Na trh přichází s modelem Citroën DS3 Racing, který díky silným stylovým prvkům, nekompromisnímu výběru materiálů a vysoké úrovni příslušenství ještě více podtrhuje hodnoty Citroënu DS3 a nejnáročnějším zákazníkům nabízí velmi intenzivní potěšení z řízení.
Konstruktéři týmu Citroën Racing využili veškeré dostupné know-how a podařilo se jim zesílit účinnost a výkonnost vozu Citroën DS3 Racing a přitom zachovat vlastnosti zajišťující běžné příjemné ovládání. Zárukou skvělých zážitků a dynamiky je to, že Citroën již získal ve WRC pětkrát Pohár konstruktérů a šestkrát Pohár jezdců pro posádku ve složení Sébastien Loeb a Daniel Elena.
Design inspirovaný světem automobilových závodů
Vůz Citroën DS3 Racing o délce 396 cm, ze kterého čiší výrazný hodnotný styl, je ztělesněním sportovního ducha. Od modelu Citroën DS3 přebírá všechny stylové prvky, jeho výrazný sportovní temperament se odráží v řadě prvků, které byly vytvořeny speciálně pro tuto verzi RACING: specifická dvojitá koncovka výfuku, použití karbonových prvků na karoserii jako je větrák, plášť předního nárazníku, boční lišty, prahové lišty a rozšířené části blatníků.
Vůz Citroën DS3 Racing se objevuje ve dvou nových specifických barevných verzích. Výraznou kombinací je oranžová střecha spojená s karoserií v černém odstínu Obsidien. Oranžový odstín se objevuje i na discích kol, masce chladiče a krytech zpětných zrcátek, v interiéru potom na liště palubní desky a spodní části řadicí páky. V druhé kombinaci, která spojuje modernost se střídmostí, doplňuje šedý odstín střechy bílý odstín karoserie Banquise. I zde se šedá barva opakuje na lištách, krytech zpětných zrcátek a na liště palubní desky. Maska chladiče je u této verze v karbonovém provedení.
Stejně jako všechny vozy řady DS, i model Citroën DS3 Racing si mohou zákazníci upravit na míru vlastnímu vkusu pomocí samolepicích fólií určených na karoserii a palubní desku, s nimiž ladí i koberečky v kabině. Zákazník tak může ještě více potvrdit dynamický charakter celého vozu.
Výbava vozu Citroën DS3 Racing je na vysoké úrovni, opírá se o výbavy verze Sport Chic, kterou doplňují sedadla se zesíleným bočním držením pro optimální a přitom stále komfortní sezení. Tato verze je opatřena rovněž zadním parkovacím asistentem, vnitřním zpětným zrcátkem s automatickou clonou, automatickým rozsvěcováním světel a automatickým spouštěním stěračů.
Stylové zpracování kabiny Citroënu DS3 Racing odráží vzhled exteriéru. Odstín střechy a karbonové prvky se objevují i na řadě prvků v interiéru jako je středová část palubní desky, spodní lišta volantu, lišta kolem ovladače otevírání dveří nebo držáky přístrojové kapličky. Výrazný charakter vozu Citroën DS3 Racing potvrzuje i výběr specifických materiálů a zpracování detailů, dále nápis Citroën Racing na opěrkách sedadel a na číslovaném štítku na čalounění stropu.
Motorizace s ještě výraznějším charakterem
Nejvýraznějším rysem vozu Citroën DS3 Racing je výkon. Na vyladění motoru se podílel tým Citroën Racing, který u toho využil veškeré zkušenosti týmů značky, které šestkrát získaly Pohár konstruktérů ve WRC
Vůz je opatřen 1,6 litrovým motorem THP, u něhož se podařilo zvýšit výkon na 202 koní. Točivý moment vzrostl z 240 Nm na 275 Nm, což v porovnání s verzí THP 150 představuje nárůst o téměř 15 %. Tato hodnota je k dispozici u otáček 2 500 ot/min. Hlavní změna nastala u uložení motoru a turbodmychadla, jehož plnící tlak se zvýšil na 2,2 bar. Vývoj prodělal i výfuk, který má u této verze výraznější barvu.
