...