Francouzský Národní institut průmyslového vlastnictví oznámil, že skupina PSA Peugeot Citroën publikovala v roce 2010 celkem 1 152 patentů

Skupina PSA Peugeot Citroën již čtvrtý rok po sobě potvrzuje, že je největším francouzským žadatelem o udělení patentů.

Tyto patenty, přihlášené v letech 2008 a 2009, odrážejí dynamiku inovací skupiny, která i přes relativně nepříznivý ekonomický kontext výrazně zintenzívnila svůj program výzkumu a vývoje.

Tento opakovaný výsledek navíc svědčí o snaze techniků a inženýrů zkvalitnit technologie používané u modelů obou značek a lépe tak uspokojovat potřeby zákazníků.

Tyto nové patenty posilují portfólio inovací, které je zárukou toho, že se skupina na náročném a stále se vyvíjejícím trhu dokáže produktově diferencovat. Skupina je díky tomu schopná prosadit se mezi ostatními výrobci zejména nabídkou bezpečnějších vozů, které jsou šetrnější k životnímu prostředí.

Patenty, pokrývající celý konstrukční proces, odrážejí hlavní strategické cíle skupiny v oblasti inovací a týkají se zejména:

  • V oblasti podpůrných prvků řízení je to technologie „Hill assist“ – asistent pro rozjezd do svahu nebo „Grip control“ – inteligentní protiskluzový systém vhodný pro všechny typy povrchů.
  • Systém promítání informací na čelní sklo (Head-Up Display), který se poprvé objevil u vozů Peugeot 3008 a 5008 a poté následovala barevná verze u vozu Peugeot 508.
  • V oblasti bezpečnosti: vylepšení systémů na ochranu chodců, posílení tuhosti karoserie v případě nárazu (například: lepší odolnost dveří vůči bočnímu nárazu), technologie zaměřené na předcházení nehod jako je brzdový asistent pro kritické situace EBA nebo systém měření vzdálenosti mezi vozy.
  • V oblasti snižování emisí CO2 jde o technologii „Stop and Start“, pro kterou bylo od roku 2003 podáno více než 60 patentů a která je nyní poprvé k dispozici u naftových motorů s technologií e-HDi.

Tato aktivní patentová strategie svědčí také o dobrých zaměstnaneckých vztazích skupiny, která uznává a oceňuje své vynálezce.

Skupina PSA Peugeot Citroën věnovala v roce 2010 ve své automobilové divizi celkem 2,1 miliard eur na výzkum a vývoj, což představuje 5 % jejího obratu.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Twingo se vrací. Malý rebel znovu roztáčí městská kola

Twingo se vrací. Malý rebel znovu...

Renault oprášil legendu. Nové Twingo E-Tech Electric navazuje na původní městskou ikonu z 90. let, ale přivádí ji do 21. století. Je elektrické, hravé, prostorné, a hlavně cenově dostupné....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Citroën C5 Aircross: Gauč na kolech, který umí šetřit i hýčkat

Nový Citroën C5 Aircross: Gauč na...

Citroën má nový trumf a vlajkovou loď. Druhá generace modelu C5 Aircross spojuje komfort obývacího pokoje, francouzský smysl pro design a moderní elektrifikaci. Na platformě STLA Medium vzniklo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Předprodej hybridní Toyoty Aygo X začíná. Jaké jsou české ceny?

Předprodej hybridní Toyoty Aygo X...

Toyota Aygo X prošla proměnou, dostala modernější tvář, ale také pohon – poprvé je k dostání jako hybrid. A právě teď startuje dlouho očekávaná možnost zarezervovat si svůj nový vůz...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Škoda dodá Policii ČR 352 nových Kodiaqů

Škoda dodá Policii ČR 352 nových Kodiaqů

Policie ČR omlazuje vozový park. Do konce letošního roku převezme 352 vozů Škoda Kodiaq II. generace. Prvních 51 kusů už bylo předáno na polygonu automobilky Škoda Auto v Úhelnici u Mladé...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vozy na autoplyn mají našlápnuto k dalšímu rekordu. Jak se ceny LPG dotknou emisní povolenky?

Vozy na autoplyn mají našlápnuto k...

Za letošní tři čtvrtletí už bylo registrováno více nových osobních vozů na LPG než za celý loňský rok. Dá se tak očekávat, že v roce 2025 přibude na českých silnicích přes 6000 LPG...