Na známém okruhu v pohoří Eifel se jedinému českému zástupci Petru Fulínovi podařilo díky sobotnímu výkonu postoupit na šesté místo v celkové klasifikaci.
Přesto plzeňský jezdec neodjížděl tak úplně spokojený, protože přes vydařenou kvalifikaci zůstal pod stupni vítězů.
Pátý pohárový podnik zavedl letos už podruhé jezdce na Nürburgring, ale tentokrát se nejela legendární severní smyčka, ale klasický závodní okruh, který měří 3629 m. Petr Fulín se po posledním pohárovém závodě na Norisringu dělil o sedmou příčku, když mu dobře rozjetou kvalifikaci pokazila chyba domácího hokejisty, který ve VIP autě Petra doslova sestřelil z tratě. Útok ze zadních pozic mu pak vynesl v obou závodech jen pár bodů a ztrátu šesté příčky. Na Nürburgringu se tak chtěl Petr vrátit do boje o první pětku absolutního pořadí.
Ve volném tréninku po problémech s brzdami obsadil osmé místo, ale jinak nastavení auta vypadalo dobře. To se potvrdilo v kvalifikaci, kdy zajel čtvrtý nejlepší čas a vybojoval si tak druhou řadu na startu úvodního pohárového závodu. „Nastavení nebylo špatné, ale ještě tak dvě až tři desetinky chyběly na špičku. Na druhou stranu pneumatiky mi neodcházely a to z pohledu závodu bylo slibné. Musím ale říct, že tentokrát nastavení vozu byla moje práce. Poslední zkušenosti s německým týmem GAG, který mi chystá auto na závody, nebyly dobré, a tak jsem se rozhodl to vzít do vlastních rukou a řídit si všechno sám. Já mám rád přetáčivá auta a Leon se podle toho choval. Ostatně po čtvrtém místě v kvalifikaci nastavil tým podle mne i druhý vůz“, řekl Petr.
Sobotní pohoda, hektická neděle
Po startu prvního závodu sice Petr přišel o jednu pozici, ale pak už zajížděl rychlá kola a cílem projel na pátém místě, když za sebou nechal řadu favoritů. „Jediná chybička byla zřejmě v tlaku pneumatik, protože první tři kola neměly pláště ten správný grip. Od pátého okruhu ale auto jelo výborně. Šestkrát jsem zajel rychlejší kolo než vítěz Sawicki. Navíc po závodě vypadaly pneumatiky opravdu dobře“, poznamenal Petr.
Počasí bohužel připravilo jezdcům v neděli hektické podmínky. Ráno pršelo, byla mlha a to je na Nürburgringu špatné. Pořadatelé také raději závod zrušili. Nakonec se rozhodlo, že se pojede až v osmnáct hodin. V podvečer se počasí zlepšilo, ale stále hrozil déšť. „Obuli jsme suché pneumatiky, ale rozhodl jsem se odpojit přední stabilizátor. Jet s tím na suchu by bylo zajímavé, a kdyby začalo pršet, tak by mi to určitě pomohlo,“ komentoval přípravu Petr Fulín. Jezdci přijeli na start a začalo pršet. Start byl proto odložen. Nakonec byl vyhlášen mokrý závod. Začalo se za safety carem. Bohužel právě v těchto chvílích Petra opět pozlobila elektronika převodovky. „Auto přestalo řadit. Zřejmě voda poškodila elektroniku. Nezbylo mi než zastavit a pětkrát jsem musel resetovat počítač, než se to chytlo. Všichni mě předjeli a já zůstal na konci jezdeckého pole“, řekl Petr. Po čtyřech kolech byl závod ukončen. Petr, který vyjel do závodu zezadu byl odmávnut na patnáctém místě. Rozdělovaly se poloviční body. „Bohužel jsem měl opět smůlu. Technická závada mě vyřadila z boje o přední umístění ještě před začátkem. Boj o první pohárovou pětku ale nevzdávám“, dodal Petr Fulín,
Výsledky – Seat Leon Supercopa – 5. podnik – Nürburgring
1.závod:
- 1.Sawicki (Pl)
- 2.Williams (JAR)
- 3.Simonsen (S)
- .
- 5.Petr Fulín
2.závod:
- 1.Bebion (D)
- 2.Williams (JAR)
- 3.Marschall (D)
- .
- 15. Petr Fulín
Celkové pořadí v poháru:
- 1.Simonsen 114
- 2.Sawicki 110
- 3.Bebion 103
- 4.Williams 102,5
- 5.Pfister 63
- 6.Fulín 55
Goodwill Media
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií