I když scénář vypadal ideálně, pro jeho naplnění se muselo hodně udělat.
Když Loeb s Elenou zastavili svůj Citroën C4 WRC před radnicí v Haguenau, zaznamenali právě své šedesáté prvenství v podnicích WRC a současně i sedmý titul světových šampionů v řadě. Podobný úspěch nemá v historii motoristického sportu obdoby, však také místní rodák skákal radostí jako malý kluk.
Dani Sordo a Diego Vallejo pohli druhým místem Citroën Total World Rally Teamu k šestému titulu v Poháru konstruktérů.
Dojatý Loeb
Po dvou dlouhých dnech zavedla třetí etapa Rally Francie účastníky severně od Štrasburku. Finálový program, který posádky musely absolvovat bez jediného servisu, se měl odehrávat dvěma průjezdy vojenským prostorem Bitche a stejně tak Loebovým rodným městem Haguenau. Budoucí sedminásobný světový šampion byl velice dojatý z podpory diváků, které se mu dostávalo zejména mezi Štrasburkem a Haguenau, při první městské rychlostní zkoušce. „Lidé byli všude, podél tratě, na tribunách. Bylo to dost dojemné.“
Překvapený Sordo
Dani Sordo vstupoval do posledního dne také v emocionálním rozpoložení, byť z jiného důvodu. „Nebylo to pro nás příliš snadné, protože jsem si nevzal moc dobré poznámky. K tomu přibyly ještě problémy s hadicí od vody. Byli jsme ale schopní si to opravit.“
Sordo splatil důvěru nejrychlejším časem v Camp do Bitche před Loebem. „Neměli jsme k dispozici žádné split časy, takže jsme nevěděli, zda jedeme ideální rychlostí nebo ne. Proto jsem byl tak překvapený, když jsme nejrychlejší čas zajeli.“ K tomu přidal Loeb: „Bez splitů se závodí naslepo, nechtěl jsem v rychlých pasážích zbytečně riskovat.“
Loeb: Tolik diváků? Ještě nikdy
Po nekonečném přeskupení v Bitch se pořadatelé rozhodli zrušit druhý průjezd vojenským prostorem a rally tak končila v ulicích Haguenau. Po projetí cílovým prostorem dával Loeb průchod své radosti na střeše vozu C4 WRC. „Můj první světový titul zůstane navždy pro mě nejlepší, ale tento bude mít v mém srdci zvláštní místo. Vyhráli jsme ho po velmi náročné rally. Bylo skvělé, že cíl byl v mém rodném městě, a bylo neuvěřitelné vidět tolik lidí. Nepamatuji si, že bychom vůbec někdy viděli tolik diváků na nějaké rally.“
„Je dobré, že jsme to dotáhli až do konce,“ přidával jedním dechem Daniel Elena. „Trasa byla opravdu velkou výzvou a my jsme se dokázali vyvarovat všech léček a vyhrát světové tituly pro nás a Citroën.“
Smál si i druhý v cíli Sordo: „Především musím poblahopřát Sébovi a Danielovi, kteří byli tento víkend neporazitelní. I my jsme zajeli dobrou rally a jsme pyšní na to, že jsme pomohli Citroënu k šestému světovému titulu. Doufám, že i já budu za pár týdnů doma prorokem.“
Historický den pro Citroën
Olivier Quesnel, stájový šéf, neskrýval svou hrdost na práci celého týmu a posádek: „Co tento víkend dosáhl Loeb, to je naprosto výjimečné. Nikdo si neumí představit, jak veliký tlak nesl na svých bedrech. Podařilo se mu vše setřást a soustředit se jen a jen na nejrychlejší časy. Nepotřeboval ve Francii nutně vyhrát, aby se stal světovým šampionem, ale je to rozený vítěz a nemohl jednat jinak. Ještě jednou musím zdůraznit – je to v současnosti nejlepší pilot na světě!“
„Je to další historický den pro Citroën,“ přidal Fréderic Banzet, výkonný ředitel. „Double a světové tituly pro nás ve Francii, to je prostě neuvěřitelné! Tento výsledek patří nejlepšímu týmu v rally na světě. Je to úspěch všech mužů a žen, kteří pracují v Citroën Racing závodě ve Versailles, stejně jako všech spolupracovníků, kteří k světovým titulům přispěli.“
>Nejrychlejší časy:
- 1. etapa – RZ 1 až 4: Loeb (Citroën C4) – RZ 5: Latvala (Ford Focus) – RZ 6: Loeb – RZ 7: Sordo (Citroën C4) – RZ 8: Latvala.
- 2. etapa – RZ 9: Loeb – RZ 10: Sordo – RZ 11: Loeb – RZ 12: Latvala – RZ 13: Ogier RZ 14: Sordo – RZ 15 a 16: P. Solberg (Citroën C4).
- 3. etapa – RZ 17: P. Solberg – RZ 18: Sordo – RZ 19: zrušena – RZ 20: Latvala.
Nejlepší časy celkem:
Loeb 7, Sordo a Latvala 4, P. Solberg 3 a Ogier 1.
Vedení v soutěži:
RZ 1 až 20: Loeb.
Konečné pořadí Rally Francie:
- 1. Loeb / Elena Citroën C4 3:05:49,3 hod.
- 2. Sordo / Vallejo Citroën C4 +35,7s
- 3. P. Solberg / Patterson Citroën C4 +1:16,8 min.
- 4. Latvala / Anttila Ford Focus +1:29,3
- 5. Hirvonen / Lehtinen Ford Focus +3:43,8
- 6. Ogier / Ingrassia Citroën C4 +11:55,9
- 7. Villagra / Curletto Ford Focus +14:15,4
- 8. Wilson / Martin Ford Focus +14:26,9
- 9. H. Solberg / Minor Ford Fiesta +16:48,9
- 10. Sandell / Axelsson Škoda Fabia +17:12,3
Mistrovství světa FIA, pořadí pilotů:
1. Loeb 226, 2. Ogier 166, 3. Latvala 144, 4. P. Solberg 135, 5. Sordo 125, 6. Hirvonen 102, 7. Wilson 60, 8. Villagra 36, 9. H.Solberg 33, 10. Räikkönen 21…
Mistrovství světa FIA, pořadí Poháru konstruktérů:
1.Citroën Total WRT 388, 2. BP Ford Abu Dhabi WRT 277, 3. Citroën Junior Team 193, 4. Stobart M-Sport Ford 140, 5. Munchi´s Ford 54
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií