Vojtěch Štajf dovedl modrý hatchback Subaru Impreza WRX STI do cíle dokonce na čtvrté příčce absolutního pořadí, když rychlejší byly jen dva vozy WRC a speciál Super 2000, pilotovaný dvojnásobným juniorským mistrem světa P.-G. Anderssonem.
Zima, mráz a sníh – to jsou podmínky, které k představě prosincového počasí tak nějak automaticky patří. Pravdou ale je, že jsme si toho všeho poslední dobou tak nějak odvykli, zvláště v Praze a jejím okolí bývá předvánoční čas spíše blátivý. Letos to ale bylo jinak a v termínu Pražského rallysprintu úřadovala Paní zima naplno.
V blízkosti startu karlické RZ 2 bylo po ránu dokonce osmnáct pod nulou! Subaru Czech Rally Team je ale už hodně zkušený a byl i na takto drsné podmínky připraven velmi dobře, což se projevilo na trati i ve výsledcích. „Všechny tři naše vozy měly ty správné pneumatiky a byly i jinak dobře vybaveny,“ liboval si v cíli Vojtěch Štajf. „Jedinou potíž nám tak ráno činila chyba v jízdním výkazu. Měli jsme pro přejezd na start prvního testu tak málo času, že jsme museli porušovat i předpisy o rychlosti v obcích. Jen doufám, že tam někde nebyl schovaný radar a nepřijdu hloupě o body – a teď samozřejmě nemluvím o bodech za umístění. Organizačních zádrhelů se našlo i víc, nicméně jsme moc rádi, že jsme se na naší poslední letošní soutěži pěkně svezli a dokonce obhájili vítězství mezi produkčními vozy. Pro mne je to o to cennější, že jsem čtvrtou příčku absolutně, která je mým dosud nejlepším umístěním na pražském sprintu, vybojoval v tak těžkých podmínkách. Moc pěkně nám to jelo a i naše souhra s Tomášem Pardubickým fungovala velmi dobře. To byl ostatně jeden z důvodů, proč jsme jeli spíš na čas a show pro diváky dělali pouze v Chuchli, kde na to bylo dost prostoru. Já už nechtěných show letos v sezóně předvedl víc než bylo zdrávo a opravdu jsem nechtěl před náročným lednem přidělávat další práci mechanikům třeba tím, že bychom zbytečně ublížili autu o pevné bariéry na nevyzpytatelném strahovském stadionu. I tak jsme se tam několikrát dostali do kontaktu s hlubokým sněhem. To nám zvlášť na závěrečném testu pořádně zkomplikovalo život. Nabrali jsme sníh hned v úvodu, takže se nám pak mlžilo okno a Tomáš se musel naklánět a čistit mi okno, abych aspoň trochu viděl ven.“
Výtečnou čtrnáctou příčku vybojoval při premiéře se čtyřkolkou na tak těžkém povrchu Milan Sameš. Tomu se vyplatila sázka na poklidný styl a čistou stopu, i on a jeho spolujezdec Jaroslav Novák tak byli právem se svým vystoupením spokojeni. Naopak dravý Petr Kačírek často předváděl spolujezdci Jaromíru Bosákovi, jak akčním sportem rally je. „Byla to pro mne velmi zajímavá zkušenost. V sobotu jsem pochopil, že motorsport není jen o vození se v autě. Bylo to opravdu náročné, a to i pro mne jakožto spolujezdce,“ nechal se slyšet populární sportovní komentátor. „Nebýt chybky a časové ztráty na Karlíku, mohlo z toho být i lepší umístění,“ usmíval se ´jeho´ pilot. „Jsme ale především moc rádi, že auto máme celé, na Strahově jsme si totiž užili pořádnou krizovku. Takhle se už můžeme chystat na lednovou Jänner rallye, pro kterou to byla velmi dobrá příprava.“
Subaru Czech Rally Team velice děkuje všem divákům a partnerům, kteří vážili cestu do servisního zázemí týmu. Zároveň se tímto omlouvá, že na tombolu nedošlo v původně plánované poledne – to bohužel posun časového harmonogramu znemožnil. Přesto je možné oznámit jména šťastlivců, které vylosoval Jaromír Bosák a se kterými se tým kvůli předání výher samozřejmě v nejbližší době spojí.
První cenu, tedy svezení s Vojtěchem Štajfem a balíček autokosmetiky SONAX, vyhrál ing. Zdeněk Vaněk z Prahy, druhou cenu, tedy víkend se zapůjčeným civilním Subaru (a balíček autokosmetiky), získal Jan Pilař také z Prahy. No a cena třetí, balíček autokosmetiky SONAX, ta má svého nového majitele v panu Lukáši Jarém z Dlouhé Lhoty. Výhercům gratulujeme a zároveň jim i všem ostatním přejeme příjemný zbytek roku včetně svátečních dní – no a také samozřejmě ten správný vstup do roku 2011!
Ten začnou Štajf (výjimečně po boku s Juliem Gálem) a Kačírek navigovaný Jugasem na rakouské Jänner rallye, přičemž pokud všechno dobře dopadne, tak se Vojtěch Štajf v druhé půli ledna vrátí po roce i na Rallye Monte Carlo. Držte palce!
Karel Špaček, media team
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií