Vypadá jako sportovní vůz, jezdí jako sportovní vůz a má výkon sportovního vozu.
Něčím se však přece jen liší: pohání ho elektřina.
Koncept sportovního elektromobilu využívajícího techniku průkopnického Nissanu LEAF ukazuje, že řízení může být v budoucnu stejně zábavné jako dnes.
Stručně:
- ESFLOW – koncept ryze elektrického sportovního vozu
- Dvousedadlová karosérie a pohon zadních kol
- Dva elektromotory, každý pro jedno zadní kolo
- Nízko uložené laminované lithium-iontové baterie pro optimální rozložení hmotnosti
- Zrychlení z0 na 100 km/h pod 5 sekund
- Dojezd přes 240 kilometrů
Nissan ESFLOW
V tomto konceptu skloubil Nissan své zkušenosti výrobce sportovních vozů a praktického rodinného vozu s nulovými emisemi – Nissanu LEAF. Dynamiku sportovního vozu a ekologické přínosy elektromobilu spojil do jednoho konceptu: ESFLOW.
ESFLOW vznikl od základu jako ryzí elektromobil, který má poskytnout představu o sportovním voze budoucnosti. Myšlenka „zeleného“ způsobu života často evokuje potřebu jistého uskrovnění jako nutné oběti ve prospěch ekologického svědomí. ESFLOW přichází, aby tento předsudek vyvrátil.
Koncept ESFLOW není jen přestavbou existujícího vozu se spalovacím motorem, ale je od počátku konstruovaný jako elektromobil. Konstruktéři Nissanu tak měli při rozmísťování prvků pohonné soustavy a baterií zcela volné pole působnosti, což přispělo k vynikajícím jízdním vlastnostem.
Nissan ESFLOW vychází z existujících technologií, ale využívá je progresivním způsobem. Hliníkový podvozek zakrývá atraktivní karosérie z kompozitu s vlastním ochranným rámem pro ochranu při převrácení. Pohonná soustava postavená na stejných technologiích jako v Nissanu LEAF je vyladěna pro sportovní jízdu.
Pohonná soustava
ESFLOW má pohon zadních kol dvěma elektromotory. Vhodné proporce dovolily umístit oba elektromotory doprostřed, nad osu zadních kol. Motory pohánějí nezávisle na sobě levé a pravé kolo. Výsledkem je optimalizace točivého momentu a tedy zajištění mimořádné stability vozidla, kontroly a účinné rekuperace energie. Motory okamžitě poskytují dostatek točivého momentu, který umožňuje dosáhnout rychlosti 100 km/h za méně než 5 sekund.
Napájení elektromotorů zajišťují stejné laminované lithium-iontové baterie, jaké používá Nissan LEAF.
V konceptu ESFLOW jsou však umístěny podél přední a zadní nápravy. Baterie umožňují na jedno nabití dojezd přes 240 kilometrů.
Podvozek
Hliníkový podvozek umožňuje dokonale využívat možnosti elektrického pohonu. Napájecí články jsou vestavěny tak, aby přispívaly k síle a rovnováze konceptu ESFLOW. Na rozdíl od běžné palivové nádrže hmotnost baterií v průběhu vybíjení neklesá, takže rozložení hmotnosti vozu se nemění.
Vysoko položená boční linka plynoucí z klasických proporcí sportovního vozu umožnila vestavět do konstrukce za sedadly pevné, ale přesto nenápadné ochranné oblouky, které v případě převrácení bezpečně přeberou veškeré zatížení, což odstraňuje potřebu masivních vyztužených A-sloupků, které jsou rušivé a nevyhnutelně vytvářejí mrtvé úhly. Řidič tak má prakticky neomezený výhled dopředu.
Exterier
ESFLOW je nepochybně přitažlivý vůz. Čisté svěží linie neprozrazují pouze sportovní geny, ale vyjadřují i čistotu elektrického pohonu. Dlouhá kapota přechází do strmě skloněného čelního skla s širokým výhledem a kompaktní kabina usazuje řidiče a spolujezdce přesně nad těžiště vozu. Mohutné podběhy skrývají ultranízkoprofilové pneumatiky obuté na šestipaprskových ráfcích. Barevné schéma konceptu je ledově modrá s modrými karbonovými doplňky.
Futuristická světla ponořená do karosérie zvýrazňují modré LED diody. Zatímco u Nissanu LEAF musí proudění vzduchu kolem vnějších zpětných zrcátek usměrňovat vyčnívající světlomety, u konceptu ESFLOW to není nutné, protože vnější zrcátka nahrazují miniaturní zpětné kamery. Přední světla vozu ESFLOW skrývají vyklápěcí nabíjecí zásuvky zabudované do vzduchových přívodů pod nimi.
Interiér
Prioritou při navrhování kabiny byla úspora hmotnosti, přesto je dostatečně prostorná a pohodlná. Nejtěžšími díly v interiéru bývají elektricky ovládaná sedadla s ocelovým rámem a masivním čalouněním. U konceptu ESFLOW jsou sedadla napevno zabudovaná do stěny oddělující prostor cestujících od zavazadelníku a řízení a pedály s elektronickou vazbou se elektricky přizpůsobí postavě každého řidiče a preferované pozici při řízení.
Koncept ESFLOW bude odhalen na Ženevském autosalonu 1. března během tiskové konference ve 13:15 hod. na stánku Nissan.
* * *
Další informace o konceptu ESFLOW a strategii automobilky Nissan v oblasti mobility s nulovými emisemi můžete získat, když se 14. února připojíte k živému webovému chatu s:
Andym Palmerem, senior viceprezidentem společnosti Nissan Motor Co., Ltd, a Francoisem Banconem,zástupcem GŘ divize inovativních produktů společnostiNissan Motor Co., Ltd,
Registrovat se můžete pomocí následujících odkazů:
webový chat s Francoisem Banconem od 11:45 do 12:30 SEČ URL: http://nissan.canalchat.fr/2011/1/ a webový chat s Andym Palmerem od 13:00 do 13:45 SEČ URL: http://nissan.canalchat.fr/2011/2/
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií