Citroen na Rally Nový Zéland (6. – 9. 5. 2010)

Sébastien Loeb skončil třetí a Daniel Sordó na pátém místě.

Loeb a Elena si udrželi pohodlný náskok v průběžném pořadí pilotů a Citroën Total WRT Team je dál na čele klasifikace Poháru konstruktérů.

Whaanga Coast – legenda žije

Whaanga Coast je doslova mýtickou rychlostní zkouškou Rally Nový Zéland a současně i velkým divadlem s nepopsatelným vzruchem. Platí to i po závěrečné etapě ročníku 2010, kdy se o vítězi rozhodovalo několik stovek metrů před cílovou páskou. V případě juniorů Sébastiena Ogiera a Juliena Ingrassiase to platí doslova, vždyť o svůj premiérový titul přišli tři zatáčky před cílem.

Třídenní stíhací jízda

Po hrdinském druhém dni se Sébastien Loeb a Daniel Elena pustili do závěru Rally Nový Zéland s jediným cílem – vyhrát. Po RZ 18 (Te Hutewai 1) se šestinásobný mistr světa ujal vedení po Ogierových hodinách. Při prvním průjezdu Whaanga Coast Loeb upevnil své vedení, ale pak vylétl z tratě. „Bylo to v úzké točivé části, kde jsme jednu pravotočivou zatáčku trochu podcenili. Bylo tam hodně kamínků a auto narazilo do stromu. Karosérie sice utrpěla, ale nebylo tam žádné větší mechanické poškození auta a byli jsme schopní pokračovat dál až do servisního parku. Najednou jsme byli čtvrtí a nějakých dvacet sekund ztráty na vedoucí pozici. Všechno bylo dál otevřené.“

Dani Sordó a Marc Martí, čtvrtí na začátku poslední etapy, klesli na šestou příčku po prvních dvou zkouškách. „Cítil jsem, že jedu dobře, ale můj čas na Whaanga Coast nebyl nejlepší,“ vysvětloval španělský pilot. „Čtyři posádky byly srovnány do 15 sekund. Chtěli jsme jet na doraz až do konce.“

Loebova spokojenost s 3. místem

Po přestávce v servisním parku se bojovalo na břehu Tasmánského moře. Loeb zajel nejrychlejší čas na Te Hutewai 2 (RZ 20) a vrátil se do čela soutěže před posledním testem na Whaanga Coast 2. Ale několik kilometrů před cílem udělal hodiny a ty zmařily jeho úspěch. „Zkusili jsme všechno, ale už to nešlo dohonit. Dojeli jsme třetí, což není vůbec špatný výsledek po tolika karambolech za poslední tři dny. A tak odjíždím docela spokojený.“

Sordó: Body jsou nejdůležitější

Dani Sordó zajel nejrychlejší poslední čas a dojel si tak pro pátou pozici s 4,5 sekundami ztráty na Mikko Hirvonena. „Jsem šťastný, že jsem auto dovezl bez poškození našim mechanikům. Potěšil mě druhý čas na Whaanga Coast. Díky dobře vymetené trase jsem mohl jet po soudržném podkladu a pilotovat tak, jak jsem chtěl. Body, které jsme získali za páté místo, pomohly Citroënu udržet vedení v Poháru konstruktérů, což je nejdůležitější věc.“

Tři zatáčky k historickému juniorskému úspěchu – Ogier a Ingrassia jen 2,4 sekundy od vítězství!

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia vedli po celý závěrečný den Rally Nový Zéland, aby s šesti nejrychlejšími časy zopakovali svůj nejlepší výsledek v mistrovství světa FIA WRC – druhé místo. Posádku juniorského týmu Citroën totiž dělilo od premiérového prvenství pouhých 2,4 sekundy.

Poslední dějství rally bylo sice nejkratší z celého programu, nicméně o absenci hrůzostrašných momentů nouze vůbec nebyla. Pouhých 81,70 km ve dvou průjezdech nabídlo velkou show. Na trať coby vedoucí jezdech samozřejmě vyrážel první Sébastien Ogier a na Te Hutawai (RZ 18) ho čekaly obzvlášť obtížné podmínky a ztratil tak 4,5 sekundy ze svého náskoku. „Hned na začátku programu jsme chytili hodiny a to nás stálo minimálně 10 sekund a vedení,“ vysvětloval pilot Citroën Junior Teamu. „Na Whaanga Coast jsme museli hodně vymetat trať. Snažil jsem se jet, co to dá s vědomím, že si moc nepolepšíme, ale bylo potřeba ztratit co nejméně.“

Dva karamboly C4 WRC

Stejně jako Sébastien Ogier vylétl z tratě na RZ 19 na Whaanga Coast, udělal tu velkou chybu také Sébastien Loeb a ztratil kolem 50 sekund. A tak se pilot Citroën Junior Teamu mohl znovu vrátit do čela podniku na poslední rychlostní zkoušku. Do té doby totiž Rally Nový Zéland připomínala skvělou stíhací jízdu obhájce mistrovského titulu.

Na Te Hutewai 2 (RZ 20) Sébastien Ogier a Julien Ingrassia jeli opět opravdu na maximum. Díky druhému nejrychlejšímu času uhájila francouzská posádka pozici a náskok 6,2 sekundy na nového rivala – Jari – Matti Latvalu. Citroën C4 WRC s číslem 7 vyrazil do posledního dějství v trojici nejlepších, kteří se srovnali do 20 sekund. Sébastien a Julien zvládli odrazit atak Sébastiena Loeba, ale malá chyba je nakonec stála několik drahocenných sekund a hlavně průběžné první místo!

Ogier: Výsledek nad naše očekávání

„Byli jsme tak blízko našemu prvnímu vítězství ve WRC,“ říkal Sébastien. „Smyk tři zatáčky před koncem nás připravil o skvělý výsledek. Ale nic by to nemělo ubrat z toho, že byť jsme bojovali o vítězství až do polední zkoušky, předčil celkový výsledek při našem prvním startu na Novém Zélandu všechna naše očekávání. Je to pro nás velmi povzbuzující a těším se, že brzy úsilí naše a celého týmu vykrystalizuje v naše první vítězství.“

I když nakonec vyhrál s náskokem 2.4 sekundy Jari – Matti Latvala, Sébastien Ogier a Julien Ingrassia ovšem nezajeli svůj vůbec nejlepší výsledek za dobu jejich účasti v seriálu WRC. „Pouze“ ho vyrovnali, neboť předtím finišovali na druhém místě při Rally Acropolis 2009.

Nogier: V Portugalsku bude repete

„Sébastien a Julien zajeli fantastickou rally,“ zhodnotil manažer Citroën Junior Team Benoit Nogier. „Odvedli výjimečný výkon, třebaže poslední průjezd změnil absolutně vše. Výsledek znamená obrovskou spokojenost pro celý tým, který pracoval na jejich cestě nahoru od loňské sezony. Technicky jsme neměli sebemenší problém. V Portugalsku budeme nasazovat znovu dva Citroëny C4 WRC pro Sébastiena Ogiera a Kimi Räikkönena, a doufáme, že budeme ve hře znovu.“

Nejrychlejší časy:

  • 1. etapa – RZ 1: Petter Solberg (Citroën C4) – RZ 2: Sébastien Ogier (Citroën C4) – RZ 3 a 4: Dani Sordo (Citroën C4) – RZ 5 a 6: Ogier – RZ 7: Sébastien Loeb (Citroën C4) – RZ 8: P. Solberg – RZ 9: Loeb a Ogier.
  • 2. etapa – RZ 10 až 12: Loeb – RZ 13: Ogier – RZ 14 až 16: Loeb – RZ 17: Ogier.
  • 3. etrapa – RZ 18: Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 19: Solberg – RZ 20: Loeb – RZ 21: Sordo.

Nejlepší časy celkem:

Loeb, 9 – Ogier 6 – Sordo a P. Solberg, 3 – Hirvonen, 1.

Vedení v soutěži:

RZ 1 a 2: P. Solberg – RZ 3 a 4: Sordo – RZ 5 a 6: Ogier – RZ 7: Latvala – RZ 8 a 9: P. Solberg – RZ 10 až 17: Ogier – RZ 18: Loeb – RZ 19 a 20: Ogier – RZ 21: Latvala.

Konečné pořadí Rally Nový Zéland:

  • 1. Latvala / Anttila Ford Focus 4:04:09,8 hod.
  • 2. Ogier / Ingrassia Citroën C4 +2,4 s
  • 3. Loeb / Elena Citroën C4 +15,2
  • 4. Hirvonen / Lehtinen Ford Focus +21,3
  • 5. Sordó / Marti Citroën C4 +25,8
  • 6. Wilson / Martin Ford Focus +3:26,0 min.
  • 7. H. Solberg / Minor Ford Focus +6:15,3
  • 8. Ketomaa / Stenberg Ford Fiesta +10:19,3
  • 9. Villagra / Perez Companc Ford Focus +10:49,8
  • 10. Pons / Haro Ford Fiesta +11:13,4…

Průběžné pořadí MS (po 5 ze 13 soutěží), pořadí pilotů:

1. Loeb 108 b., 2. Latvala 72, 3. Hirvonen 64, 4. Ogier 63, 5. P. Solberg (Nor./Citroën C4) 53, 6. Sordo 34..

Pořadí týmů – Pohár konstruktérů:

1. Citroën Racing 156 b., 2. Ford 151, 3. Citroën Junior Team 75, 4. Stobart-Ford 74, 5. Munchi’s Ford 32.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CB Auto a.s.
Dr. Milady Horákové 1477, 370 05 - České Budějovice
385 102 421
seat@cb-auto.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...