Za krátkou dobu prodeje získal u nás nový sedan Renault Fluence značnou oblibu, což dokazuje v současné době nejméně tříměsíční dodací lhůta po objednání na převzetí vozu.
Prostorný interiér vozu působí svým vybavením až luxusně a přitom útulně. Po usednutí za volant, který je seřiditelný ve dvou směrech, jsem ocenil elegantní palubní desku s ergonomicky rozmístěnými ovládači i ve dne i noci dobře čitelnými sdělovači, které mně usnadňovali bezpečné vedení vozu, protože minimálně odváděly mou pozornost od provozní situace. Při testování jsem ocenil pohodlné anatomicky tvarované výškově seřiditelné sedadlo řidiče s velmi dobrým bočním vedením – což mi při jízdě především v prudkých zatáčkách dodávalo pocit klidu a bezpečí. K pohodlnému a bezpečnému vedení vozu nesporně přispívá bohaté vybavení vozu, které uvádím podle jednotlivých stupňů výbavy v závěru tohoto testu.
Cestující vpředu mají ve všech směrech dostatek místa tak jako i cestující vzadu, kteří mají dostatek místa i pro nohy. Uvítal jsem v interiéru vozu řadu praktických odkládacích prostor a schránek. Zavazadlový prostor s nízkou nakládací hranou má objem 496 litrů.
Klíč zapalování je nahrazen magnetickou kartou – motor se startuje a i vypíná tlačítkem umístěným na přístrojové desce.
Testovaná Fluence s výkonnějším naftovým motor 1,5 l dCi dosahující maximální výkon 78 kW (105 k) při 4000 ot/min a nejvyšší hodnotu točivého momentu 240 Nm dosahovanou při 2000 ot/min se dosahuje podle údajů výrobce rychlost 185 km/h a zrychluje z 0 na 100 km/h za 10,4 s. Motor pružně reagoval při nízkých a živě při vyšších otáčkách a se šestistupňovou vhodně odstupňovanou manuálně řazenou převodovkou mně umožňoval s Fluencí díky delšímu rozvoru (2702 mm) rychlé a bezpečné projíždění prudkých zatáček a dosažení vyšších průměrných rychlostí, k čemuž významně přispívá velmi dobře konstrukčně provedený podvozek s elektrickým posilovačem řízení s proměnlivým účinkem, s brzdovým systémem ABS s EBV s asistenčním systémem brzd, s elektronickým stabilizačním systémem ESP s protiskluzovým systémem ASR s kontrolou nedotáčivosti.
Pochvalu si bezesporu zaslouží velmi dobré odhlučnění motoru i podvozku a také propracované aerodynamické tvarování karoserie, takže jízda ve voze je příjemná – nic neruší poslech hudby anebo rozhovory cestujících.
Kombinovanou spotřebu udávanou výrobcem 4,5 l na 100 km jsem během testu nepřekročil, přestože jsem jezdil členitým a kopcovitým terénem a dosahoval jsem vyšších cestovních průměrů. Jezdil jsem však pouze se spolujezdcem a bez zavazadel.
Fluence je dlouhá 462 cm, široká 181 cm a vysoká 148 cm. Maximální hmotnost nebrzděného přívěsu je povolena 650 kg, brzděného s benzinovým motorem 1055 kg a s naftovými motory 1300 kg.
Pro vaši informaci uvádím, že Fluence je dodávána s benzinovým motorem 1,6 l anebo s naftovým motorem 1,5 l s možností volby dvou výkonů.
Benzinový motor 1,6 l s 16 ventily má maximální výkon 81 kW (110 k) při 6000 ot/min a nejvyšší hodnotu točivého momentu 151 Nm dosahuje při 4250 ot/min. Fluence s tímto motorem a pětistupňovou manuální převodovkou dosahuje rychlost 185 km/h a zrychlí z 0 na 100 km/h za 11,7 s. Podle údajů výrobce je jeho průměrná spotřeba 6,5 l na 100 km.
Naftový motor 1,5 l dCi s maximálním výkonem 63 kW (85 k) při 3 750 ot/min a nejvyšší hodnotou točivého momentu 200 Nm dosahovanou při 1750 ot/min s pětistupňovou manuální převodovkou dosahuje rychlost 175 km/h a zrychluje z 0 na 100 km/h za 13,4 s. Podle údajů výrobce je jeho průměrná spotřeba 4,5 l na 100 km, tedy stejná jako u výkonnějšího naftového motoru testovaného vozu.
Fluence je nabízena ve třech stupních výbavy: Confort, Exception a Privilege.
Výbava i v nejnižším stupni Confort je bohatá: mimo jiné obsahuje systém ABS s EBV a s asistenčním systémem brzd, elektronický stabilizační systém ESP s protikluzovým systémem ASR s kontrolou nedotáčivosti, tempomat s omezovačem rychlosti, elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem, palubní počítač, výškově nastavitelný volant, airbagy pro řidiče a spolujezdce, boční airbagy pro přední sedadla, hlavové airbagy, přední mlhové světlomety, vnější zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, asférická na straně řidiče, manuální klimatizaci s pylovým filtrem, elektricky ovládaná přední i zadní okna, centrální zamykání dveří i palivové nádrže a RádioSat Classic CD MP3 s ovládáním pod volantem s odděleným displejem.
Výbava stupně Exception obsahuje navíc: mimo jiné Hands-free kartu Renault, i hloubkově nastavitelný volant, vplant a hlavici řídící páky v kůži, elektricky sklopná vnější zrcátka, nastavitelné zpožďování zhasínání světlometů, dvouzonovou automatickou klimatizaci s 3 režimy nastavení, dešťový a světelný senzor, parkovací senzor vzadu a 16ti palcové disky z lehké slitiny.
Výbava stupně Privilege je dále rozšířena o navigační a komunikační systém Carminat TomTom s pokrytím východní Evropy a elektrochromatické vnitřní zrcátko.
Ceny Renaultu Fluence s benzinovým motorem 1,6 l a pětirychlostní manuální převodovkou:
výbava | Kč s DPH | Kč bez DPH |
Confort | 299 900 | 252 017 |
Exception | 329 900 | 277 227 |
Privilege | 339 900 | 286 630 |
Ceny Renaultu Fluence s naftovým motorem 1,5 l cDi:
výbava | výkon motoru | převodovka | Kč s DPH | Kč bez DPH |
Confort | 63 kW/85 k | pětirychlostní | 339 900 | 285 630 |
Exception | 78 kW/105 k | pětirychlostní | 379 900 | 319 244 |
Privilege | 78 kW/105 k | šestirychlostní | 389 900 | 327 647 |
Při využití financování od Renault finance sleva z výše uvedených cen 20 000 Kč a záruka na 5 let nebo 100 000 km v hodnotě 14 990 Kč zdarma!
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”