Audi A2 zúročuje úspěchy, kterých automobilka Audi dosáhla při systematickém využívání hliníku v konstrukci svých modelů. Díky aplikaci prostorového hliníkového rámu ASF, kterým svého času překvapilo motoristickou veřejnost luxusní Audi A8, a hliníkových panelů pro stavbu karoserie, je nový model A2 o 43 procent lehčí, než kdyby byl stavěný konvenčními metodami s využitím oceli. Pohotovostní hmotnost Audi A2 činí jenom 895 kg, což jej staví na pozici nejlehčího automobilu této třídy. Díky tomu je spotřeba vozu Audi A2 výrazně nižší, než u srovnatelných automobilů a také jízdní dynamika Audi A2 je znatelně lepší.
I přes kompaktní vnější rozměry (délka 382 cm, šířka 167 cm a výška 155 cm) je propracovaný interiér Audi A2 překvapivě prostorný. Díky speciální konstrukci podlahy, která je v zadní části vozu položená o něco níže než v přední, mají zejména cestující na zadních sedadlech mnohem více místa než je obvyklé a sedí v příjemně ergonomických pozicích. Interiér vyniká možnostmi variabilního uspořádání. Zadní sedadla tohoto čtyřsedadlového vozu lze překlápět zvlášť nebo vcelku. V případě potřeby je lze dokonce velmi snadno vyjmout z vozu, což umožní přepravu neskladných předmětů, jako jsou například jízdní kola.
O pohon vozů Audi A2 se starají dva různé motory, které mají shodný objem 1,4 l. Prvním z nich je naftový tříválec TDI s přeplňováním a přímým vstřikováním systému čerpadlo-tryska, který vyniká točivým momentem. Průměrná spotřeba tohoto tříválce o výkonu 55 kW/75 k činí pouze 4,2 1 na 100 km jízdy. Audi A2 má nejvyšší rychlost 173 km/h a 100 km/h dosahuje za 12,1 s.
Stejný výkon a srovnatelné jízdní parametry jako u motoru TDI má Audi A2 s benzinovým čtyřválcem s průměrnou spotřebou pouze 6,1 l na 100 km. Díky velmi nízké úrovni emisí je tento čtyřválec zařazený do kategorie tzv. motorů s nízkými emisemi, jak je klasifikuje norma EU4. Obě verze Audi A2 jsou vybavené manuálními pětistupňovými převodovkami.
Promyšlená konstrukce a design nového modelu Audi A2 přináší řadu výhod. Díky pečlivé práci stylistů činí koeficient aerodynamického odporu vzduchu cx pouze 0,28, což je nejlepší hodnota v této kategorii vozů. Velmi tuhá konstrukce přináší lepší jízdní vlastnosti a zároveň lépe ochrání posádku v případě kolize. Audi A2 definuje nové standardy i co se týká servisní péče. Zajímavostí je například zvláštní odklopitelný kryt, pod kterým se ukrývají nalévací otvory oleje pro motor, vody do ostřikovačů a měrka oleje. Díky tomu se kapota motoru otvírá pouze při větších servisních kontrolách.
Podvozek Audi A2 je vybavený všemi prvky, které se dnes objevují v moderních automobilových konstrukcích. Nechybí tedy protiblokovací systém brzd ABS, elektronický distributor brzdných sil EBV a elektronický stabilizační systém ESP. Na bezpečnost mysleli tvůrci nového Audi A2 celou řadou prvků, jako je např. standardně dodávaná dvojice čelních i bočních airbagů. Na přání se do vozů montuje í průběžný hlavový airbag systému SIDEGUARD.
Za příplatek nabízí nové Audi A2 také celoprosklenou střechu „Open Sky“, která umocní zážitek z cestování v tomto voze. Vedení automobilky Audi předpokládá, že model A2 se stane plnohodnotným členem modelové škály Audi. Ještě v tomto roce by se měla veřejnosti představit verze, jejíž spotřeba by činila pouze 3 1/100 km.