Díky těmto úpravám dokáže Citroën DS3 Racing překonat 1000 m s pevným startem za méně než 27 vteřin a přitom si již u nízkých otáček zachovává pružnost a pohodlné řízení.
Tyto skvělé výsledky doplňuje velmi rozumná spotřeba 6,4 l/100 km ve smíšeném režimu a emise CO2 pouze 149 g/km.
Nápravový systém zvyšující radost z jízdy
Podvozek a nápravy vozu Citroën DS3 prošly velmi důkladným přepracováním, jehož cílem bylo podpořit intenzivní pocity a neustálý dialog mezi řidičem a vozovkou. Takto definovaný model Citroën DS3 Racing má vše potřebné proto, aby se ve svém segmentu stal vzorem z hlediska jízdních vlastností.
Velká péče byla věnována odpružení a tlumičů, které byly speciálně upraveny tak, aby se vůz doslova přilepil k silnici a celý systém odpovídal výkonu, který motor dokáže vyvinout. Přední i zadní rozchod byl navíc rozšířen o 20 mm a došlo ke snížení světlé výšky vozu o 15 mm. Nově kalibrované ESP lze nadále zcela odpojit.
Řízení bylo také upraveno, aby bylo přesnější a lépe vyhovovalo sportovnímu duchu auta. Došlo k úpravě jeho uložení ve voze, aby dokázalo lépe reagovat na vozovku a přitom si i ve velmi nízkých rychlostech zachovalo snadnou ovladatelnost.
Systém brzd byl vepředu opatřen čtyřpístovými třmeny BREMBO® a speciálními kotouči, jejichž průměr byl zvýšen na 323 mm. Vůz DS3 Racing je díky tomu výkonnější a odolnější a velmi příjemně se řídí, takže dokáže uspokojit všechny řidiče.
Vůz Citroën DS3 Racing je opatřen osmnácti palcovými koly zcela nového hi-tech designu, který si současně zachovává velkou míru dynamiky. Byla zde u sériového vozu ve světové premiéře využita technologie „Reverse“, spočívající v přesunutí dutiny disku zevnitř ven. Vizuálně tak disky vypadají větší, navíc u nich došlo k lepšímu rozložení váhy, která se tak snížila o přibližně 5 %, což opět zlepšuje jízdní vlastnosti celého vozu Citroën DS3 Racing
Technické údaje
Rozměry (d x š x v) | 3 962 x 1 717 x 1 443 mm |
Rozvor náprav | 2 464 mm |
Motor | THP 200 BV6 |
Emise CO2 | 149 g/km |
Smíšená spotřeba | 6,4 l/100 km |
Typ zážehový | turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec s 16 ventily |
Zdvihový objem | 1 598 cm3 |
Maximální výkon | 202k 149kW při 6 000 ot/min (207k/153 kW) |
Max.točivý moment | 275 Nm při 2 000 – 4 500 ot/min |
Pneumatiky | 215 / 40 R 18 |
1 000 m pevný start | 26,5 vteřin |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 6,5 vteřin |
Hlavní výbava nad rámec výbavy CITROËN DS3 Sport Chic
- Vnější i vnitřní karbonové prvky
- Litá 18palcová kola s technologií reverse
- Vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou
- Automatické rozsvěcování světlometů
- Automatické spouštění předních stěračů
- Zadní parkovací asistent
- Elektrické sklápění vnějších zpětných zrcátek
Odstíny karoserie
Černá Onyx/oranžová střecha => oranžová kola, kryty zpětných zrcátek, lišta a stylizované šípy vepředu anebo Bílá Banquise/šedá střecha => Matně šedá kola, karbonové kryty zpětných zrcátek, lišta a stylizované šípy vepředu
Čalounění
Sportovní sedadla (posílené držení) s nápisem Citroën Racing, Látkové čalounění Trami Mistral/Alcantara a specifické koberečky a úprava dálkového ovladače
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií