Sébastien Loeb a Daniel Elena ovládli závěrečný den Jordánské rally. Francouzsko-monacká posádka 56. vítězstvím v seriálu mistrovství světa zvýšila náskok v průběžném pořadí WRC.
Díky Dani Sordovi a Marcu Martímu a jejich 4. místu se Citroën dostal do vedení v hodnocení Poháru konstruktérů.
Týmová strategie vyšla
Sébastien Loeb sice vstupoval do závěrečné části programu s náskokem 27 sekund na Jari-Matti Latvalu, nicméně nebyl to on, kdo vyjížděl na trať jako první. „Požádali jsme Sébastiena Ogiera, aby vymetal trať,“ vysvětlil Olivier Quesnel, týmový šéf Citroën Racing. „Měli jsme technické problémy s jeho vozem v servisní zóně, které mu braly šanci na stupně vítězů. Vyhodnotili jsme si, že tato strategie pomůže Loebovi uhájit jeho vedení v soutěži.“
Krátce na to Loeb dosáhl tří nejrychlejších časů ve čtyřech zkouškách a potvrdil, že je nejrychlejším pilotem rally. Když se šestinásobný mistr světa vrátil do servisního parku vedle Mrtvého moře, cítil se velice šťastně. „Jistě, týmová strategie mi cestu poněkud usnadnila, ale nejsem si jist, zda jsem ji skutečně potřeboval. Navzdory pozici, která nebyla tak výhodná jako Latvalova, byli jsme schopní zvýšit náskok, jak jen to šlo.“
Sordo jako kočka
Dani Sordo, který dojel čtvrtý za Loebem, Latvalou a Solbergem, přesně věděl, co se od něho očekává – držet pozici tak, aby přinesl co nejvíce bodů do Poháru konstruktérů v mistrovství světa. „Museli jsme být opatrní jako kočka,“ žertoval španělský pilot. „Na trati nás čekala ještě spousta pastí. Vzhledem k tomu, že Petter Solberg jel až jako náš pátý vůz a nemohl už bodovat, nemuseli jsme jet naplno. A tak jsme pokračovali až do cíle.“
Sébastien Loeb a Daniel Elena zaznamenali 56. titul, z toho 21 jich bylo na různých rally. „Jsem rád, že jsem vyhrál v tak náročné soutěži,“ usmíval se Séb na stupních vítězů. „Naše druhé vítězství ve třech rally nás posunulo o 25 bodů náskoku na druhého. Proto se teď můžeme do další rally pustit mnohem uvolněněji než obvykle.“
Díky čtvému místu Daniho Sorda se Citroën Total World Rally Team ujal vedení v Poháru konstruktérů. Frédéric Banzet, generální manažer, podtrhl výkon vozů C4 WRC. „Naše auta se vyrovnala s těžkými tratěmi a horkým počasím a dokázala svou spolehlivost. Naše posádky spojily rychlost a inteligenci, což je dovedlo k vynikajícímu výsledku.“
Rally Jordánsko v kostce
Nejrychlejší časy:
- 1. den – RZ 1 a 2: Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – RZ 3: Dani Sordo (Citroën C4) – RZ 4: Petter Solberg (Citroën C4) – RZ 5: Latvala – RZ 6: P. Solberg – RZ 7: Sébastien Loeb (Citroën C4).
- 2.den – RZ 8: Loeb – RZ 9 : P. Solberg – RZ 10 a 11: Loeb – RZ 12: P. Solberg – RZ 13: Loeb.
- 3. den – RZ 14: Loeb – RZ 15: P. Solberg – RZ 16 a 17: Loeb – RZ 18: Latvala – RZ 19: Loeb – RZ 20: Latvala – RZ 21: Ogier.
Nejlepší časy celkem:
Loeb, 9 – P. Solberg a Latvala, 5 – Sordo a Ogier, 1.
Vedení v soutěži:
RZ 1 a 2: Latvala – RZ 3: Sordo – RZ 4 až 10: Latvala – RZ 11: Loeb a Latvala – RZ 12 až 21: Loeb.
Konečné pořadí Rally Jordánsko:
- 1. Loeb / Elena Citroën C4 3:46:08,5 hod.
- 2. Latvala / Anttila Ford Focus +35,8 s.
- 3. P. Solberg / Mills Citroën C4 +1:11,8 min.
- 4. Sordo / Marti Citroën C4 +1:49,3
- 5. Wilson / Martin Ford Focus +8:24,3
- 6. Ogier / Ingrassia Citroën C4 +10:26,4
- 7. Villagra / Perez Companc Ford Focus +11:28,0
- 8. Räikkönen / Lindström Citroën C4 +12:31,0
- 9. H. Solberg / Minor Ford Focus +14:08,6
- 10. Pons / Haro Ford Fiesta +18:33,9
Mistrovství světa FIA 2010, pořadí pilotů:
1.Loeb 68, 2. Latvala 43, 3. Hirvonen 37, 4. P.Solberg 35, 5. Ogier 33, 6. Sordo 24, 7. H.Solberg 18, 8. Wilson 16, 9. Villagra 12, 10. Pons 5…
Mistrovství světa FIA 2010, pohár konstruktérů:
1.Citroën Total WRT 101, 2. BP Ford Abu Dhabi WRT 87, 3. Citroën Junior Team 48, 4. Stobart M-Sport Ford 44, 5. Munchi´s Ford 16.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií