Plzeňský jezdec je před závěrečným podnikem na pátém místě a tuto příčku by si rád udržel.
Petr Fulín se posunul na pátou pozici po vítězství při posledním zářijovém závodě na Oscherslebenu. Právě na tomto okruhu prožil letos nejúspěšnější pohárový víkend, když nejprve dojel druhý a pak poprvé v tomto ročníku slavil první místo. Příjemné vzpomínky má ale Petr i na Hockenheim, kde seriál Seat Leon Supercopa koncem dubna startoval a on hned v úvodní jízdě skončil třetí. Nyní má před sebou jediný cíl, udržet se v první pětce.
A tak jsme se po návratu z Hockenheimu zeptali:
Petře, jak úspěšné byly z tvého pohledu poslední testy před závěrečným pohárovým podnikem?
Zajel jsem čtvrtý nejlepší čas, což bylo dobré, ale usuzovat u toho, jak dopadne příští víkend na Hockenheimu, bych si netroufl. Testy jsou vždycky trochu zavádějící, protože každý jezdec zajel svůj nejlepší čas za trochu jiných podmínek. Těžko tedy dělat nějaké závěry. Všechno může změnit i déšť. Navíc se poprvé pojede na střední, tedy proti dubnu kratší variantě okruhu, kde se Supercopa nikdy nejela. Při zkrácení tratě nás čeká ostrá vracečka, do které není pořádně vidět. Bude s ní dost trápení. Při testech jsem byl s nastavením auta spokojený a dál uvidíme. Jinak ze soupeřů mě vůbec nepotěšil domácí ostřílený pilot Thomas Marschall, který Hockenheim zná perfektně a na testu také zajel nejlepší čas. Za týden bude určitě hodně silný a já mám před ním náskok pouhých dvou bodů.
Finále Seat Leon Supercopy máš před sebou, ale domácí pohárové klání Česká pojišťovna-Octavia cup 2010, kterého ses promotérsky ujal, už skončilo. Původně jsi nechtěl závodit, ale nakonec jsi přece jen usedl při závěrečném podniku v Brně za volant pohárové octavie. Jaký to byl pocit vrátit se do poháru, kde jsi se závoděním před čtyřmi roky začínal?
Užíval jsem si to, i když se musím přiznat, že v Brně jsem poprvé jel v autě, které na mne v týmu Vekra racing vlastně jen zbylo. Na nějaké velké ladění, nebo úpravy ani nebyl čas. Předělal se pouze facelift, aby vůz odpovídal letošní specifikaci. Bylo to hezké závodění. Já se musel snažit, abych byl ve špičce a to mě bavilo. V prvním závodě jsem ale raději nechal Vaška Brejlu s Patrikem Nemcem před sebou, abych neovlivni zbytečně jejich souboj o první místo. Dojel jsem třetí. Ve druhém závodě jsem startoval ze šestého místa. Za mnou byl Václav Brejla, který už věděl, že je celkovým vítězem poháru, a tak jsem počítal s tím, že si společně zazávodíme, ale jeho zastavily technické problémy. Já měl dobrý start, a tak jsem začal postupovat dopředu. Předjel jsem nejprve druhého Poláka Rybarczyka a pak i Navrátila a připsal si vítězství, které mě těšilo spíše proto, že jsem jel s vozem, který podle mých představ moc nefungoval.
Ujal ses letos role promotéra nového ročníku. Splnila pohárová bitva tvé představy?
Splnila. Myslím si, že se nám podařilo úspěšně navázat na tradici, i když finančně to jednoduché nebylo. Po sportovní stránce to ale mělo velmi dobrou úroveň. Octavia cup potvrdil, že je nejlepší školou pro jezdce, kteří se chtějí prosadit v plechových autech na okruzích a současně je zajímavý i pro ostřílené veterány, kteří mají závodění rádi, jezdí dobře a chtějí si užít víkend plný adrenalinu. Příjemným překvapením byl výkon nováčka Tomáše Pekaře, kterého nikdo před tím moc neznal, ale také se opět podařilo vytvořit silnou skupinu jezdců, ve které byli Brejla, Navrátil, Nemec, kteří bojovali o stupně vítězů až do samotného závěru. A v první desítce to napínavé bylo i za nimi. Osvědčil se start na zahraničních okruzích v Poznani a na Slovakiaringu. Stálo nás to hodně úsilí, ale jsem rád, že jsme octavia cup, který měl i velice slušný ohlas v mediích, udrželi. Jediné, co mě mrzelo, byla ne účast mladoboleslavské Škodovky v tomto ročníku.
Jak se díváš na budoucnost nejpopulárnějšího domácího okruhového poháru?
Rádi bychom společně s Václavem Brejlou Octavia cup zachovali i v příští sezoně. Intenzivně připravujeme nový ročník a hledáme partnery. Věřím, že se nám to podaří a nabídneme ještě pestřejší jezdecké pole a napínavější závody, než tomu bylo v této sezoně.
Držíme palce.
Tisková zpráva Petra Fulína Vekra racing tým – Goodwill Media
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií