. Od opětovného zařazení do kalendáře WRC v roce 2002 nepoznala tato soutěž jinou vítěznou posádku, než právě francouzsko-monacký pár.
A Loeb a Elena jsou samozřejmě odhodláni pokračovat v této tradici neporazitelnosti! Druhý vůz C4 WRC v týmu Citroën Total World Rally Teamu povede Dani Sordo, který se ovšem poprvé představí s novým spolujezdcem. Diego Vallejo totiž střídá Marca Martího.
ADAC Rally Germany (9 rally ze 13 v roce 2010)
Povrch: Asfalt
Centrum: Trier
Shakedown: proběhne dnes ve čtvrtek 19. srpna 8 – 12 v Trieru nedalo obcí Mesenich a Grewenich, stejně jako v roce 2008 na okruhu 5,80 km.
Start: dnes ve čtvrtek 19. srpna v Porta Nigra ve 20 hod.
Trať: celkem 1194,63 km, z toho 407,31 měřených v 19 RZ.
1.etapa pátek 20. srpna – 385,82 km, z toho 134,04 km měřených v 6 RZ – RZ 1: ‘Ruwertal / Fell’ (24,01 km) – RZ 2: ‘Grafschaft Veldenz’ (23,09 km) – RZ 3: ‘Moselland’ (19,92 km) – Servis A (13.09 / 30 min) – RZ 4: ‘Ruwertal / Fell’ (24,01 km) – RZ 5: ‘Grafschaft Veldenz’ (23,09 km) – RZ 6: ‘Moselland’ (19,92 km) – Servis B (17.38 / 45 min) – Cíl kolem 21.45.
2. etapa – sobota 21. srpna: 576,92 km, z toho 187,58 km měřených v 8 RZ. Start: 6.30 – Servis C (6.40 / 15 min) – RZ 7: ‘Hermeskeil / Gusenburg’ (11,34 km) – RZ 8: ‘St. Wendeler Land’ (16,95 km) – RZ 9: ‘Freisen / Westrich’ (17,50 km) – Servis ‘Birkenfeld’ (9.52 / 15min) – RZ 10: ‘Arena Panzerplatte’ (48,00 km) – Servis D (13.20 / 30 min) – RZ 11: ‘Hermeskeil /Gusenburg’ (11,34 km) – RZ 12 : ‘St. Wendeler Land’ (16,95 km) – RZ 13 : ‘Freisen / Westrich’ (17,50 km) – Servis ‘Birkenfeld’ (16.47 / 15 min) – RZ 14: ‘Arena Panzerplatte’ (48,00 km) – Servis D (19.45 / 45 min) – Cíl kolem 23.45.
3. etapa – neděle 22. srpna: 231,89 km, z toho 85,69 km měřených v 5 RZ. Start: 6.15 – Servis F (6.25 / 15 min) – RZ 15: ‘Dhrontal’ (22,58 km) – RZ 8: ‘Moselwein’ (18,08 km) – Servis G (9.18 / 30 min) – RZ 17: ‘Dhrontal’ (22,58 km) – RZ 18: ‘Moselwein’ (18,08 km) – RZ 19: ‘SSS Circus Maximus Trier’ (4,37 km) – Servis H (13.26 / 10 min) – Cíl kolem 13.36.
Pódium: 22. srpna 15:45.
Posádky Citroën před rally:
Sébastien Loeb a Daniel Elena:
- WRC debut: Španělsko 98 (Saxo Kit-Car / vypadli)
- WRC startů: 132
- WRC vítězství: 58
- WRC titulů: 6 (2004 – 2009)
Dani Sordo:
- WRC debut: Španělsko 03 (Lancer Evolution / 18.)
- WRC startů: 79
- Juniorský titul: 2005 (C2 S1600).
Diego Vallejo:
- WRC debut: Španělsko 96 (Citroën ZX / 25.)
- WRC startů: 19.
Posádky Citroën na Rally Německo:
Sébastien Loeb a Daniel Elena:
8. startů : 2002 (Xsara WRC / 1.) – 2003 (Xsara WRC / 1.) – 2004 (Xsara WRC / 1.) – 2005 (Xsara WRC / 1.) – 2006 (Xsara WRC / 1.) – 2007 (C4 WRC / 1.) – 2008 (C4 WRC / 1.).
Dani Sordo:
6. účastí: 2004 (Mitsubishi Lancer / 19.) – 2005 (C2 S1600 / 13.) – 2006 (Xsara WRC / 2.) – 2007 (C4 WRC /vypadl) – 2008 (C4 WRC / 2.).
Diego Vallejo:
1. start.
Podruhé asfalt
Po Rally Bulharsko je Rally Německo druhou soutěží na asfaltu v sezoně 2010. Tento podnik má poměrně jednoznačnou historii, kterou píší Sébastien Loeb a Daniel Elena od jejich premiérového vítězství v roce 2002. Následovalo šest dalších vítězství v řadě spolu s ojedinělým zápisem počtu prvenství v jedné soutěži v řadě. Osmý úspěch bez přerušení by jim sice statistiky ještě více vylepšil, nicméně z dnešního pohledu je to nepodstatná úvaha. Kdyby ovšem v neděli v Porta Nigra v Trieru zazněla francouzská hymna, znamenalo by to, že posádka Citroënu kráčí k dalšímu titulu mistra světa. V osmi dosavadních startech sezony skončili Loeb s Elenou vždy na stupních vítězů, čtyřikrát dokonce na tom nejvyšším. Náskok 48 resp. 61 bodů na Sébastiena Ogiera a Jari-Matti Latvalu vypadá velice komfortně, nicméně vedoucí posádka mistrovství světa ho může ještě zvětšit!
Loeb – Chci vyhrát poosmé!
„Vždycky jsem se na této rally cítil dobře a vše se tady pro mě vyvíjelo dobře. Můj cíl pro Německo? Samozřejmě osmé vítězství,“ říká Loeb, který bude startovat jen pár desítek kilometrů od svého rodného Alsaska. „Ale C4 WRC, nejlepší auta současnosti, mají ještě další tři vynikající piloti. To znamená jediné – abych se udržel před nimi, budu muset jet naplno. Je to určitě zajímavá výzva, protože všechny tři etapy budou naprosto rozdílné. Rychlostní zkoušky vedoucí moselskými vinicemi mají pramálo společného s těmi, které se pojedou ve vojenském prostoru Baumholder. Zasáhnout do konečného výsledku může i počasí, což se zde obvykle stává. Vypadá to, že nás čeká vzrušující a nepředvídatelná soutěž.“
Sordo s novým spolujezdcem
Po mezihře v juniorském týmu na Rally Finsko je zpátky v kokpitu továrního Citroënu C4 WRC s číslem 2 Dani Sordo. Španěl pojede se spolujezdcem Diegem Vallejo, který nahradí Marca Martího. „Vůbec to není žádné unáhlené rozhodnutí. Prostě jsem dospěl k závěru, že pokud se chci dál zlepšovat, musí se něco změnit,“ vysvětluje Dani. „Marc mi za posledních šest let hodně dal a pomohl a naše spolupráce byla na přátelské bázi. S Diegem se známe dlouho, jsme podobně naladěni a určitě budeme spolupracovat ve vzájemné harmonii. Bude to jeho první start v Rally Německo, ale zrovna na podniku, který je z pohledu spolujezdce jedním z nejobtížnějších.“
Dani má z Německa na kontě dvě druhá místa z let 2006 a 2008 a na podobný úspěch myslí i pro tento rok. „Podobně jako v Bulharsku se pokusím maximálně zabodovat pro Citroën i v Německu. Vím, nebude to snadné a budu si muset dávat velký pozor na 47. kilometru ve vojenském prostoru. Je to tam velice drsné pro pneumatiky a člověk musí najít správné tempo, aby neprorazil pneumatiku.“
Tři otázky pro Oliviera Quesnela, týmového šéfa Citroën Total WRT
Vraťme se ještě k Finsku. Sébastien Ogier druhý, Sébastien Loeb hned za ním. Většinou se ovšem čekalo obrácené pořadí.
Stejně jako v Portugalsku jsme dali přednost sportovní stránce před taktickými zásahy do pořadí. Důležitý je celkový náhled na situaci. Mikko Hirvonen vypadl a Petter Solberg byl až za našimi jezdci. Třetí místo se pro Sébastiena Loeba jevilo z pohledu mistrovství světa pilotů jako velmi dobrý výsledek. Díky Ogierovi a jeho druhému místu jsme byli schopní držet Jari-Matti Latvalu dál pod tlakem. Zároveň tento výsledek znamenal, že Ogier neztratil příliš mnoho bodů na Latvalu, jeho nejvážnějšího soupeře v mistrovství světa. Celou situaci jsme s oběma jezdci konzultovali a sám Sébastien Loeb řekl, že za daných podmínek by nechtěl skončit druhý.
Znamená to, že vaši piloti budou moci mezi sebou bojovat až do konce sezony?
Cíl pro Citroën Racing je jasný – udržet tituly v mistrovství světa pilotů i v Poháru konstruktérů. Nyní se nám to daří a míříme k tomu, jak Sébastien Loeb, tak Citroën vedou v obou šampionátech. Podobně jako ve Finsku budeme podrobně analyzovat každou situaci, která vznikne.
Dani Sordo a nový spolujezdec Diego Vallejo. Je to pro něho začátek nové éry?
Určitě, doufám, že tomu tak bude. S výjimkou Rally Bulharsko prožil Dani až dosud poměrně obtížné období. Bylo zřejmé, že změna je nezbytná. Bylo ale na něm, aby se rozhodl. Své rozhodnutí nakonec udělal po zralé úvaze a po zvážení několika možností. Chtěli bychom Diega přivítat a doufáme, že pomůže Danimu dokončit sezonu na co nejvyšší příčce. Jsem přesvědčen, že jeho první vítězství v mistrovství světa není moc daleko.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií