Cena základní verze činí 2 411 550 Kč.
Svět GT-R se nyní rozroste o inovovaná provedení stávající modelové řady. Novinkou je verze „Club Track“ určená pro okruhové využití a prémiové provedení „EGOIST“ zaměřené na špičkové řemeslné zpracování.
Nissan GT-R 2011 je vyvíjen především se zřetelem na jeho charakteristiku jako mnohoúčelového výkonného automobilu. Díky kreativnímu designu a prvkům vylepšujícím aerodynamiku vypadá exteriér stabilněji a robustněji. Interiér získal sportovnější ráz.
Motor a převodovka
Úpravou plnicího tlaku turbodmychadla, časování ventilů a snížením odporu sání se zvýšil výkon motoru na 530 k (390 kW) při 6 400 ot./min, nejvyšší točivý moment nyní činí 612 Nm v rozmezí od 3 200 do 6 000 ot./min. Současně se podařilo snížit spotřebu paliva na 8,5 km/l.
Katalyzátor s nízkým obsahem vzácných kovů a řídicí jednotka motoru (ECM) s výkonným mikroprocesorem zajišťují nižší emise. Úplnou novinkou je režim „SAVE“, který při jízdě na dálnici či otevřené silnici optimalizuje točivý moment a upravuje schéma řazení za účelem snížení aktuální spotřeby paliva.
Přidán byl rovněž režim 2WD, který dočasně přeřadí na pohon dvou kol a zamezí tak přibrzďování v ostrých zatáčkách, což se projevuje při rozjezdech s otočeným volantem.
Karoserie
Přidáním vzpěr do motorového prostoru a přístrojové desky byla zvýšena tuhost karoserie. Rychleji se vstřebávají informace od zavěšení a zlepšila se reakce na pokyny řidiče. Byla rovněž zvýšena přesnost slícování panelů karoserie.
Podvozek a brzdy
Změny na zavěšení předních kol zlepšily reakci pneumatik na svislé zatížení. Zvýšila se rovněž přilnavost pneumatik při zatáčení a stabilita při jízdě v rovném směru. Na zadní nápravě došlo ke změně charakteristiky sbíhavosti, výsledkem je lepší přilnavost vnitřních kol při zatáčení a lepší vazba od vozovky. Hliníkové tlumiče nové konstrukce zajišťují přesnější tlumení i vyšší pohodlí za jízdy.
Rozměrné brzdové kotouče (O 390 mm) vyvinuté speciálně automobilkou Nissan zajišťují větší brzdnou sílu, pomalejší vadnutí brzd při vysokých teplotách a citlivější dávkování brzdného účinku.
Pneumatiky a ráfky
Speciální pneumatiky Dunlop používají novou směs pro zlepšení adheze. Díky nové konstrukci a zvýšené tuhost se zvýšila dopředná stabilita na vytlučených cestách. O lepší reakci pneumatik na svislé zatížení se starají lehčí, ale pevnější kované hliníkové ráfky s novým vzhledem vyráběné společností Rays. Rýhování uvnitř ráfku bylo upraveno tak, aby se zamezilo vychylování ve směru otáčení pneumatik v důsledku vyššího výkonu motoru.
Exteriér a aerodynamika
Ostřejší a stabilnější tvary pomohly dále zlepšit již tak špičkové hodnoty aerodynamiky. Přítlak se zvýšil přibližně o 10 %, zatímco součinitel odporu vzduchu dále na 0,26.
Větší přední nárazník a otvory chladiče s posíleným trojrozměrným efektem posilují stabilitu. Nárazník má novou konstrukci s dvojitými usměrňovacími žebry a denními světlomety Hyper Daylight s velkoplošnými reflektory a výkonnými bílými LED. Přední nárazník zvyšuje přítlak a současně snižuje odpor vzduchu uvnitř motorového prostoru a zvyšuje průtok vzduchu chladičem a okolím předních brzd. Zadní nárazník nové konstrukce má nízké těžiště díky tvarované spodní linii a protažené zadní partii. Rozšířením zadního difuzoru se zlepšil výkon chlazení podvozku a současně klesl odpor vzduchu. Použitím nového výdechu v zadním nárazníku, který odvádí vzduch z podběhů zadních kol, se kromě jiného zlepšilo chlazení tlumičů výfuku a zvýšil přítlak na zadní nápravu.
Vůz je standardně vybaven zadními mlhovkami s výkonným LED osvětlením. V nabídce je šest odstínů karosérie, včetně dvou nových: černé Meteo Flake Black Pearl a modré Aurora Flare Blue Pearl.
Interiér
Změny povrchové úpravy vypínačů ve středové konzole, exponovaných částí řazení a dalších detailů podtrhují dojem kvality. Sedadla v provedeních Pure Edition a Premium Edition nabízejí nyní větší pohodlí a bezpečné vedení v zatáčkách. Verze Black Edition je vybavena černými koženými sedadly v provedení Recaro.
Motor v provedení SpecV
– se dočkal stejných úprav jako u základní verze. Změn doznal materiál brzdových desek na zadních kolech a nastavení systému VDC (Vehicle Dynamic Control) při brzdění. Tyto úpravy zvyšují odolnost brzd za vysokých teplot a stabilitu vozu při okruhovém využití.
Verze Club Track
– je určena výhradně pro okruhové ježdění a umožňuje plně využít výkonový potenciál vozu. Instalaci a distribuci speciálních dílů pro nasazení na okruhu zajišťuje sdružení Authorised Servicefactory Association. Pro majitele vozů v provedení Club Track bude pořádána celá řada akcí, včetně výcviku závodní jízdy s individuálními lekcemi od profesionálních pilotů nebo speciálních závodů.
Provedení EGOIST
– je naplněním veškerých ambicí Nissanu GT-R. Výhradně pro konkrétního zákazníka jej vytváří Takumi neboli zkušený mistr řemeslného zpracování.
Na výběr je dvacet odstínů interiéru. Interiérové díly jsou letecky transportovány do závodu Seton Company, Inc. v Německu, kde se ručně obšívají vybranou kůží. Sedadla zajišťují vhodné vedení pro okruhové závodění, ale jsou zároveň poddajná a pohodlná.
Zvukový systém BOSE je individuálně naladěn podle pozice řidiče za jízdy, aby dokonale vycházel vstříc všem jeho potřebám. Vůz je vybaven speciálně vyvinutými subwoofery s uhlíkovými kompozity, které svou vysokou tuhostí a tlumicí schopností umožňují potlačovat vibrace.
Provedení EGOIST používá stejně jako SpecV zadní spoiler ze suchého karbonu. Kromě stabilní aerodynamiky i při rychlostech přes 300 km/h propůjčuje tento spoiler zadním partiím vozu ostrý vzhled.
Lehké a velmi pevné kované hliníkové ráfky použité rovněž v provedení SpecV snižují neodpruženou hmotnost a podporují pocit ze svižné jízdy.
Provedení EGOIST využívá shodně se SpecV titanové výfukové potrubí, které zajišťuje agilní odezvu na sešlápnutí plynového pedálu a nezaměnitelný zvuk.
EGOIST je propracovaný opravdu do nejmenšího detailu – např. na emblém GT-R uprostřed volantu byla použita technika tradičního japonského zdobení Wajima Maki-e s hlubokým zabarvením, které se postupem času mění.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií